Stel je persoonlijke vraag #45

Waar moet ik beginnen:

Een klant die bij het geven van zijn wisselgeld mijn hand niet wilde teruggeven. Dus ik werd tegen de metalen bar geduwd tot mijn collega’s kwamen helpen
Dronken klanten, endless stories
Dronken klant die ik op het einde van de avond bewusteloos vond met kots overal op het dashboard van de auto waar hij in zat. Was waarschijnlijk iets uit de auto gaan halen en hij is dan uit de auto gevallen.
Klant die mij het n-woord noemde omdat ik zei dat we ons best deden om iedereen zo snel mogelijk te helpen.
Klant die een fles vodka lime, die ik even op de toog had geplaatst, meenam. De fles stond dan gewoon in het zicht op haar tafel maar ze ontkende het hele verhaal. Een paar maanden later kwam ze weer en heb ik haar buitengezet want ze was levenslang geband.

Nog meer verhalen te vertellen en vond dat echt de leukste job ooit omdat elke dag weer anders was. En ik had een topteam met bazen die achter hun personeel stonden.

15 likes

Telt coffeeshop ook? Heb wel eens een slapende Spaanse exchange student in een taxi moeten zetten, nadat ik hem had gewaarschuwd dat de wiet die hij per se wilde veel sterker was dan hij uit Spanje gewend was :roll_eyes: En ook wel eens eentje die de wc niet redde na een vergelijkbare situatie en het halletje bij het toilet had volgekotst. Die kwam wel de volgende dag heel netjes zijn excuses aanbieden met een doos chocola.
En was lid van een studentenvereniging (geen corps) waar ik in de barcommissie zat en heb daar wel vaker vervelende dronken introducés (en een enkel lid) eruit moeten zetten, maar dat waren ook geen spannende verhalen, gewoon irritante dronken studenten

4 likes

Het was een afterwork, elke donderdag van 17 tot 23u in Brussel.

En ja, goede bazen maken het echt het verschil. We konden veel doen en dan nog waren er klanten die zeiden: “ja ik ga naar uw baas eh”
Baas:” ze heeft gelijk hoor, ik vertrouw het team”

7 likes

Ooit meegemaakt dat een slapende man werd wakker gemaakt (kroeg ging sluiten) en een glaasje met een waxinelichtje aanzag voor een glas water en een slok nam…

(Werkte daar overigens niet)

9 likes

Omg de rumba haha, bestaat dat tegenwoordig nog?

2 likes

Supercool van Berghain maar dat telde niet mee hè :tongue:

6 likes

Moest toch een beetje opscheppen dat ik daar wel binnenkwam terwijl ik net daarvoor ergens anders geweigerd was :grin:

5 likes

stel je voor je werkt bij een bakkerij, er komt iemand binnen die vraagt om ‘prinsessen gebakjes’. Prinsessen gebakjes heb je niet, maar je hebt wel ‘kasteeltjes’ zou je dan zeggen bedoel je misschien ‘kasteeltjes’?

• Ja
  • Nee
  • Anders (???)

0 stemmers

En stel je bent de persoon die de opdracht heeft gekregen om prinsessen gebakjes mee te nemen. Zou je zelf de link kunnen leggen tussen prinses en kasteel?

• Ja absoluut
  • Nee (HOE?)
  • Anders

0 stemmers

1 like

Ik snap wel dat die persoon achter de toonbank het vraagt, dus de link tussen prinses en kasteel snap ik wel, maar prinsessengebakjes zijn toch heel iets anders dan kasteeltjes?

8 likes

Het lijkt toch wel op elkaar? Beide cake met crème en jam en marsepein erover.
Als het om Zweeds prinsessengebak gaat. Of is er nog een ander soort?

2 likes

Nee ik bedoel de zweedse inderdaad. Maar in kasteeltjes zit toch ook likeur? En in prinsessentaart echt slagroom.
Ik zou ze denk ik ook wel meenemen als vervanging hoor, behalve als er bijvoorbeeld specifiek ronde taartjes nodig zijn.

Maar als iemand specifiek om prinsessentaartjes vraagt zou ik er niet vanuit gaan dat ze het verkeerd gezegd hebben en eigenlijk kasteeltjes bedoelden.

3 likes

Ik heb geen idee wat prinsessengebak is of wat kasteeltjes zijn maar het zijn dus niet gewoon gebakjes in de vorm van prinsesjes of kasteeltjes? Heel verwarrende vragen wel haha

69 likes

Prinsessengebakjes ken ik alleen uit de Ikea, kasteeltjes ken ik niet. Als ik de opdracht zou hebben voor specifiek prinsessengebakjes zou ik wel bang zijn het verkeerd te doen als ik dan met kasteeltjes aan kom.

3 likes

Bakker hier in de stad heeft ‘kasteeltjes’ fucking lekker. Een soort mini foute bruidstaart. Biscuit, botercreme, jam en fondant. Dus ik zei tegen mijn vriend neem 2 prinsessengebakjes mee. Maar ik bedoelde dus kasteeltjes!!!

Denk dat ik in de war was met de prinsessengebakjes van ikea. Maar ik snap niet hoe die vrouw bij de bakker niet zelf die link heeft gelegd. Van ohw misschien bedoeld deze jongen wel kasteeltjes ipv prinsessengebakje.

Dus ja nu zit ik hier met een bananensoes en een tompouce. :face_with_spiral_eyes:

23 likes

Nee, beide niet. Kan mij voorstellen dat je blij bent dat het later is geworden!

1 like

Een kasteeltje is knalroze, dus ik snap de associatie met prinsessengebakje wel. Zeker als medewerker bij een banketbakker had je die link wel kunnen leggen.

Voor de mensen die benieuwd zijn, dit is een kasteeltje:

34 likes

Ik had wel gedacht dat je echt prinsessengebakjes bedoelde ipv kasteeltjes, maar ik had dan alsnog zeker wel kasteeltjes meegenomen/meegegeven ipv een bananensoes wtf :joy:

13 likes

Ik heb echt geen idee waar dit over gaat :sweat_smile:

4 likes

Ik vraag me wel af wat je daarvoor moest doen? :stuck_out_tongue:

Voor de volledigheid ook een plaatje van Zweedse prinsessentaart

10 likes