We gingen naar de zoveelste bezichtingenen waren nr 3 en precies een week later kregen we de sleutel, dus was voor ons ook een schok, lol. Ging om van toen tot de hele maand daarna. Maargoed ik hou oprecht van klussen en interieurdingen dus ik kan mij de komenden tijd wel vermaken.
Ik hou echt van Portugal (ook wel Spanje maar denk Portugal net wat meer) en dat is zeker 90% eten gerelateerd. Maar voor jou als vegan zou ik denk ik dan meer naar Barcelona gaan want meer keuze (alle tips die ik je wilde geven voor Porto zijn namelijk dood dier en/of kaas gerelateerd)
Maar in porto kan je eventueel ook nog een auto huren en naar de Douro vallei gaan en Port drinken ![]()
en supermooi ook daar!
Ik ben als vegan in beide geweest en zou beide ook aanraden! Denk dat je het hoe dan ook leuk gaat hebben en beide groot genoeg om je een weekend te vermaken. Sorry hier heb je niks aan, maar ik wilde gewoon zeggen dat porto ook voor vegans is, hahah
Oh dan zou ik zeker Sevilla doen! Ben ik ook in januari een keer geweest en was top qua weer en echt een leuke stad ![]()
0
Ik vind het ook een beetje overkomen alsof je ze vraagt, maar als ze zeggen dat ze druk zijn moeten ze (of wij?) zich wel verantwoorden want je trekt dat blijkbaar in twijfel. Zo werkt het natuurlijk niet. Ja heb je, nee kun je krijgen. En misschien hebben ze inderdaad wel 1/2 weekenden vrij, maar willen ze de liever ook gewoon vrij houden. Kan toch.
Ik trek dat nergens in twijfel en ik heb ook nergens om verantwoording gevraagd, dus dat verzin je er zelf bij. Stemmingmakerij dit.
Ik zeg dat het zo overkomt voor mij.
Volgens mij ging het gewoon om de verbazing dat iedereens agenda voor de komende weken al vol is. Ik heb dat ook wel eens met vrienden met wie ik dan af wil spreken die dan pas over 6 weken kunnen. Dan denk ik ook wel eens: hoe dan?
Ik zag voor beiden al een hoop goede vegan tips op tiktok inderdaad! Nog wel meer voor Porto dan Barcelona.
Maar we overleggen nog even en nu gaat het dus tussen Porto, Sevilla en Barcelona dus thanks allemaal ![]()
Voor de forummoekes.
Krijg jij/jullie kindgebonden budget?
Anoniem omdat dat natuurlijk iets over je inkomen zegt.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Wat gebruik jij vaker?
- Ja prima

0 stemmers
Wat is kutter
- Dat duimpje
- Als iemand ja prima zegt
0 stemmers
âPriemâ
Ja ik vind het zelf ook kut maar het gaat automatisch ![]()
heb jij een âtoen kwam het opeens wel heel dichtbij!â moment meegemaakt?
- ja
- nee
0 stemmers
Ik ben een keer niet in de stoptrein gaan zitten maar in de intercity waarbij ik zou moeten overstappen op diezelfde stoptrein op een ander station en toen kwam die stoptrein maar not en bleek dat die een ongeluk had gehad en ontspoord ofzo was.
Toen kwam het wel even heel dichtbij want ik maakte ook wel eens de andere keuze ![]()
Dag voor de bomaanslag in Londen had ik nog in de betreffende metro gezeten.
Maar ik ben echt te nuchter voor dat âkomt dichtbij gevoelâ, ik voelde daar niks bij. Of ik was te jong daarvoor, was in 2005.
Paar keer wel, maar toen mn moeder in Parijs was tijdens de aanslagen en dat we mn tante niet te pakken kregen na de MH17-ramp en we niet zeker wisten op welke dag zij naar Kuala Lumpur zou vliegen en we later hoorde dat ze eigenlijk op de rampvlucht had moeten zitten waren wel momenten dat ik het even te dichtbij vond komen.
Ja, maar niet op een rampmanier zoals hierboven wordt genoemd.
Mn opa is 15 jaar geleden overleden aan een hersentumor en nu is een paar weken terug bij mân tante (zijn dochter dus) ook een hersentumor gevonden. En toen hebben mân vader en ik wel even 2 weken in spanning gezeten of het dezelfde soort was en of dat erfelijk zou zijn. Dat gaf echt zoân âkomt wel even dichtbijâ-gevoel terwijl het natuurlijk om mân tante draait nu en niet om mân vader, mân dochter en mij.
(Maar het blijkt los te staan van elkaar en de tumor die zij heeft blijkt niet erfelijk te zijn in elk geval.)
Heh wat veel niet, je krijgt het qua inkomen ook nog best tot een wat hoger inkomen. Moet het dacht ik wel even aanvragen maar alle beetjes helpen soms?
Ik zat tijdens de aanslagen in Sri Lanka in 2019 niet erg ver daarvandaan en we zijn eerst nog verder gereisd, maar toen werd het code oranje en er kwam steeds meer onrust, toen zijn we uiteindelijk het land uitgegaan en in een ander land onze reis voortgezet.
Was wel spannend, omdat er echt een avondklok was en er elke keer weer iets nieuws gebeurde en er ineens allerlei terroristische cellen werden opgerold.
Ik ben niet snel bang en we bleven ook vrij koeltjes en nuchter, maar achteraf was het best eng.