Stel je persoonlijke vraag #45

Ja, maar niet op een rampmanier zoals hierboven wordt genoemd.
Mn opa is 15 jaar geleden overleden aan een hersentumor en nu is een paar weken terug bij m’n tante (zijn dochter dus) ook een hersentumor gevonden. En toen hebben m’n vader en ik wel even 2 weken in spanning gezeten of het dezelfde soort was en of dat erfelijk zou zijn. Dat gaf echt zo’n ‘komt wel even dichtbij’-gevoel terwijl het natuurlijk om m’n tante draait nu en niet om m’n vader, m’n dochter en mij.

(Maar het blijkt los te staan van elkaar en de tumor die zij heeft blijkt niet erfelijk te zijn in elk geval.)

5 likes

Heh wat veel niet, je krijgt het qua inkomen ook nog best tot een wat hoger inkomen. Moet het dacht ik wel even aanvragen maar alle beetjes helpen soms?

1 like

Ik zat tijdens de aanslagen in Sri Lanka in 2019 niet erg ver daarvandaan en we zijn eerst nog verder gereisd, maar toen werd het code oranje en er kwam steeds meer onrust, toen zijn we uiteindelijk het land uitgegaan en in een ander land onze reis voortgezet.
Was wel spannend, omdat er echt een avondklok was en er elke keer weer iets nieuws gebeurde en er ineens allerlei terroristische cellen werden opgerold.
Ik ben niet snel bang en we bleven ook vrij koeltjes en nuchter, maar achteraf was het best eng.

2 likes

Je moet het zeker zelf aanvragen! Ik probeer het elk jaar minstens 1x maar helaas. In mijn omgeving lijkt bijna iedereen het te krijgen, daarom ben ik ook steeds verbaasd want voor m’n gevoel hebben wij niet echt een overdreven hoog inkomen.
Ik sprak vanmorgen iemand met 4 kinderen die het jaarlijks laat uitbetalen. Die krijgt aan het eind van het jaar gewoon even 3 a 4 duizend euro die ze blijkbaar niet maandelijks nodig heeft. Toen was ik wel even jaloers :sob:(misplaatst I know).
En je blijkt dus vanaf het 3e of 4e kind meer per kind te krijgen leerde ik vanmorgen. Bizar he, vind ik helemaal niet in deze tijd passen.

Edit: ik zit er nog eens over door te denken… ik ken best veel grote gezinnen waarvan de moeder niet of nauwelijks werkt en bedenk me ineens dat die misschien per maand wel net zoveel krijgen als ik van mijn salaris overhoud na betaling van de kinderopvang. Nu ben ik pissig :joy:

1 like

Wij zitten er wel boven, maar niet extreem, het verbaasd mij ook ik had ook verwacht dat meer mensen er recht op zouden hebben.

4 likes

Had jij vroeger een fase waarbij je helemaal fan van Hilary Duff was?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Zou jij iemand een dagdeel helpen met klussen of verhuizen?

• Ja sowieso
  • Ja als diegene mij ook eens geholpen heeft
  • Heel misschien als het echt nodig is
  • Nee ookal hielp diegene mij wel
  • Sowieso nee

0 stemmers

Ik heb een schurfthekel aan klussen en verhuizen, en wil ook nooit iemand helpen (doe het soms wel) maar m’n man vindt het wel best en heeft dus ook echt veel mensen geholpen door de jaren heen. Ben benieuwd of die ons dan allemaal weer komen helpen als we hier weggaan (ik hoop het wel hahah want dan hoef ik zelf minder te doen).

1 like

Ligt eraan wat. Wil best meubels in elkaar zetten, maar heb een hekel aan schilderen.

6 likes

Helpen met klussen of verhuizen, dus zo breed als je 'm zelf trekt. Ik heb op m’n neefje gepast toen ze aan het verhuizen waren, vind ik ook helpen.

8 likes

Ik stem ja sowieso maar niet omdat ik het zo leuk vind om te klussen maar vooral omdat ik het gewoon een gezellig iets vindt zon dag meestal: mensen zijn blij met een nieuw huis, lekker kneuterig koffie drinken en broodjes eten op campingstoeltjes in een kale woonkamer, ja ik vind het wel wat hebben

25 likes

Ja sowieso! Voor de helper is het alleen maar een paar uurtjes fysieke arbeid. Voor de verhuizende persoon is het vaak al zo veel stress, dan is ieder uurtje hulp al een verlichting.

3 likes

Ik heb gestemd op ‘Als diegene mij ook eens geholpen heeft’, maar dat hoeft niet met een verhuizing of klussen te zijn geweest. Maar ik heb gewoon weinig zin om iemand te helpen als ik zelf nooit van diegene op aan kan. Het is nou ook weer niet m’n hobby om te doen.

12 likes

Ja afhankelijk van de klus. Helpen schilderen, opruimen, inpakken, schoonmaken, etc. ja. Helpen meubels in elkaar zetten, nee.

2 likes

Verhuizen: ja, vind ik leuk
Klussen: nee
Broodjes smeren en koffie zetten: ja leuk

5 likes

Ik ging even kijken hoe dat zou zitten als ik niet zou werken maar helaas krijgen we dan maar 200 euro :’( nu krijgen we acht euro per maand :+1:

Tot groot verdriet van mijn broer die knettergek werd van Hilary duff op repeat uit mijn cd speler

1 like

En als je man stopt met werken? :joy:

Ik kan een hoop in huis, dus ik wil best behangen, verven, laminaat leggen, tegelen, meubels in elkaar zetten. Man, ik wil zelf je badkamervloer cementlaag storten en aflopend maken. Maar ik til niets. Ik haat sjouwen.
Dus inderdaad: klussen ja, verhuizen, nee. Maar ik kom dan weer prima op je kind letten en een soepje maken hoor, helemaal prima.
Mn vriendin en ik hebben met z’n tweeën elkaars huizen meerdere keren (wisseling kamers, maar ook verhuizingen naar andere huizen) van top tot teen geklust ook, dus wij bellen elkaar altijd eigenlijk.

5 likes

Niet veel meer. Gelukkig maar want ik zou niet willen dat ik moet stoppen met werken vanwege financiële redenen.

1 like

Omg dat is de enige reden waarom ik soms medelijden heb met mannen. Dat familie en vrienden vragen om te helpen. Ik heb het geluk dat niemand mij vraagt aangezien ik superslap ben en kleine handen heb dus alles valt al uit je handen etc. Dus fysiek kan ik dan al gewoon niks en ben ik nutteloos. Love it :joy: haha

Maar echt respect voor verhuizers hoor, zo’n tyfeszwaar beroep.