Ja true, misschien moeten we een eigen test maken. Wie maakt?
Edit: denk wel dat ik duurzamer ben in een uitgebreidere test
Ja true, misschien moeten we een eigen test maken. Wie maakt?
Edit: denk wel dat ik duurzamer ben in een uitgebreidere test
Dit zie ik nou nooit terug in dit soort tests of lijstjes ofzo en ik ben eigenlijk best benieuwd wat daar de impact van is, weet jij daar wat van?
Trouwens misschien ook wel van überhaupt medicatie, daar zal het afval misschien minder snel illegaal van gedumpt worden maar kan me zo voorstellen dat dat ook een hoop kost om te produceren (en ik schrik elke keer van de hoeveelheid verpakkingsmateriaal die het me oplevert)
Sowieso is (ziekenhuis)zorg echt enorm belastend. Maar ja… niet doen is in veel gevallen geen optie
Ook als het afval niet illegaal gedumpt wordt moet er heel veel medicatie vernietigd worden en waar moeten al die chemische stoffen dan gelaten worden? Je mag complete strips of verpakkingen niet meer teruggeven als je het niet gebruikt. Dat vind ik echt zo niet duurzaam maar ik snap ook dat het met veiligheid te maken heeft.
Vooral artsen die al snel 120 stuks voorschrijven terwijl het nog kan dat je ze niet meer hoeft te gebruiken.
Nee tuurlijk niet, totaal andere situatie. Maar ik dacht “ach ja gelukkig gebruik ik geen drugs scheelt weer wat” en toen dacht ik daarna “Ehhhh behalve de acht voorgeschreven pillen die ik elke dag slik” haha
Maar dit was gewoon een gedachte hoor niet dat ik mensen nou wil shamen vanwege medicijngebruik of wil zeggen dat het niet noodzakelijk is, want vaak is er zoals @tessel zegt inderdaad weinig te kiezen. Niet mijn intentie om hier een hele discussie over aan te zwengelen
Zou jij aan een Nederlandse versie van Claim to Fame mee kunnen doen?
0 stemmers
0 stemmers
0 stemmers
Gewoon nee
ik ben verre familie van philip freriks, lijkt me wel gezellig
Haha ja kak, dat ben ik juist zelf
Wilde gaan stemmen en dacht: wacht m’n eigen antwoord staat er niet bij…
nu wel
Oooh ja dat is wel een leuke!
Volgens deze test doe ik het beter dan ik had verwacht. Ik zit op 2,8 en had het slechter geschat.
Serieus nét 5 min geleden op m’n Kobo gezet, alleen zo veel pagina’s dat ik er beetje tegenop zie haha!
Vergeet niet data-opslag, mensen met mega grote mailbox of cloud vol, grote sociale media accounts etc. Datacenters zijn echt niet duurzaam.
Ik hecht er waarde aan om zelf duurzaam te leven, maar ik ben wel steeds meer de problematische kant van de ‘voetafdruk’ in gaan zien. De ecologische voetafdruk is namelijk bedacht door olieconcern BP om het vervuilen van de aarde op de consument en individueel gedrag af te schuiven. Focus op persoonlijke keuzes zorgt er ook voor dat echte actie uitblijft.
En als we het toch over voetafdruk hebben. Ander problematisch idee vind ik de ‘kapitalisering van duurzaamheid’. Het zou duurzaam zijn als je een electrische auto hebt (schuldig), zonnepanelen koopt, duurzame mode, etc. Alsof je jezelf duurzaam kan kopen. Terwijl mensen die weinig te besteden hebben over het algemeen een veel kleinere voetafdruk hebben. Kopen tweedehands, wonen klein, gaan nooit op (vlieg)vakantie, geen auto. Kan even geen cijfers vinden van NL maar voorbeeld van België: ‘De CO2-uitstoot door consumptie van de 10 procent armsten is bij ons vier keer lager dan die van de 10 procent rijksten.’ DPG Media Privacy Gate
Haha ja alllllles is te kapitaliseren!!!
Ik vind die geur ook in je kleding zitten als het buiten heeft gedroogd. Daarom doe ik dat nooit. Vind het echt een vieze geur.
Wie kent die geur ook?
0 stemmers
Ik zag laatst een reclame over wasmiddel waarbij je kleding ruikt alsof het buiten heeft gehangen en ik dacht ook gadver, lijkt me heel naar.
Buiten drogen is alleen lekker als de zon flink schijnt en kleding binnen een paar uur helemaal droog is. Echt mijn favo. Voor de rest, blegh!
Nee en dan ook nog alles vol pollen, ik hang ook niks buiten