Stel je persoonlijke vraag #45

Niet volgens mij! :face_in_clouds:
En @anon30197667 was ook redelijk positief geloof ik

Maar als je er nog nooit ben geweest is Sevilla wel echt een aanrader. Kan je perfect slenteren en in Andalusië krijg je eigenlijk overal standaard echt veel gratis tapas bij je drankje dus dat is ook chill. En Spaanse treinen zijn top dus je kan ook makkelijk ff dagje cordoba eraan plakken, is ook heel mooi.

6 likes

Napels is m’n lievelingsstad maar zou ik een Nederlander niet aanraden!

4 likes

@anon86562306 ik ben echt groot Barcelona liefhebber en ben het dan ook niet eens met sommig commentaar hier haha! Ik vind Barcelona wel heel knus! Het is een grote stad maar er zijn delen met kleine straatjes waar je lekker door kan slenteren. Er is ook echt heel veel te doen en te zien. Ik ben tussen kerst en oud en nieuw geweest en we hebben echt prachtig weer gehad. Het was 18-20 graden en we hebben eigenlijk elke dag overdag zonder jas buiten kunnen lopen. Barcelona is oprecht mijn favo europese stad en kan het alleen maar aanraden als ik hoor wat je zoekt!

6 likes

We gingen naar de zoveelste bezichtingenen waren nr 3 en precies een week later kregen we de sleutel, dus was voor ons ook een schok, lol. Ging om van toen tot de hele maand daarna. Maargoed ik hou oprecht van klussen en interieurdingen dus ik kan mij de komenden tijd wel vermaken.

1 like

Ik hou echt van Portugal (ook wel Spanje maar denk Portugal net wat meer) en dat is zeker 90% eten gerelateerd. Maar voor jou als vegan zou ik denk ik dan meer naar Barcelona gaan want meer keuze (alle tips die ik je wilde geven voor Porto zijn namelijk dood dier en/of kaas gerelateerd)

Maar in porto kan je eventueel ook nog een auto huren en naar de Douro vallei gaan en Port drinken :grimacing::ok_hand:t2: en supermooi ook daar!

2 likes

Ik ben als vegan in beide geweest en zou beide ook aanraden! Denk dat je het hoe dan ook leuk gaat hebben en beide groot genoeg om je een weekend te vermaken. Sorry hier heb je niks aan, maar ik wilde gewoon zeggen dat porto ook voor vegans is, hahah

1 like

Oh dan zou ik zeker Sevilla doen! Ben ik ook in januari een keer geweest en was top qua weer en echt een leuke stad :ok_hand:t2:

3 likes

0

1 like

Ik vind het ook een beetje overkomen alsof je ze vraagt, maar als ze zeggen dat ze druk zijn moeten ze (of wij?) zich wel verantwoorden want je trekt dat blijkbaar in twijfel. Zo werkt het natuurlijk niet. Ja heb je, nee kun je krijgen. En misschien hebben ze inderdaad wel 1/2 weekenden vrij, maar willen ze de liever ook gewoon vrij houden. Kan toch.

1 like

Ik trek dat nergens in twijfel en ik heb ook nergens om verantwoording gevraagd, dus dat verzin je er zelf bij. Stemmingmakerij dit.

4 likes

Ik zeg dat het zo overkomt voor mij.

1 like

Volgens mij ging het gewoon om de verbazing dat iedereens agenda voor de komende weken al vol is. Ik heb dat ook wel eens met vrienden met wie ik dan af wil spreken die dan pas over 6 weken kunnen. Dan denk ik ook wel eens: hoe dan?

24 likes

Ik zag voor beiden al een hoop goede vegan tips op tiktok inderdaad! Nog wel meer voor Porto dan Barcelona.

Maar we overleggen nog even en nu gaat het dus tussen Porto, Sevilla en Barcelona dus thanks allemaal :grin:

Voor de forummoekes.
Krijg jij/jullie kindgebonden budget?

Anoniem omdat dat natuurlijk iets over je inkomen zegt.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat gebruik jij vaker?

• Ja prima
  • :+1:

0 stemmers

Wat is kutter

• Dat duimpje
  • Als iemand ja prima zegt

0 stemmers

‘Priem’

Ja ik vind het zelf ook kut maar het gaat automatisch :weary:

20 likes

heb jij een “toen kwam het opeens wel heel dichtbij!” moment meegemaakt?

• ja
  • nee

0 stemmers

3 likes

Ik ben een keer niet in de stoptrein gaan zitten maar in de intercity waarbij ik zou moeten overstappen op diezelfde stoptrein op een ander station en toen kwam die stoptrein maar not en bleek dat die een ongeluk had gehad en ontspoord ofzo was.
Toen kwam het wel even heel dichtbij want ik maakte ook wel eens de andere keuze :sweat_smile:

4 likes

Dag voor de bomaanslag in Londen had ik nog in de betreffende metro gezeten.
Maar ik ben echt te nuchter voor dat “komt dichtbij gevoel”, ik voelde daar niks bij. Of ik was te jong daarvoor, was in 2005.

3 likes

Paar keer wel, maar toen mn moeder in Parijs was tijdens de aanslagen en dat we mn tante niet te pakken kregen na de MH17-ramp en we niet zeker wisten op welke dag zij naar Kuala Lumpur zou vliegen en we later hoorde dat ze eigenlijk op de rampvlucht had moeten zitten waren wel momenten dat ik het even te dichtbij vond komen.

2 likes