Stel je persoonlijke vraag #44

Op de momenten dat het gebeurt, zijn er een aantal oefeningen die kunnen helpen. Bijvoorbeeld juist stil gaan staan bij het gevoel en de emotie in plaats van zo snel mogelijk terug willen naar de ratio.

Afleiding zoeken werkt soms ook om de intensiteit er wat uit te halen, bijvoorbeeld sporten, afwassen of met mensen afspreken.

Het kan ook helpen om positieve benadering te zoeken. Dus tegenover elke negatieve gedachte ga je dan een positieve gedachte formuleren.

Er is ook medicatie die de pieken en dalen wat kan verminderen.

Het helemaal voorkomen is voor mij nog niet mogelijk, omdat dat zou betekenen dat ik eigenlijk het hele leven uit de weg zou gaan. Er is namelijk altijd/overal kans op mijn triggers. Het is wel de bedoeling dat ik door therapie langzaam maar zeker mijn standaard (negatieve) denkpatronen ga doorbreken om uiteindelijk minder last te hebben van de triggers. En dat mijn emotionele reactie past bij de heftigheid van de situatie.

3 likes

Of de situatie moet opgelost zijn, dus met dat energiecontract: dat was uiteindelijk zo geregeld dus toen kon ik weer terug naar normaal.

Als het iets is met vriendinnen, collega’s of anderen dan duurt het soms tot de volgende keer dat ik ze zie. Omdat ik dan écht besef, oke we hadden een meningsverschil, maar ze willen nog steeds met me afspreken dus het zit gewoon nog goed.
Dit zijn overigens allemaal dingen die ik rationeel prima weet en kan beredeneren, maar ik krijg mijn emoties niet mee.

En dan het laatste wat me echt terug krijgt, of iig naar een positieve uitschieter, is als ik iets ‘presteer’ (promotie, vast contract, huurhuis aangeboden kregen, als iemand me leuk vindt). Dit is natuurlijk niet heel houdbaar/gezond, omdat ik niet wekelijks promotie krijg. Vandaar therapie om op zoek te gaan naar andere dingen die me terug kunnen brengen

5 likes

precies waarom ik het stom vond. en ik vind het nog steeds walgelijk dat een dierenleven minder waard is dan een paar kut stenen

5 likes

Doet de printer op jouw werk het ook vaker niet dan wel?

• Ik werk niet of print nooit
  • Ja echt irri
  • 50/50
  • Nee die doet het meestal gewoon

0 stemmers

Wanneer zou jij een (tweedehands of nieuwe) elektrische fiets kopen?

• Als ik zelden met de fiets ga al
  • Als ik 1 á 2 keer per week kleine afstanden moet fietsen
  • Als ik 1 á 2 keer per week grotere afstanden moet fietsen
  • Als ik 2 á 3 keer per week kleinere afstanden moet fietsen
  • Als ik 2 á 3 keer per week grotere afstanden moet fietsen
  • Als ik vaker dan dat kleinere afstanden moet fietsen
  • Als ik vaker dan dat grotere afstanden moet fietsen
  • Alleen ter vervanging van ander vervoer dan een fiets (OV of auto)
  • Alleen als ik de fiets groen zou kunnen opladen thuis (met zonnepanelen)
  • Ik zou er pas 1 willen als ik er niet zelf voor hoef te betalen
  • Ik kan me geen situatie bedenken waarin ik een elektrische fiets zou willen
  • Ik heb nog andere situaties waarin ik een elektrische fiets zou willen

0 stemmers

Ik denk dat je bedoelt vaker niet dan wel? Want onze printer doet het idd vaker wel dan niet :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb een elektrische fiets omdat ik minimaal 3 keer per week 20 minuten moet fietsen om mijn dochtertje weg te brengen. Ik vond het niet erg om dit op een gewone fiets te doen, is ook goed voor mijn conditie. Maar met een elektrische fiets win ik heel veel tijd en dat vind ik in de hectische ochtenden wel fijn. Daarnaast werkt mijn vriend heel veel, en heeft hij 9 vd 10 keer de auto. Nu kan ik sneller zeggen ik pak de fiets en fiets lekker (40 minuten met een gewone fiets) naar mijn vader. Dat zou ik met een gewone fiets + kind niet snel doen.

4 likes

Als ik te oud/lichamelijk niet meer in staat ben om zonder ondersteuning te kunnen fietsen. En dan echt als ondersteuning en niet om hard te gaan. Ik vind het echt akelig hoe snoeihard die dingen kunnen gaan.

4 likes

Maar thuis… :cold_face::cold_face::cold_face::cold_face:

2 likes

Dit telt niet helemaal, maar ik heb een elektrische bakfiets, omdat ik in een dorp woon en wij de kinderen naar verschillende (opvang)locaties brengen en halen. Ik heb op mijn gewone fiets maar 1 zitje dus vandaar de bakfiets en daarnaast wonen wij vlakbij een heuvel, waar ik never tegenop ga fietsen met een kind achterop.
Wij hebben allebei een auto en doen nu veel met de auto, maar ik ga binnenkort dichterbij werken en kan dan met de fiets, dus toen leek mij dit wel een goed excuus voor een elektrische bakfiets.

2 likes

Heb de elektrische fiets van m’n vader gekregen en ik fietste eerst echt alleen als het moest en nu doe ik veel meer dingen op de fiets (en niet allemaal op turbostand hahaha). Vind het ideaal.

Maaaar het is ergens ook levensgevaarlijk want je kunt er veel te hard op rijden. Zou eigenlijk helmplicht moeten zijn. Ik draag er zelf ook geen :upside_down_face: maar probeer wel op m’n snelheid te letten.

6 likes

Oops

Zou je dit willen eten? Een mega snoepje?
Edit: hoeft natuurlijk niet in 1 sessie op. Een doosje autodrop is ook 280 gram

• Ja, cadillacs all day
  • Nee, te groot/te veel
  • Nee, lijkt me onhandig te bewaren
  • Ja, voor de grap
  • Anders…

0 stemmers

1 like

Het lijkt me helemaal niet lekker wanneer hij zo groot is. Geen idee waarom, maar ik vind het idee echt smerig terwijl ik de normale versie lekker vind.

12 likes

Wel de donkere

5 likes

Gewoon omdat het kan en ik het fijner vind dan een gewone fiets

4 likes

Ik zou er graag een willen voor mijn werk. Fiets 22 km op een dag en denk echt dat mijn knieën me dankbaar zouden zijn, maar ik kan het onderhoud gewoon niet betalen. En de onverwachte kosten van een kapotte accu zou ik ook niet zo kunnen ophoesten.

1 like

Ik heb om deze redenen eentje van Swapfiets, fiets 25 km per dag met heuvels. De kosten zijn dan heel duidelijk en je kan het evt een paar maanden uitproberen. Voor mij scheelt het de helft met OV kosten!

Ja heb daar over nagedacht, maar mijn principes houden me tegen. Als Delftenaar weiger ik mijn stad verder met die blauwe banden te vervuilen :laughing:

1 like

Snap ik ook hoor haha. Echt heftig die hoeveelheden.