Als het in algemene zin gaat over “jongeren” voel je je dan nog aangesproken?
- Ja meestal wel
- Soms wel, soms niet, bijvoorbeeld als het over scholieren gaat
- Nee nooit meer
- Ik ben 18-25
- Ik ben 26-30
- Ik ben 31-35
- Ik ben 36+
0 stemmers
Als het in algemene zin gaat over “jongeren” voel je je dan nog aangesproken?
0 stemmers
Laatst las ik een artikel over jongeren waar t/m 25 jaar onderviel. Ik weet niet maar dat is toch wel heel oud om als jongere bestempeld te worden.
Haha ja de optie van @SleepingBeauty. Bij de ringen afsnijden en dan jam/boter erop smeren. We hadden laatst op werk croissants bij de lunch, we waren met 4 collega’s en iedereen at hem op een andere manier. Vond het wel geinig.
Ja maar daarna komt het besef dat ik dat al jaren niet meer ben
Volgens mijn jongerenvereniging op werk behoor je tot jongeren t/m de leeftijd 35, dus daar klamp ik mij aan vast. En aan Jetske Ultee.
Ik vind het dus nog steeds vreemd dat jongeren en tieners mij als een volwassenen zien. Omdat ik me soms echt nog een 19 jarige onzekere sukkel voel.
Ik vraag me vaak ook af of je dat bijvoorbeeld nog steeds hebt als je 62 bent. Mezelf kennende ben ik bang van wel.
In eerste instantie vaak wel, in tweede instantie bedenk ik me hoe oud ik ben en dan niet meer
@Marquez 25 is nog best jong toch? Ja, officieel ben je dan wel 7 jaar volwassen natuurlijk, maar in de praktijk ben je toch vaak net een jaar of twee begonnen je eerste grote-mensen-baan, net een eigen woning ipv met huisgenoten (of ouders, en als je geluk hebt), vaak ook nog geen kinderen.
@SleepingBeauty met 41 iig nog wel
Ik ben 40
Ja dat is misschien wel zo maar vanaf wanneer ben je dan wel een ‘volwassene’? Als je zegt jongvolwassene dan kan ik er mij nog iets bij voorstellen. Maar dan vind ik 25 nog denk ik wel de maximale leeftijd om als jongvolwassen bestempeld te worden.
Haha ja bij die van mij ook geloof ik! En er zijn ook wel eens van die beursaanvragen voor jonge mensen in het veld en die zijn ook t/m 35 meestal dus dan voel ik me ook wel een jongere.
En eh ja wat @kika zegt ik ben 27 maar woon ook met huisgenoten dus misschien heb ik gewoon een jongerenlevensstijl :")
Dat doet me denken aan die fomo-show op youtube. Bij de intro zegt Daan altijd: “wij jongeren hebben tegenwoordig blablabla”. Maar dat vind ik ook echt reaching, om zichzelf tot de jongeren te scharen. Hij, Tobias en Jasper zijn toch zeker al wel 30 lijkt me
ik ben een jongere van geest
Mijn oma zei toen ze de 90 al gepasseerd was, dat ze van binnen nooit veel ouder was geworden dan laten we zeggen 28. Dat herken ik wel moet ik zeggen.
Afhankelijk van de taak en mijn motivatie ik doe het vrijwel alleen als ik een beetje een spijbeldagje heb met een saaie routinetaak en dan moet het ook een hersenloze serie/film zijn
Wel alleen 's avonds/'s nachts, niet als er kinderen waren.
Ik had daar echt geen tijd voor huiswerk, folderwijk, later echt baantje, springgroep, scouting
Wij zaten altijd langs de werf aan de gracht
Had je ook geen gezeik van ~dit is een speeltuin. Of op de Teletubbieberg in het park, daar blowde iedereen de hele dag dus dat was wel chill.
Ik mocht niet buiten hangen van mijn ouders
Wel op de parkeerplaats van de Mac Donalds