Bij mij zitten er veel katten in de tuin en om het huis (soms zelfs in, als ik niet oplet
, 1 Britse Langhaar loopt gewoon achter me aan het huis in want dat beest denkt dat ie de hele wijk bezit. Uiteraard wil ik dat niet, maar ik vind het wel schattig dat ie zich blijkbaar overal thuisvoelt).
Veel buren hebben katten en er zijn eigenlijk te veel katten om allemaal een eigen territorium te hebben. Dus de ene kat is 's nachts de baas over onze achtertuin, overdag een ander en dan halverwege de dag weer een ander.
Soms is er een aanvaring als ze elkaar tegen het lijf lopen, maar over het algemeen gaat het goed.
Ik vind het wel gezellig, ik hou van katten en vind het leuk dat er buurkatten zijn die kopjes komen geven als ik buiten ben. Zelf heb ik 2 oudere katers, maar die blijven vanwege een allergie binnen, en die 2 ouwe sufferds slapen bijna de hele dag.
Hoewel ik de buurkatten dus leuk en gezellig vind, heb ik op ‘neutraal’ gestemd omdat 1 buurkat weleens tegen de muur wil plassen, en omdat er vogels in de tuinen zitten en daar wordt dus op gejaagd.
Maar over het algemeen vind ik het gezellig om met name met de Britse Langhaar te knuffelen. Van kattenontlasting heb ik gelukkig in mijn tuin geen overlast, blijkbaar doen ze dat elders.