We kunnen prima vrienden zijn, maar in die situatie principieel niet vaccineren zegt veel over wat iemand kiest in tijden van crisis en daar wil ik geen stel mee zijn.
Maar als jullie (ook) veel belastingen betalen. Waarom is er dan geen aandacht voor de wegen. Ik dacht serieus dat ‘wij’ veel belasting betalen in vergelijking met België.
Ik heb nooit in België gewoond dus eigenlijk heb ik er de ballen verstand van, maar precies die dingen die je vriendin noemt hoor ik ook altijd in geklaag over Nederland. Dus ik denk dat ze van een koude kermis thuis komt. Ik heb mss dat gevoel meer bij Duitsland, maar ook geen idee hoe terecht dat is.
Geen idee wie er gelijk heeft, maar volgens mij maken megaveel mensen aan de Nederlandse grens waar mogelijk gebruik van faciliteiten in Belgie/Duitsland vanwege het prijsverschil. Nog los van dat de Nederlander bekend staat om zijn focus op geld.
Weet ze ook dat dingen zoals de zorgverzekering hier veel duurder zijn?
En wonen. Kennelijk vluchten er veel mensen naar België omdat huren hier veel veel duurder is.
Maar je hoeft als je ziek bent iig niet een briefje aan je huisarts te vragen als bewijs voor op je werk
Ik vermoed van niet, aangezien ze ook niet wist dat wonen zoveel duurder is bij jullie.
In beide landen gewoond en onderaan de streep vind ik het vergelijkbaar. Een combi van sommige dingen zou ideaal zijn (en waarschijnlijk voor een onbetaalbaar systeem zorgen).
Hahahahaha die komt nog bedrogen uit straks
Hoop voor d’r dat ze goed voorbereid een keuze maakt lol
Ik hoop voor haar dat ze er dan ook een rijke vriend bij neemt
Als jouw achterburen een Ring/beveiligingscamera in hun tuin ophangen, waarmee ze ook in jouw achtertuin en huis kunnen kijken, dan…
- zou ik dat toch wel onprettig vinden
- NMSVPE
- zou ik dat geen probleem vinden
- ik kan me niet in deze situatie inleven
0 stemmers
Context:
Wij kwamen er dit weekend achter dat onze achterburen opeens een camera hebben hangen, en op zo’n hoogte dat ze recht in onze tuin en huis kijken. Mijn partner heeft inmiddels meerdere keren aangebeld om hierover in gesprek te gaan/checken of ze onze tuin ook zien, maar er wordt niet opengedaan. Partner werd wel vrij gauw na aanbellen met foto en al in de buurtapp gegooid of dit een verdacht persoon was, dus ze hebben hem wel gezien.
Tering
Wtf?!??!
Meer dan onprettig. Volgens mij mag dat ook gewoon niet? Dus ik zou doen wat nodig is om dat weg te krijgen.
Ik zou dat echtttttt niet chill vinden, maar ben confrontatievermijdend dus zou er niks van zeggen, maar me er wel enorm aan storen.
Ja en ook veel meer qua zorgverzekering toch?
Ja, same.
Nu proberen we empathisch te zijn en te bedenken dat er wellicht is ingebroken en dat ze daarom de camera’s op hebben gehangen en zo actief in de buurtapp zijn maar ja. Ik vind de camera dus echt héél vervelend, merk ik. En lastig dat ze niet opendoen, natuurlijk.
Het mag inderdaad niet, heb het uiteraard even opgezocht. Wet van privacy enzovoort. Maarja, als ze niet opendoen/laten zien wat hun camera toont, wat doe je dan.
Omg nee ik vind dat echt niet oke. Mag dat zomaar? Heb laatst nog een keer mn vriend in de tuin gepijpt, mijn god dat hoeven mn buren niet te zien. Wtf.
Hoezo ook zou je partner een verdacht persoon zijn? Hij was toch in zn eigen huis/tuin?
Nee ze durven niet open te doen voor zo’n verdacht persoon… hebben jullie een briefje door de brievenbus geprobeerd?