Stel je persoonlijke vraag #45

Wow echt veel mensen 1! Ik hoef m’n ogen ook niet dicht te doen om iets te zien met m’n ‘minds eye’, dat kan soort van tegelijk met wat ik in de echte wereld zie haha.

Nu snap ik wel waarom ik mensen soms wat verward zie kijken als ik ze iets probeer uit te leggen en het al heeelemaal voor me zie

7 likes

Oh ik kon mezelf ook zo tegen komen met tekenen of handenarbeid op de middelbare. Dan zag ik echt een prachtige tekening voor me, maar mijn tekentalent kwam niet verder dan een stickman.

15 likes

Zo herkenbaar dit, alsof de schakel tussen mijn hersenen en handen dronken is. Ik zou echt een x een collage moeten plaatsen hier van mijn knutselprojecten van de basis-en middelbare school.

Of die periode in mijn studententijd toen ik getrapt was in de leugen dat je tekenen kan leren.

2 likes

Jaa nou las ik dat 4% ofzo afantasie zou hebben dus het is niet per se een hele betrouwbare test, maar het geeft toch een beetje een idee denk ik haha.

Vraag me nu wel ook af of dit ook verklaart waarom ik nooit van tevoren goed kan inschatten of een outfit “werkt”, maar dat ik het eerst aan moet doen om te zien. Of dat ik met yoga bijvoorbeeld er ook nooit uitkom als ik alleen de instructies hoor, ik moet het bijna altijd ook eerst daadwerkelijk zien om te begrijpen wat ik moet doen… en nog wel meer dingen hmm :thinking:

Wow fascinerend ik las rode ster en dacht ja tuurlijk rode ster, kan ik, maar toen ik m’n ogen dichtdeed en heel hard concentreerde zag ik toch echt donkerroze :sweat_smile:

2 likes

Ik kwam er laatst pas achter dat dit dus niet gebruikelijk is. Al heel mijn leven ga ik een soort eigengemaakte film in mijn hoofd afspelen wanneer ik ga slapen. Heb ook altijd meerdere scenarios en scenes om uit te kiezen en soms spoel ik terug als de film niet loopt hoe ik wil. En dagdromen in het ov met muziek op? Geweldig.

Ik zei dat ooit tegen een vriend en hij keek me aan alsof ik van het padje was.

16 likes

ik krijg echt een error hiervan. Zien jullie dan letterlijk een rode ster in je gezichtsveld?

Ik kan het me wel inbeelden, dus dan is het een gedachte, en heb veel fantasie maar ik zie niet een rode ster voor me als ik m’n ogen dichtdoe.

20 likes

Precies dit.

4 likes

Ik heb een soort narrator stem in mn hoofd en geen beelden
Maar scenarios bedenken lukt (helaas soms) 100%

image

Vaak is het zoiets

18 likes

Zie jij de wereldkaart voor je als je aan de aarde denkt? Of kan jij hem voor je zien?

• Ja altijd
  • Ja soms
  • Ja af en toe
  • Nee nooit

0 stemmers

Ik zie die altijd voor me als mensen iets over de wereld/een land zeggen en ik kan er ook op in en uitzoomen zeg maar. Lijkt me echt onhandig om dat niet te hebben aangezien ik er zo aan gewend ben.

2 likes

Als ik aan de aarde denk zie ik de bol, maar als je wereldkaart zegt zie ik wel een wereldkaart.

13 likes

Dit heb ik wel! Maar ik weet niet of het dan een beeld is of een reeks gedachten of een gevoel van een beeld??? Dit wordt met het woord vager haha

8 likes

Ik vind dit zo interessant. We hadden het op het werk over 100-plussers en of we die hadden in ons dorp, ik kon zo onze oudsten opnoemen, want in ons vorige computersysteem opende die standaard de mensen op leeftijd en ik zie dan “gewoon” voor me welke mensen er altijd bovenaan in beeld stonden en ookal ken ik die mensen niet, ik kan dan wel op de naam en de straat komen, gewoon omdat je dat beeld zo vaak zag. Ik vind dat logisch, maar iedereen keek me aan of ik gek was geworden. :smiling_face_with_tear: Zo raar dat je niet voor een ander kan bedenken wat “normaal” is.

Als mijn vriend me appt op het werk: waar ligt de zaklamp, dan zie ik die ook gewoon voor me al staande in de meterkast op het plankje, ik hoef niet echt te onthouden dat die daar ligt, ik zie het gewoon voor me dat ie daar staat.

27 likes

Ja dit is confabuleren ben ik bang.

3 likes

Europese kaarten hebben vaak ook nog een klein stukje Rusland links bovenin:

Ik weet nog dat de meester dat uitlegde en dat dat mindblowing was haha.

5 likes

en hoe zien jullie een jaar voor je in je hoofd? dus de maanden, seizoenen, etc?

• als een rechte lijn
  • als een cirkel
  • als een kalender
  • als iets anders, namelijk…
  • niet

0 stemmers

ik zie een cirkel voor me met december/januari onderaan en de juli/augustus bovenaan, als ik moet nadenken over wanneer iets in een jaar/maand is zie ik altijd die cirkel voor me

2 likes

Een rechte lijn,
Maar wel
Van boven
Naar
Beneden
:stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Niet IN m’n gezichtsveld maar een soort van op de achtergrond? Dus ik zie dit forum met m’n ogen en tegelijk ‘zie’ ik ergens in m’n hoofd op de achtergrond een ster bijv (of een strand, of new york, of een persoon…)

9 likes

Denk jij dat dit in de komende jaren (in ieder geval voor 20230) gaat gebeuren?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Welnee dan is de wereld allang vergaan…

10 likes