Stel je persoonlijke vraag #44

In mijn vriendengroep is er altijd wel iemand die een boxje bij zich heeft als we in het park afspreken. Maar dat doet bijna iedereen hier ook. We draaien het ook niet asociaal hard, gewoon voor onze groep. En we zitten ook eigenlijk ook nooit heel dicht op andere mensen.

@Missy een vriendin/goede bekende van mij kreeg iets met een ex met wie ik goed uit elkaar was gegaan en dat vond ik eigenlijk alleen maar leuk. Met mijn laatste twee exen zou ik het echt niet tof vinden, maar dat is omdat met de op een na laatste de break-up kut was en ik hem niet meer wil zien, en met de laatste het nog veel te vers is

2 likes

Mijn ex moet de rest van zn leven alleen blijven en om mij rouwen

25 likes

Ja volgens mij zitten die ook genoeg in het bewust-kinderloos topic en misschien is die naam daarin ook wel een beetje misleidend ofzo?
Ik heb het idee dat het ook wel meevalt met die twee kampen omdat ik daar wel vaker over twijfelaars heb gelezen volgens mij.

Ik heb zelf ook wel twijfels en volgens mij daar ook wel gepost maar kan ook zijn dat dat weer in het leed dat single zijn topic is geweest oid. Is denk ik ook wel weer een andere situatie wanneer je in een relatie zit waarbij het meer een keuze is (nog even los van of het je gegund is dan daadwerkelijk kinderen te krijgen) of dat je alleen bent.

2 likes

Nee vgm was die kritiek op moeders die kwamen met “ik twijfelde vroeger ook maar heb nu een kind”
En dat is nou net wat irri is als je bewust kinderloos bent omdat je dat altijd te horen krijgt.

36 likes

De interessantste is: ik heb geen kinderwens maar wel kind(eren)

38 likes

Ligt aan welke ex + vriendin.

2 likes

Jezus, vind dit toch wel echt een kut actie.

2 likes

Wat is de kutactie?

2 likes

In het bewust kinderloos topic posten dat je wel kinderen hebt ondanks dat je ze vroeger niet wou?? Kennelijk is er behoefte aan een topic waarbij mensen ervaring rondom dit onderwerp kunnen delen en dit lijkt me niet echt wenselijk.

Beetje hetzelfde gevoel als een topic of community waar mensen ervaringen rondom abortus kunnen delen en dat mensen dan zeggen “vroeger zou ik 100% abortus hebben gepleegd maar zo blij dat ik het niet heb gedaan”. Weet niet vind het gewoon niet chill.

1 like

Mee eens hoor, maar daar kwam dus toen ook kritiek op in dat topic. Juist om de redenen die jij geeft :blush:

2 likes

Vroeger wilde ik heel graag kinderen, daarna wilde ik er maar 1 en heb ik echt zoiets van: mijn hemel, wat doe ik mezelf dan aan?
Ben heel blij met mijn nichtje en ik vind het leuk dat ik eindelijk een neefje krijg, maar ik ben gewoon kapot na 5 uur spelen. Ben zo blij dat ik aan het einde van de dag dan weer alleen ben.
Ik ben op dit moment gewoon te egoĂŻstisch (egocentrisch?) voor kinderen.
Oh en als ik kinderen neem houd ik het bij 1

2 likes

Ja precies!

Volgens mij was het vanuit beide kanten helemaal niet naar, en toen we vriendelijk vroegen te stoppen stopte het ook.

10 likes

Nja het staat er miss zo haha maar zo grof ging het niet.

Heb jij streaming diensten die je af en toe stop zet en dan weer neemt aan je er behoefte aan hebt. Netflix, Prime, Spotify, etc

• Ja, ik wissel ze af
  • Ja, sommige heb ik permanent en andere diensten soms
  • Nee, ik gebruik ĂŒberhaupt geen streamingdiensten
  • Nee, ik heb het allemaal elke maand
  • Anders nog

0 stemmers

1 like

Nu wil ik absoluut echt geen kinderen maar ik zie het wel gebeuren dat ik er misschien anders over nadenk als ik 40 ben.

Alleen af en toe Videoland voor als The Handmaid’s Tale een nieuw seizoen heeft haha, voor de rest vind ik het aanbod wel ruk

(oké Killing Eve heb ik me ook wel mee vermaakt)

2 likes

Oh zo kwam het op mij over :sweat_smile:

3 likes

Wij gingen vooral naar familie in griekenland. Niks kalmerends aan hahaha

3 likes

Ik zit gevangen in die HBO trap van toen het 2.99 was en als ik nu zou opzeggen en weer zou aanvragen zou ik de volle pond betalen
Terwijl ik amper HBO kijk en dat verschil er denk ik wel uit zou halen maar toch

10 likes

Vind jij het irritant als een helemaal niet buitensporig breed/dik iemand steeds benadrukt hoe breed/dik diegene is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En als een dun iemand steeds benadrukt hoe dun ze zijn?

• Ja
  • Nee

0 stemmers