Stel je persoonlijke vraag #44

Ik vind dit echt cringe

5 likes

Ja nja gebruikte het woord niet maar kende t wel en wist ook wel dat het een scheldnaam was.

7 likes

Ik heb er 1 gehad van mijn middelbare school, met ook alle namen van de examenklas erop haha. Vind m wel leuk daardoor, maar uiteraard draag in die niet naar buiten:

1 like

Gebruiken niet zelf, maar het werd echt volop gebruikt op de middelbare school/ uitgaansleven etc en lang niet alleen als scheldwoord maar ook duiding (alsnog stom).

Van de universiteit waar ik werk, heb niet gestudeerd. Nou ja, gekregen eigenlijk, maar ik draag hem wel.
Maar ik vind het ook prima als iemand zoiets draagt zonder een connectie, net als bandshirts van bands waar mensen niks mee hebben. Boeie, als je het er maar leuk uit vindt zien zelf.

2 likes

Ik heb een trui van university of Kentucky :joy::joy: heeft waarschijnlijk nog nooit iemand van gehoord maar een vriendin doet haar phd daar en toen we naar een american football wedstrijd gingen heb ik die trui gekocht zodat ik er een beetje tussen paste. Heb de trui nu altijd lekker op de bank aan.

7 likes

Heb een hobby die jou definieert? Dus iets wat echt jou als mens (op dit moment) definieert?
Netflixen en wijntjes drinken o.i.d. tellen dus niet. Fitness als je dat af en toe doet om in vorm te blijven ook niet, wel als je er super gepassioneerd over bent en je er van alles over weet zeg maar.

• Ik heb geen hobby
  • Iets creatiefs
  • Iets cultureels
  • Iets sportiefs
  • Iets sociaals
  • Iets met natuur / tuinieren
  • iets activistisch
  • Gamen
  • Iets technisch
  • Lezen / iets met literatuur
  • Iets met interieur
  • Iets met eten / koken
  • Iets spiritueels
  • Real life spelletjes
  • Vissen ( :joy:)
  • Reizen
  • Nog iets anders

0 stemmers

• Ik heb een hobby of hobby’s en ben daar blij mee
  • Ik heb een hobby of hobby’s maar ze kosten me eigenlijk meer tijd dan ik zou willen
  • Ik heb niet echt een hobby en dat vind ik prima
  • Ik heb niet echt een hobby en dat zou ik eigenlijk wel willen
  • Ik heb er geen kracht voor

0 stemmers

2 likes

Scouting is mijn “hobby” en nu in de zomermaanden kost het soms teveel tijd ivm zomerkampen.

6 likes

Jaaaa heerlijk! Vooral vakantie leed, dik resort geboekt en dan hele week zaadweer. Of koffers verloren, dikke vertraging, vast zitten op een luchthaven. Of een heel duur huis gekocht en een en al ellende, lekkages, schimmel.

2 likes

Dit doet me denken aan Elise en Wouter die 20 euro moesten betalen voor een verloren parkeerkaart en helemaal uit hun panty gingen

8 likes

Ahahahaha ja en toen later een bosje bloemen gingen brengen

2 likes

Telt Hogwarts :rofl:?

3 likes

Gewoon Nee

Heb hobbies maar ze definiëren mij niet als persoon

8 likes

Gaat het kabinet de komende dagen vallen?

• Ja denk het wel
  • Nee heisa om niks ze komen er wel uit
  • Ik hoop het wel
  • Ik hoop het niet
  • Waar heb je het over

0 stemmers

Mijn grootste hobby is eten en alles er omheen en ik heb er mijn werk van gemaakt en dus het voelt wel als een groot deel van mij.

