Stel je persoonlijke vraag #45

Ja en ook veel meer qua zorgverzekering toch?

Ja, same.

Nu proberen we empathisch te zijn en te bedenken dat er wellicht is ingebroken en dat ze daarom de camera’s op hebben gehangen en zo actief in de buurtapp zijn maar ja. Ik vind de camera dus echt héél vervelend, merk ik. En lastig dat ze niet opendoen, natuurlijk.

Het mag inderdaad niet, heb het uiteraard even opgezocht. Wet van privacy enzovoort. Maarja, als ze niet opendoen/laten zien wat hun camera toont, wat doe je dan.

Omg nee ik vind dat echt niet oke. Mag dat zomaar? Heb laatst nog een keer mn vriend in de tuin gepijpt, mijn god dat hoeven mn buren niet te zien. Wtf.

Hoezo ook zou je partner een verdacht persoon zijn? Hij was toch in zn eigen huis/tuin?

16 likes

Nee ze durven niet open te doen voor zo’n verdacht persoon
 hebben jullie een briefje door de brievenbus geprobeerd?

2 likes

Bericht in die buurtapp of briefje door brievenbus idd.

3 likes

Maar je hebt dus hun nummer? Dan zou ik gewoon ff appen dat je met ze in gesprek wilt

10 likes

Ja nog simpeler

2 likes

Als je echt geen contact met ze kan krijgen, denk ik dat je 't via de rechter moet doen. Kan je ze niet publiekelijk in die buurtapp onder druk zetten? ‘Nee, dat was m’n vriend, want jullie ringcamera kijkt recht onze tuin in. Aangezien dat niet mag, belde hij aan om dit met jullie te bespreken’

65 likes

In de tuin gaan staan met een briefje. Zien ze toch wel op die camera

40 likes

Oh goeie!

Ik had er inderdaad nog niet aan gedacht (stom
) dat we nu hun nummer hebben, dankzij het berichtje in de buurtapp. Daar gaan we het eens proberen dan, als ze vanmiddag/vanavond weer niet open doen.

Toch blij dat ik niet de enige ben die dit vervelend vindt, dank iedereen.

4 likes

Dit lijkt me een goede. Beetje public shaming. Zou niet alleen zeggen dat het niet mag maar ook dat je het gewoon heel vervelend vindt.

7 likes

Dit kunnen je buren waarschijnlijk ook zien zonder camera :joy::joy::joy:

25 likes

Kan jij in de tuin van je buren kijken? Bijvoorbeeld via de bovenverdieping of zolder ofzo.

• Ja bij 1
  • Ja bij meerdere
  • Nee
  • N.v.t.

0 stemmers

Toen ik hier kwam wonen heb ik echt 10 keer gecheckt of het mogelijk was dat van de buren in de tuin kan kijken. 1 kan er iets inkijken maar dat is maar een kleine hoek.

@Foefjeisthuis nee gelukkig niet haha.

Ik deel mijn tuin met alle buren, sociaal experiment

5 likes

Ja, bij nieuwe woning wil ik dat dus echt niet, graag meer privacy in de tuin.

4 likes

Oh dat heeft mn zus vroeger ook gehad. Is dat niet ongemakkelijk?

3 likes

Wij hebben een gedeelde tuin met alle flats. Iedereen heeft wel een prive balkon maar daar kan je natuurlijk ook gewoon op kijken

3 likes

Nee vind het best gezellig en het lijken leuke mensen te zijn (we zitten er pas). We hebben allemaal een klein terrasje, met een groene heg en laag tuinhekje dus je staat altijd met elkaar in contact en daarachter delen we een gigantische tuin die heel leuk ingericht is. Veel jonge mensen en jonge gezinnen, buitenspelende kinderen en mensen laten elkaar ook prima met rust. Je zegt even een keer hoi en gaat verder met je dag. Kan me eigenlijk ook niet echt een beter scenario voorstellen binnen de stad als je geen miljonair bent.

Bij ons vorige huis hadden we ook kleine tuinen met groene heggen en dat vond ik eigenlijk kutter want dan kijk je zo bij elkaar naar binnen terwijl het duidelijk niet de bedoeling is.

19 likes

Ik had een tijdje een Belgische collega (vanuit een Belgisch bedrijf ook) en hebben het daar toen over gehad. Het klopt dat ze minder verdienen, maar aan de andere kant zijn de huurprijzen bijv ook lager dan in NL. Ik denk dat het in de praktijk verwaarloosbaar is.

3 likes

Onze achterbuurman heeft dit, althans wij dachten het. Dus toen wij ernaar vroegen, mochten we direct mee kijken en zagen we dat de camera echt alleen in zijn eigen tuin kijkt en er niets zichtbaar is in onze tuin. Anders vind ik het echt bizar hoor

2 likes