Stel je persoonlijke vraag #45

Ik had als enige wens voor ons huis een achtertuin waar je niet gelijk weer op de volgende rij huizen kijkt. En dat is gelukt. Zo fantastisch fijn. Elke dag genieten. De buren kunnen uit hun bovenramen wel in onze achtertuin kijken maar niet aan de zijkant van het huis.

4 likes

Fijn dat je direct mee mocht kijken! Dat is ook precies wat wij willen, inderdaad. Even checken en als het alleen de tuin is, weer door.

Maar het is hier allemaal niet zo groot en de camera staat niet heel scheef, als je snapt wat ik bedoel. Dus we vermoedden dat het niet alleen de tuin is. Maarja, dat moet dus nog even gecheckt worden.

Zouden we een van de zeldzame unanieme polls krijgen? :laughing:

4 likes

Ja, ik snap het helemaal! En dan vooral dat daarna wel in de groepsapp geslingerd wordt dat jouw partner een verdacht persoon is, doe ff normaal. Ik zou ze gewoon een berichtje sturen en vragen hoeveel er zichtbaar is op de camera.

4 likes

Ik vind het hele idee van beveiligingscamera’s, videodeurbellen etc bij rijtjeshuizen/in de bebouwde kom al onzin

40 likes

Ja, eens. Schijnveiligheid ook, maar toe maar.

1 like

Bij m’n buren (rijtjeshuis) is ingebroken toen ze sliepen en nu hebben ze een alarmsysteem. Ik snap het wel. Ben zelf gelukkig niet bang voor inbraken.

3 likes

Vind jij de hotdogbroodjes van de HEMA ook zo wisselend in kwaliteit? Soms is t broodje superknapperig maar soms ook taai, soms is t worstje sappig en soms droog, soms veel saus, soms weinig.

• Ja, mee eens
  • Nee, altijd heerlijk
  • Nee, altijd vies
  • Nooit gehad

0 stemmers

Ben ik een pietlut hierover?

• Ja, kan toch gebeuren dat t broodje soms verser is dan anders
  • Nee, kwaliteit zou een vast gegeven moeten zijn bij zo’n massaproduct als dit

0 stemmers

Ik vind een alarmsysteem echt nog iets anders dan een camera. Die tweede is gewoon onnodig. Om te voorkomen dat er fysiek bij je wordt ingebroken zet je digitaal de deur wagenwijd open Ʃn neem je daarin je buren mee. Waarbij een deel van de bezitters ook nog eens zelf buurtpolitie gaat spelen met die beelden.

10 likes

Ja, dat ben ik wel met je eens. Is idd anders dan een alarmsysteem.

2 likes

Ik vind het wel normaal dat het broodje niet altijd even vers is maar die broodjes van hun zijn bijna baksteen als ze te lang liggen. Altijd een risico dat je gehemelte kapot gaat bij het bestellen van zo een broodje :smiling_face_with_tear:

3 likes

Wij hadden vroeger ook een camera plus zo’n enorme flashlight (die aansprong als je kwam aanlopen in het donker) op de oprit en mijn vader ging dat elke ochtend snel bekijken en ik verbaas mij erover hoe vaak er 's nachts iemand de oprit kwam opgelopen en door die lamp (je zag de camera denk ik niet hangen door dat felle licht) afdroop.
Maargoed ze konden ook via het raam aan de voorkant inbreken, dan stond ie niet op camera.

3 likes

Ieeh ik vind dat echt creepy (dat er iemand dan het oprit kwam opgelopen) bij mn ouders is vroeger ook ingebroken toen ik nog thuiswoonde. Zij hebben ook zo’n giga lamp die ineens aanspringt in het donker als iemand op het oprit 's avonds aan komt rijden/lopen. Dat schrikt denk ik al veel potentiele inbrekers af. Of misschien ben ik naief. Maar ik heb er nooit alleen durven slapen als mn ouders op vakantie waren.

1 like

Is er ooit in je leven bij jou ingebroken? Telt ook mee als dat bijvoorbeeld als kind was toen je nog thuis woonde.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Lijken deze banen jou leuk?
Even niet nadenken over evt opzeggen huidige baan, geschiktheid, gewoon of het je leuk lijkt om te doen.

Stewardess

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

Werken bij een tankstation

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

Werken in de Primark

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

Werken in de Mcdonalds

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

Luchtverkeersleider

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

Piloot

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

Docent op de middelbare school (vmbo)

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

Docent op het mbo (niveau 1 en 2)

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

Kno arts

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

Handhaver

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

Sushi chef in een restaurant

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

4 likes

Jaaa ik word er helemaal gek van. Stomme kutmelding de godganse tijd :triumph:.
Hoe kan je zien dat ik die melding vaak krijg?

2 likes

Meerdere keren bij mijn ouders, waarbij we 1x thuis waren. Doodeng! Sindsdien wel (nog) meer respect voor mijn moeder, die ons meteen opsloot in een slaapkamer en de inbrekers de huid vol ging schelden.

14 likes

Ik blijf ze kopen want ze zijn altijd wel lekker opzich, maar soms een 6 en soms een 10 zegmaar haha. Heb ook nog niet echt een logica gevonden dat ze bijv einde ochtend lekkerder zijn dan einde middag. Maar ik koop niet vaak broodje bij dezĆ©lfde Hema dus zit ook wel wat bias in m’n onderzoek

1 like

Bij ons thuis is er wel eens ingebroken en de auto is gestolen.
Toen ik een jaar of 12/13 was, is er ook ingebroken bij een vriendin thuis, toen ik daar logeerde. Ik sliep op een uitgeklapte slaapbank in de slaapkamer van die vriendin en de inbreker is door de slaapkamer gelopen, langs mijn bed (waarschijnlijk om door de gordijnen te kijken of alles nog goed ging, was voorkant van het huis). Ik heb de inbreker toen ook gezien, maar dacht dat het haar moeder was die alvast de gordijnen wilde open doen. Gelukkig sliep ik half en zei ik niets, want er zat een messteek in mijn rugzak (die in de kamer stond) en ik weet niet wat hij had gedaan als ik rechtop was gaan zitten en was gaan praten.

4 likes

Gatverdamme wat eng dit

1 like

Er is toen ik nog thuis woonde wel geprobeerd in te breken. We werden wakker doordat onze (hele grote) hond snachts super fel aansloeg. Dat deed ze normaal nooit, maar verder was alles gewoon normaal dus zijn we weer gaan slapen. Sochtends hoorden we van de buren dat er verderop in de straat was ingebroken en is mijn vader de voordeur gaan bekijken. Die zat vol inbraaksporen dus de hond had toch niet voor niets geblaft.

5 likes