Ik heb juist geen geduld voor een hobby
Ik heb me in mijn 20-er jaren echt heel vaak en lang enorm verveeld omdat ik gewoon niet echt een hobby had. Nu eind 20 heb ik een paar hobby’s waar ik me echt heerlijk mee kan vermaken (ik lees veel meer door mijn ereader, spendeer 8 uur per week in de gym en heb dat ook als prioriteit in mijn agenda en kan urenlang haken met youtube of films op de achtergrond) en het heeft mijn leven echt verrijkt. Verveling was echt kut en had een slecht effect op mijn mentale gezondheid en ik kan mezelf nu zo goed vermaken in mijn vrije tijd, echt een groot contrast.
Ja echt bok op naar het trouwtopic om over je lelleke witte jurk die je niet staat, pastel dresscode die ook niemand staat en je budget v d bruiloft te praten.
Mn creative hobbys heb ik eigenlijk vanuit mn opvoeding er was altijd wel iets te knutselen enzo. Mn sportieve hobbys (dansen en fitness) komen eigenlijk doordat vrienden het doen en omdat het goed voor me is haha.
Ik kan me er ook niks bij voorstellen dat je niks leuk vind? Als ik meer tijd had, zou ik juist nog veel meer hobby’s hebben!
Ik heb ook gekozen dat hobby’ me teveel tijd kosten, want ik kan door de vele hobby’s niet al mijn hobby’s doen
Ik vraag me dan af wat mensen die niks leuks vinden hebben geprobeerd. Ik denk dat veel mensen alleen handarbeid achtige dingen als hobby zien en dan denken ja dat vind ik niet leuk /kan ik niet. En dat is het dan.
Mijn meest tijdrovende hobby is gamen: Dungeons & Dragons en videogames. Daarnaast lees ik heel veel en zie ik naar zee gaan / wandelen / erin zwemmen met vrienden ook wel als een hobby. Als ik meer tijd en energie had zou ik veel vaker uitgebreid koken! Verder klooi ik minstens 1x per week met waterverf om leuke kaartjes te maken enzo.
Ik weiger juist om elk wakker moment aan werk of andere productiviteit te geven. Ik wil genieten!
Ik maakte dit jaar weken van 44 tot 50 uur per week. Als ik dan vrij was lag ik of plat, sprak ik met vrienden af of keek ik series.
Maar ik heb besloten dat ik in de zomervakantie een beetje wil gaan ontdekken wat ik leuk vind. Het lijkt me oprecht heel chill om een hobbie te hebben.
Het probleem is bij mij niet dat ik niks leuk vind. Maar juist dat ik 37482 dingen leuk vind, begin aan een hobby, en na 2 maanden heb ik het wel weer gezien. Ik vind mezelf niet dedicated genoeg aan 1 ding om dat als mijn hobby te beschouwen. Ik vind het leuk om te puzzelen, ik vind het leuk om te kleuren. Maar ik doe het niet genoeg om ècht als mijn hobby te beschouwen denk ik.
Ik heb precies hetzelfde!
In theorie kan ik nu gaan borduren, haken, breien, weven, puzzelen, spelletjes spelen, planten stekken, 100 boeken lezen, diamond painting, nailarten… Heb er alles voor in huis naar ben er idd na paar weken op uit gekeken dus zou het niet meer mijn hobby noemen. Dus uiteindelijk eindig ik altijd weer met een serie of tiktok op de bank.
Jaa maar dan is het toch een kwestie van geen tijd en niet ik vind niks leuk haha. Ik maak soms ook weken van 45 uur en dan doe ik ook niks aan mn hobbys.
Ja maar ook een kwestie van ik heb geen hobbie dus ik ga er niet mee aan de slag. Denk dat als ik wel een hobbie zou hebben ik ipv serie kijken er dan misschien wel een uurtje aan zou besteden of op bijvoorbeeld zondag.
ik heb zo veel hobby’s dat ik soms niet kan kiezen welke ik ga doen en dan alsnog uren lig te scrollen
Mijn hobby/passie is geschiedenis en dat kan ik naast erover lezen, musea bezoeken, dingen opzoeken ook combineren met series en films kijken (:
Maak jij wel eens cacio e pepe?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik heb dit laatst midden in de nacht gemaakt na een nachtmerrie en ik afleiding moest. Het is zo zo simpel maar toch lekker
Jaa zo lekker en simpel!
Maar het ligt wel echt aan de kaas, die goed ervoor is had ik toevallig nog liggen. Een vriendin wilde dat ook een keer maken maar ze deed het met geraspte kaas uit een zakje. Echt dat is pas huilon.
Vroeger at ik kale pasta met alleen maar geraspte kaas (lustte geen sauzen als kind). Best lekker hoor
Oh dit doet me zo denken aan moeilijke eters of hoe dat programma ook heette. Er was een vrouw die alleen maar spaghetti met geraspte kaas at. Dag in, dag uit. Mn nachtmerrie is nog meer, mocht ik een kind/mens op de wereld zetten dat het een moeilijke eter is. Cacio e pepe is echt niet te vergelijken met geraspte kaas uit een zakje en pasta. Ik ben hier gepassioneerd over merk ik
Ja bij zo een simpel gerecht moeten de ingrediënten ook top zijn. Ik vind echt goede peper gebruiken het vaak ook nog lekkerder maken. Maar van die geraspte jonge kaas is echt een no go. Dan krijg je ook die textuur gewoon niet goed.