Stel je persoonlijke vraag #45

Je baan, waar je erg ongelukkig van wordt, opzeggen voordat je een nieuwe hebt. Je hebt wat spaargeld en kan het wel een tijdje uithouden, maar je hebt ook geen concreet plan wat je wilt. Je gaat binnenkort 2x op vakantie. (Gaat niet over mij)

• Good for you!
  • Timing kon beter
  • Niet echt slim
  • Ronduit stom

0 stemmers

6 likes

Een baan is niet voor iedereen het einddoel toch

6 likes

Ja tuurlijk, maar dat geldt toch voor alles. We vinden de hele dag dingen van zaken waar we niks over te vinden hebben. De vraag staat helemaal los van spaargeld en huur en is een situatieschets. Ik was benieuwd want ik ben zelf conflicted tussen good for you natuurlijk ga je niet ergens blijven werken waar je ongelukkig van wordt en mijn door mijn ouders ingeslagen waarde om koste wat kost lastige financiële situaties te vermijden.

7 likes

Ik dacht eerst timing kon beter qua vakanties, maar in die situatie ga je sowieso (veel) geld uitgeven. Dus fuck it, enjoy! Heb overigens ook in een soortgelijke situatie gezeten en het beviel heel goed.

4 likes

Je mag er ook iets anders in lezen hoe je zorgt dat je een huis en eten hebt. Van mijn part is het scheiden van je rijke partner zonder andere inkomstenbron.

1 like

Niemand zit in deze situatie, het is een schets.

1 like

Zolang je die 2 vakanties en je huur en alles kan betalen voor een tijdje vind ik het beter om die kut baan te verlaten.

2 likes

Ik zou hier heeeel zenuwachtig van worden. Dus vanuit mezelf: niet slim want je gaat er aan :rofl:
Maar, you do you haha. Maakt mij niet uit of een ander z’n spaargeld uitgeeft :rofl:

7 likes

Goed punt dit! En no worries :slight_smile: ik heb wel eens met vrienden extreem vergaande situaties schetsen dus ik kan me voorstellen dat het zo gedetailleerd is dat je denkt dat het over iemand specifiek ging haha

2 likes

Zeker in de huidige arbeidsmarkt zou ik dit vooral doen. Kijk, als je weet dat je heel moeilijk een baan gaat vinden is het misschien handiger om eerst te gaan solliciteren. Maar als de kans groot is dat je binnen afzienbare tijd weer iets vindt en je hebt genoeg geld om die periode te overbruggen, dan zou ik zeggen vooral doen.
Ik heb zelf vorig jaar mijn baan opgezegd voordat ik iets anders had en dat is helemaal goed gekomen. Beste beslissing ooit.

11 likes

Ik was dronken ruzie aan het maken met een eikel die mijn zusje steevast mijn nepzusje noemde, want (met schijnheilige stem) ‘dat is ze toch ook’

Eikel

Edit: en waarschijnlijk dezelfde tent als waar jij naar beneden gevallen bent haha

4 likes

Na werken in de horeca gingen we met het hele team nog iets drinken in een bar. Ik reed mee met een vriend en wij waren de laatsten die zouden aankomen.
Sta ik aan de deur mag ik niet binnen omdat ik sneakers aan had. Heel het team (wit en voornamelijk mannelijk) droeg sneakers want we hadden allemaal gewerkt.
Het is pas na het vermelden van de naam van mijn baas dat ik binnen mocht.

Buitengezet omdat ik gevochten had met de ex van mijn toen vriend. Ze smeet bier in mijn gezicht en ik had haar een paar klappen verkocht tot ze mij naar buiten droegen. Nieuwjaar 2013, ben dan maar naar huis gegaan.

6 likes

Ja in Leeuwarden, Cambuur (voetbalclub) had net verloren van de voetbalclub uit mijn geboorteplaats en toen dacht de uitsmijter dat ik daar naar de club ging om te rellen :joy: Ik zie er ook totaal niet uit als een hooligan, maar heb wel gelachen.

6 likes

Nee maar wel uit de McDonald’s na het uitgaan. Meest classy moment uit m’n leven :rofl:

3 likes

Moet de shooters zijn! Snow valley had ook een super steile, gladde trap waar iedereen wel eens dronken vanaf gevallen is, maar dat was niet naar de wc’s

4 likes

Verkeerde schoenen :woman_shrugging:t3:

2 likes

Omdat mijn toenmalige vriendje een oorbel droeg :roll_eyes:

ik zit heel diep te graven in mijn geheugen maar ik geloof dat ik wel ooit eens geweigerd ben met een groepje omdat de club zogenaamd vol was maar ik geloof dat we gewoon niet cool genoeg waren.

1 like

Waren al de hele nacht onderweg, bij de vierde club mocht een deel van mijn groep wel naar binnen en een deel niet, omdat we volgens de doorbitch al genoeg gefeest hadden (wat waarschijnlijk ook wel zo was :sweat_smile:). Maar toen zijn we met dat deel naar de Berghain gegaan en hebben nog een paar uur heerlijk gedanst :grin:
Verder ook wel vaker gewoon zomaar, want er zijn nogal wat clubs in Berlijn die een vergelijkbare deurpolicy als de Berghain hebben (hadden? Al erg lang niet meer uitgeweest
) en je gewoon een nee krijgt zonder verdere uitleg :woman_shrugging:t3:

4 likes

Ik heb alleen toen ik in een winkel werkte een vrouw de winkel uitgezet. Iemand die één minuut voor sluitingstijd nog wou beginnen met doen van Sinterklaasinkopen en hoopte dat wij nog wel een half uur open wilde blijven. En die persoon wilde niet weg :laughing:

6 likes