Stel je persoonlijke vraag #45

Ik wilde dit vroeger na m’n phd vrij graag, of gewoon op de Zuidas want leek me wel echt tof. Maar met m’n cv maakte ik geen schijn van kans (nergens een cum laude en ook geen wiskunde ofzo gedaan dat ze denken “oh die is wel slim”) en ik kan ook niet zo goed en snel hoofdrekenen (als in als je me nu een iq test laat doen komt er uit “je bent een chimpansee”).
En eigenlijk vind ik dat in retrospectief helemaal niet erg want ik doe nu veel leuker werk bij een bedrijf wat qua achtergrond echt goed bij me past en ik hoef niet tot 3 uur in de nacht excel tabellen en PowerPoints te maken.

5 likes

Wat leek je er dan leuk aan?

2 likes

Oh pippi! Ik denk er een paar keer per jaar aan ofzo. Maar deze heb ik van mn vader gekregen jaren geleden. Komt uit ijsland, daar zijn ze helemaal pippi fan. Als je aan dat ding draait komt die intro song eruit haha.

12 likes

Ja goeie vraag, het leek me gewoon wel mooi om in een pak een beetje rond te lopen en te vertellen aan mensen wat er beter anders kon of hoe ze bepaalde processen moeten inrichten. En vooral dat elke dag anders is en je veel moet schakelen en veel verschillende dingen hebt om te doen. Dus dat je ook als er iets is wat je meteen moet oppakken dat je dan flexibel genoeg moet zijn om dat te doen. Zoiets denk ik.
En veel samenwerken en ouwehoeren :grimacing: maar ik moet zeggen dat ik nu in mijn huidige en vorige functies ook zo’n soort baan heb met veel flexibiliteit, veel schakelen, helicopterview van de processen en veel ouwehoeren. Alleen niet perse met strakke pakken maar dat is eigenlijk ook gewoon beter :joy:

@Stofdoek oh fijn! Ik denk idd dat er echt wel veel cultuur verschil zit tussen de bedrijven inderdaad. Wel fijn dat je positief verrast bent, het lijkt me ook niet echt nodig om 15 uur aanwezig te zijn want je werk wordt er echt niet beter va

4 likes

haha, ja ik bedoel idd volwassenen mensen, kinderen moeten zulke dingen altijd nog leren.

2 likes

En @Lentex ik denk dat iedereen wel iemand kent die niet kan lezen, laaggeletterdheid is best makkelijk te verbergen namelijk (heb mn bril niet op, jij kan zo prachtig voorlezen etc). Volgens mij deelde iemand laatst hier iets over zo’n briefje van een pakketbezorger met onleesbaar iets erop over waar het pakket lag. Dat wordt in van die trainingen vaak als voorbeeld gebruikt. Moest ik toen wel aan denken.

2 likes

Ja, best vaak dat ik denk: zie je dat niet, bijvoorbeeld alleen al even insmeren met olie zou ons zoveel leed besparen.
En ook voor de bezitter van de handen zelf! Eigenlijk wil ik dan even manicure voor ze spelen.

3 likes

Mijn nagels zijn echt niet perfect maar sommige mensen daar lijken niks te doen aan hun nagelriemen, vind dat er echt viezig uitzien

3 likes

Met mijn stompjes oa

Verzorg jij je nagelriemen?

• Nee man
  • Ja nauwgezet
  • Mwah als ik eraan denk ofzo, paar keer per jaar?
  • Ja, maandelijks
  • Ja, wekelijks
  • Ja maar in een andere frequentie die echt niet gerepresenteerd wordt door een van de andere pollopties

0 stemmers

wat moet je daarmee doen dan? :grimacing:

10 likes

Nagelriemen knippen, verzorgen met olie. Terugduwen.

2 likes

Nee, toch niet knippen? :cold_sweat:

5 likes

oja terugduwen doe ik wel soms

2 likes

Ik ben hier laatst mee begonnen en mijn nagels zien er zoooveel beter uit haha.

1 like

Insmeren met crème en/of olie, dat doe ik zelf elke dag, is echt tien seconden werk haha. Terugduwen doe ik voordat ik nagellak aanbreng (elke 15 dagen ongeveer), verder niks.

1 like

Als andere mensen niks beters te doen hebben dan zich druk te maken over hoe het zit met MIJN nagelriemen dan is dat toch echt hun probleem, dan kijk je maar niet naar mijn handen.

15 likes

Jawel, met een speciaal schaartje ervoor. Eerst terugduwen en overtollig weghalen haha. Dit is toch ook vaak standaard als je een manicure laat doen?

3 likes

Ik laat om de zoveel weken mijn nagels doen en dan doen ze ook een manicure. En ik smeer zelf regelmatig met olie en crème

2 likes

Ik heb nauwelijks nagelriemen maar mijn nagelvrouw verzorgt ze iedere 3/4 weken