10 likes

Ik kan mij echt niet voorstellen hoe het is om geen hobbies te hebben. Heb echt honderd hobbies en moet er actief aan werken om niet met hobby 101 te beginnen :joy:

13 likes

Het is echt heel saai! Ik vind bijvoorbeeld ook gewoon bijna niks leuk, of als ik iets vind heb ik er geen geduld voor of vind ik het te veel moeite :joy: Ik vraag me juist af hoe het is om heel veel hobbies te hebben! Kost het niet enorm veel geld/tijd en energie? En hoe kom je uberhaupt aan de hobbies? Zo veel vragen haha

5 likes

Ik kan niet antwoorden voor @Marqant maar ik heb ook drie miljoen hobbies (oke overdreven) en daarom ga ik wel antwoorden.

lang saai persoonlijk verhaal

ja dat kost veel tijd en energie. En nee ik heb beide niet. En sommige hobbies kosten ook wel echt geld maar gelukkig niet allemaal.

Maar ik ben heel erg rusteloos, vind veel leuk en ik denk ook vaak ‘dat kan ik wel’. L gewoon even een serie op Netflix kijken zit er voor mij niet in. Dat geduld heb ik niet. Ik ben best wel heel erg ziek waardoor ik ook weinig energie heb en juist als ik energie heb voel ik druk vanuit mezelf dat ik iets wil doen “want het kan eindelijk”. Ik ben bijvoorbeeld 2 jaar echt blind geweest en nu ik weer kan zien (ook al is het maar rond de 50 procent) wil en zal ik piano leren spelen. Tot dusver heeft de gemiddelde geit meer talent maar dat interesseert me niet. Dan keer j het wel puur op techniek en wie weet komt Dasr toch nog iets uit waar niemands oren van gaan bloeden. Ik vind het wel heel leuk en ik heb namelijk geen idee hoe lang ik dat nog kan. En zo heb ik zo veel van die hobbies die ik ook echt doe. Ik ben al een paar jaar bezig met een bepaalde taal leren, ik heb veel creatieve hobbies die ik ook ziek vanuit bed kan doen, ik lees ontzettend veel, ik ga heel graag wielrennen, ik zwem, ik schrijf zelf en ga zo maar door.

En over hobbies die mij definiëren als persoon, ik houd heel erg van leren, wiskunde, natuurkunde en aan technische dingen knutselen. Daarnaast voel ik me al heel lang een soort van verantwoordelijk voor de klimaatproblemen in de wereld. Ik heb al die dingen kunnen combineren in mijn werk waardoor ik me echt ontzettend bevoorrecht voel dat ik voor mijn gevoel een beetje betaald zit te hobby’en . En eigenlijk vind ik dat alleen mensen met dezelfde baan net zulk tof werk hebben als ik. Ik wil er nu ook een enorm langdradig verhaal over gaan houden maar dat boeit echt werkelijk niemand iets :joy: en dit is al een mega lang saai kut verhaal aan het worden.

Oh ja ik heb ook de gouden combinaties van autisme en adhd. Zou er ook iets mee te maken kunnen hebben want ik deed dit ook al voor ik ziek werd. Het is alleen verergert.

33 likes

Heb niet het idee dat het mij tijd kost, want dat is hoe ik mijn vrije tijd het liefste spendeer. Het ‘kost’ dus niks. Geld kost het wel! Daarom begin ik altijd heel low budget, bijvoorbeeld door een racefiets of een fotocamera van iemand te lenen. En als het bevalt koop ik eerst een tweedehands goedkope optie tot ik het minstens een jaar of langer blijf doen. Daarna ga ik pas investeren en nu heb ik een supermooie racefiets, met goede kleding en de beste navigatie plus een camera met mooi lenzen. Het liefst zou ik bij iedere nieuwe fascinatie alles kopen maar dan ga ik failliet :joy: Zo zou ik heel graag een bouwval kopen en dan helemaal DIY opknappen… Dan zie ik iemand op TV stukken en dan denk ik dat kan ik ook!

Veel recente hobbies heb ik op TikTok ontdekt. Als ze daar ook maar een kleine beetje interesse vermoeden, dan word je helemaal in haaktiktok, sieradenmakentiktok of houtbewerkingstiktok gezogen. Levensgevaarlijk.

5 likes

Heel herkenbaar een serie kijken heb ik ook geen geduld voor. Dan denk ik, waar halen mensen die tijd vandaag ?? Een uur van mijn leven verspillen zeker :joy:

3 likes