Stel je persoonlijke vraag #44

Heb jij weleens een succesverhaal van jezelf gedeeld op LinkedIn?

Edit: Dus een zelf gemaakt bericht, eventueel met een foto van jezelf erbij. Niet die standaard baanupdate die je kunt delen.

• Ja, maar was ook wel echt een heel groot succes en daarom het vermelden waard
  • Ja, een nieuwe baan, afstuderen of iets in die trant
  • Nee
  • Ik heb geen LinkedIn

0 stemmers

Zo ja, hoe voelde je je daar bij?

• Prima, hoort erbij toch
  • Cringe

0 stemmers

Wat vind jij van alle succesverhalen op LinkedIn?

• Prima, daar is LinkedIn voor
  • Soms wel leuk om te lezen, soms beetje cringe
  • Altijd cringe
  • Ik kijk nooit op LinkedIn
  • In mijn tijdlijn geen succesverhalen

0 stemmers

1 like

Wel gewoon die automatische boodschap die je kan delen als je een nieuwe baan hebt. Dat vind ik bij anderen ook prima en helemaal niet cringe. Maar die ellenlange verhalen over de buurvrouw van je tante’s achternichtje die je een compliment heeft gegeven over iets dat heel vaag en indirect misschien iets met je werk te maken heeft zijn ontzettend irritant. Ik wil gewoon info en tips die met mijn vakgebied te maken hebben, daarvoor zit ik op LI.

9 likes

Oja, ik doel ook eigenlijk wel specifiek op zelf gemaakte berichten. Niet die standaard profielupdates inderdaad.

2 likes

Oh ja, dan is het 99% cringe :smile:

1 like

Maar die profielupdates moet je ook handmatig aanvinken dat je dat wil delen met je volgers (als je bijv een nieuwe baan hebt).

Mensen op LinkedIn vinden zichzelf zo interessant.

3 likes

“Mijn juf gaf mij een vmbo advies (wat helemaal oké is), maar ben nu afgestudeerd met een master!!!”

:yawning_face:

27 likes

Ik word wel eens geïnterviewd over mijn werk, of bepaalde projecten komen in de media en dat deel ik dan vaak wel omdat het ook deel van mijn werk is om daar aandacht voor te vragen en om collega’s uit de sector op de hoogte te houden en Linkedin daar nou eenmaal voor gebruikt wordt.
Als het een bericht is dat ik gewoon kan delen dan vind ik het ‘prima, hoort erbij’ maar als ik zelf een stukje moet schrijven erover dan vind ik het meer cringe.

Maar het zijn dus geen ‘ik ging drie donkere jaren door een diep dal, maar door keihard te werken en naar niemand die zei dat ik zou falen te luisteren ben ik nu mega succesvol en rijk. Wat een prestatie he’ posts :sweat_smile:

5 likes

Ja, daarom had ik die ook genoemd. Maar dat vind ik altijd wel leuk om van anderen te zien, en ook zelf leuk om te delen. Is over het algemeen ook iets dat maar een keer in de zoveel jaar is, dus vind dat ook echt niet storend. Maar al die ellenlange onzinverhalen die alleen heel zijdelings iets met werk of carrière te maken hebben zouden mensen gewoon op facebook moeten posten (of nog beter, in hun dagboek moeten schrijven)

2 likes

Ik ben hier te Hollands voor. Boeit mij je succesverhaal. Vind iemand met 20 diploma’s niet interessanter dan een bouwvakker of loodgieter.

7 likes

Wooooow wat leuk dat wist in helemaal niet :grin: wil je vertellen hoe het gegaan is?

2 likes

Zolang het vakinhoudelijk is vind ik het allemaal nuttig en leuk om te lezen. Maar heb het idee dat die berichten totaal worden ondergesneeuwd door berichten uit jouw laatste categorie. In mijn tijdlijn in ieder geval.

Edit: Maar LinkedIn is natuurlijk ook gewoon een zelfpromotieplatform. Dus het ligt meer aan onze Hollandse nuchterheid dat wij (/velen) hier slecht tegen kunnen denk ik.

2 likes

Ik zie vaak dingen voorbij komen die helemaal niets met werk te maken hebben? Echt trouwfoto’s en kinderen en allerlei niet gerelateerde dingen waar mensen dan zogenaamd wijze lessen uithalen. Dat vind ik echt heel irritant want het zijn altijd mensen die je niet kent dus je kunt ze ook niet unfollowen of zo, het blijft terugkomen uit allerlei hoeken.

4 likes

Ja, echt pleur op hoor.
Laatst postte iemand hier op het forum toch ook een post van iemand die zijn nieuwe baan als vader ging evalueren? :joy: :joy: :joy: :joy: Echt next level hoor.

1 like

Hahah ja zoiets kwam ik ook tegen! Ik vind het leuk om te lezen wat mensen op hun werk doen / bijzonder project oid hebben gedaan, maar dit soort berichten vind ik ook cringe.

Ik zie op mn tijdlijn ook wel een verschil, ik ben zelf marketeer en veel marketeers in mn netwerk delen (logischerwijs) ook meer.

2 likes

Nieuwe uitdaging! Moeder!
Nobody cares. Pleur het in de familiegroepsapp, evenals de foto van babyvoet of echo.

10 likes

Mijn man komt ook niet uit Nederland en wilde super graag de naam Cor.
Dan zou ik nog liever Carla heten maar nog liever Clara. Dat vind ik echt een leuke naam

10 likes

Ik vond toen die hele discussie over dat er mensen op het forum moeten poepen als ze in de Hema of een bibliotheek zijn zo hilarisch :joy:

4 likes

Het allerergste op LinkedIn haat ik van die afgrijselijke berichten zoals:

Dankbaar en met een voldaan gevoel kijk ik terug op een inspirerende dag. Gister kreeg ik namelijk :sparkles:de kans :sparkles: om te spreken op insert meest oninteressante congres ever. Ik ben dankbaar dat ik dit heb :sparkles:mogen doen :sparkles: en zulke interessante gesprekken heb kunnen voeren.

9 likes

Walgelijk

5 likes

Soms zou ik willen dat ik wat meer zo was, want ik heb wel eens trainingen o.i.d. gehad die dan super leuk en interessant waren en dat ik dan wel denk voor het netwerken zou het goed zijn zoiets dan te benoemen/posten, maar ik vind alles wat ik dan schrijf stom en doe het dan toch niet, haha.

Wat ik ook zo irritant vind zijn de berichten over banenwissels: Transfernieuws, eindelijk mag ik het zeggen, bla bla bla

4 likes