Stel je persoonlijke vraag #45

Ik snap dit soort vragen nooit want ik heb geen idee wat ik zie. Ik kan dat echt niet uitleggen

4 likes

Ovaal!

6 likes

Zo:

Dus 2 naast elkaar en lente is het begin

7 likes

Zoiets, na augustus gaan we pas terug:

14 likes

Ik kan dit gewoon niet uitleggen… pfff

Ik ā€œzieā€ de maanden als tabbladen in een ouderwetse kaartenbak, maar ik zie geen daadwerkelijke tabbladen voor me zoals op een foto ofzo. Ik kan (beperkt) heen en terug bladeren. Het is niet lineair, maar scheef, en heel erg 3D. Januari is schuin rechts achter, en verdwijnt uit beeld als we gevoelsmatig in het midden van het jaar zitten. December links voor, meer in de verte. De andere maanden zitten er tussen. Eind van het jaar komt het tabblad januari in beeld :clown_face:

8 likes

Maar wat ik mij door dit alles ook nu afvraag is wie er ook associaties heeft bij gewone woorden.
Ik heb dat mijn hele leven, vooral als kind, gehad en als ik het er dan met iemand over wilde hebben begonnen ze me uit te lachen (misschien logisch?) omdat ze er geen reet van snapten.
Het is niet dat ik bij elk woord dat ik lees of uitspreek me hier bewust van ben, maar als ik me op de woorden focus zonder de betekenis maar op de ā€˜vorm’ of ā€˜klank’ ervan, dan heb ik bij bijna elk bestaand woord wel een rare associatie, en ze hebben bijna allemaal met eten te maken.
Eigenlijk = bijvoorbeeld standaard iets wat ik aan macaroni link :joy:

Bijvoorbeeld een paar woorden uit de 1e zin.
door= karamel of vla
alles=hagelslag
ook= yoghurtdrink
nu= winegum

Ja ik klink nu echt als een complete idioot en ik kan dit ook niet duidelijk omschrijven omdat het zo vaag is, maar het komt allemaal neer op ā€œIs rood voor jou hetzelfde rood als t voor mij isā€ denk ik.

10 likes

Bij die uitleg over hoe je een jaar ziet denk ik echt koekoek gaat alles goed daarboven
:clown_face:

Ik heb een jaar nog nooit voor me gezien?
Ik deel het wel soort van in; na september komt het einde van het jaar in beeld; soort hoogtepunt op 21 juni en 21 dec is een dieptepunt. Maar verder???

8 likes

Goed moment om deze er even in te gooien

Dit heb ik best vaak met woorden en kan het meestal ook niet goed uitleggen.

20 likes

Haha hebben al die woorden een voedsel associatie of is het nu bij deze woorden toevallig allemaal eten?

1 like

Dat zeg ik letterlijk in die post:P
Allemaal over eten. Ik denk dat als t zou moeten ik elk bestaand woord in het Nederlands wel aan iets van eten kan linken omdat mijn hoofd onbewust die connectie maakt.
Terwijl ik verder een prima relatie heb met voedsel, maar blijkbaar vind ik het wel extreem belangrijk :joy:
Ik kan ook echt opeens behoefte krijgen aan iets heel specifieks als iemand een bepaald woord gebruikt…beetje zoals je soms iemand ziet roken in een film en je dan denkt dat een sigaret heel lekker zou zijn.

3 likes

Oh hahha sorry, net over dat stukje heen gelezen. Maar grappig, heb ik nog nooit gehoord van iemand die dat zo heeft!

ik heb dat al met vakanties haha van ā€˜ik kan me echt niet voorstellen dat ik volgende week daar ben’

4 likes

Maar ik denk ook dat het wel een voordeel kan zijn als je niet zo goed in beelden kan denken/zien. Ik denk/zie wel heel erg in beelden en als je dan iets naars of goors ofzo ziet staat dat echt op mn netvlies gebrand. Echt enorm vervelend vind ik dat.
De psychiater die ik had vroeg eens waar op mn netvlies ik dat dan zag. En bij mij is dat dus middenboven en linksboven. Dus zegmaar die kijkhoek van je oog ofzo.

1 like

Wou jij HP-gerelateerde tattoos?

• Ja
  • Ik heb HP-gerelateerde tattoos
  • Nee

0 stemmers

1 like

Deze drie dingen voelen dus ook hetzelfde, als richting het einde zeg maar, wat feitelijk ook zo is. Maar ze voelen ook als dezelfde kleur.

35 likes

Neh donderdag, oktober en 7x7

2 likes

Ik zag gister een tiktok van Elyse Myers en zij vertelde dat ze altijd had gedacht dat Alaska een soort drijvend ijs eiland naast HawaĆÆ was omdat dat op Amerikaanse kaarten zo staat?? Zo raar, is dat echt zo en zo ja waarom? :exploding_head:

4 likes

Ik wou expecto patronum aan de binnenkant van mijn pols. Dikgedrukt :sob:

5 likes

Ik vind het wel grappig dat zelfs in deze situaties het voedingscentrum je nog een schijf van 5 verantwoord noodrantsoen menu weet te adviseren; Moet ik een noodpakket met eten en drinken in huis hebben? | Voedingscentrum

3 likes

Heb jij in je jeugd oude telefoonboeken opgehaald voor een goed doel?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee waar je het over hebt

0 stemmers

1 like