Hoe dacht jij vroeger dat het volwassen leven zou zijn?
- Ik dacht dat het heel leuk zou zijn
- Ik dacht dat het heel saai zou zijn
- Ik dacht er nooit zoveel over na
- Anders (benieuwd naar je toelichting)
En hoe is het nu, nu je zelf volwassen bent?
- Precies zoals ik had verwacht, leuk!
- Precies zoals ik had verwacht, saai.
- Anders dan ik had verwacht, leuker
- Anders dan ik had verwacht, saaier
- Ik zei toch al dat ik er nooit zoveel over nadacht!
- Anders (benieuwd naar je toelichting)
Misschien dat het te maken heeft met de omgeving waarin ik opgroeide maar ik dacht echt dat het volwassen leven zo saai zou zijn, zeker met kinderen. Los van leuke vakanties of reizen wel hoor, maar ik bedoel echt het dagelijks leven. En nu ik zelf volwassen ben (met koophuis, getrouwd, kind, het hele riedeltje) vind ik het zó veel leuker dan ik dacht!
Ik heb gewoon nog steeds hele leuke hobbies waar ik veel tijd aan besteed en bijvoorbeeld van de week was ik bij vrienden en kwamen er ineens nog twee vrienden langs en gingen we spontaan op onze skateboards en fietsen en bij elkaar achterop naar het strand voor een duik in de zee midden op de dag. Dat is voor mij nu heel normaal en misschien voor jullie ook, maar ik geniet er enorm van en ik realiseerde me dus ineens, terwijl ik gierend van het lachen achterop probeerde te springen bij die vriendin, dat ik vroeger dit soort dingen niet om me heen zag bij volwassenen. Die waren allemaal in mijn hoofd vooral heel keurig en verantwoordelijk en streng.
Of ik had het gewoon niet door omdat ze alle leuke dingen zonder de kinderen deden, hahahaha. Ik doe veel van deze dingen ook als mijn kind slaapt of op school is, maar toch ook wel regelmatig met hem er wel bij. Nouja, was gewoon even benieuwd hoe dit voor anderen is en of dat nou aan de omgeving waarin je opgroeit / je ouders ligt.