Stel je persoonlijke vraag #45

Is het normaal als je gaat verhuizen om de inzetten van je bestekla mee te nemen

• Ja, die zijn van mij
  • Nee, die horen bij de keuken
  • Ze horen bij de keuken maar de nieuwe eigenaar koopt die toch opnieuw dus je kan ze net zo goed meenemen
  • Anders (licht niet toe)

0 stemmers

2 likes

Een op maat gemaakte inzet die bij de keuken hoort zou ik laten zitten. Een random bestekbak die ik zelf in een la heb gestopt zou ik er weer uithalen.

Edit: ik heb over het woordje niet heen gelezen, sorry voor de toelichting :woman_shrugging:

34 likes

Situatie: je hebt een lease-auto waar je onbeperkt privƩ mee mag rijden. Je gaat met een vriendin samen een vriend bezoeken en het is 220 km enkele reis. Jullie zouden carpoolen met jouw auto, dus geen kosten. Maar, vriendin heeft een nieuwe auto en wil deze graag aan je laten zien en er kilometers mee maken dus stelt voor om met haar nieuwe auto te gaan en dan wel de benzine te splitten. Wat doe je?

• Prima, we gaan met haar auto en betalen samen de benzine en je zegt er verder niets over
  • Je geeft aan dat je dit een beetje gek vindt/zonde vindt van de kosten omdat jullie met jouw auto geen kosten hebben en dringt aan om met jouw auto te gaan
  • Je stelt direct voor om dan ieder apart te rijden zodat je met eigen auto kan en je dus geen kosten hebt
  • Anders namelijk

0 stemmers

2 likes

Joh een gemiddelde auto rijdt 600 km op een volle tank. Dus je hebt grofweg 3/4 van een tank nodig. Zeg dat een tank 45 liter is, dus dan heb je 34 liter nodig en ben je max 70 euro verder samen. Voor die 35 euro zou ik haar het plezier gunnen als zij dat graag zou willen. Tenzij ze dus een of andere zieke slurper heeft gekocht.

22 likes

Ik vind 35 euro pp echt veel voor een uitgave die echt totaal onnodig is omdat er een gratis alternatief is haha

71 likes

Prima als zij met haar auto wil gaan, maar dan betaalt zij de volle mep.

2 likes

Wat zijn jullie gierig😱 Als het trouwens een enigzins zuinige auto is, is 35 euro pp vrij overdreven

4 likes

Ik vind €35 oprecht veel geld en een flinke hap uit mijn vrij besteedbaar budget voor de maand. Ik vind het dan echt zonde om zoveel te betalen als het ook gratis kan.

Maargoed ik heb geen auto, laat staan ƩƩn van m’n werk. Dus mijn visie is misschien gekleurd doordat ik al zoveel vervoerskosten heb elke maand (OV).

Overigens zou ik het andersom echt wel gek vinden om iemand om benzinegeld te vragen omdat ik per se in mijn eigen auto wil rijden terwijl de ander gratis kan. Dan zou het mijn keuze zijn en dus zelf betalen als ik dat per se zou willen.

17 likes

Nee ik snap ook dat het veel geld is, daar heb je gelijk in. Maar ik ga er stiekem wel van uit dat je dat geld kunt missen als je een leaseauto van je werk met onbeperkte km’s hebt en dus altijd gratis rijdt of net zelf een auto hebt gekocht en voorstelt ermee te gaan rijden.

Edit: Snap ook dat je met je nieuwe auto graag even een lang stuk wilt rijden. Toch fijn om even uit te vogelen of en hoe alles werkt en of hij het op een lange afstand ook goed doet.

13 likes

Ik vind mezelf helemaal niet gierig. Ik zou diezelfde vriendin met plezier voor 35 euro trakteren op een etentje. Auto’s interesseren me gewoon 0,0 dus voor mij een totaal nutteloze uitgave.

5 likes

Maar dit vind ik ook een beetje gek. Het is alsof jouw vriendin heel erg van bakken houd maar jij koopt op haar verjaardag totaal iets anders omdat jij bakspullen een nutteloze uitgave vind.
Als jouw vriendin gelukkig word van dat ritje en je gewoon genoeg geld hebt dan maakt het toch niks uit.

9 likes

Dit, al vind ik het ergens ook gierig van die vriendin dat ze wil splitten als ze zo graag wil rijden. (Neem aan dat de ritjes normaal gesproken ook evenredig verdeeld zijn).

16 likes

Ja daar heb je wel een punt.

Maar mocht ik zelf die vriendin met de auto zijn dan zou ik echt nooit voorstellen om de benzinekosten te delen. Ik wil graag mijn nieuwe auto testen dus ik vind het dan gewoon een beetje vreemd om een ander met de kosten op te zadelen.

12 likes

Ik zou allang blij zijn dat ik niet hoef te rijden

7 likes

Ja precies, dat vond ik ook weer gierig van die vriendin, want zij wil het heel graag en anders had je er geen kosten aan.

1 like

Ik betaal iedereen €35 om op te houden met deze discussie

58 likes

Deal

4 likes

Betaal je dat met de tankpas van je leaseauto?

1 like

Zou toch lekker zijn als je die gewoon als pinpas kan gebruiken.

Iedereen gratis 220 km op kosten van mijn tankpas!

6 likes