Stel je persoonlijke vraag #45

Nou ja altijd gratis rijdt: je betaalt gewoon bijtelling en vaak eigen bijdrage. Ik betaal dik 300 euro per maand, alleen kan ik daarvan onbezorgd rijden. Dat ik dan 35 euro extra moet betalen voelt juist dubbelop betalen voor km’s.

@Hihalarisch je krijgt een wasbeurt van me

3 likes

Oprechte vraag, waarom zijn mensen zo sterk tegen? Ik wil me altijd echt goed inlezen voor ik stem dus misschien zie ik iets over het hoofd.

4 likes

Dit vind ik ook altijd zo irritant haha prima het is goedkoper dan een eigen auto en tanken is gratis + vind rijden niet erg, maar gratis is het niet

5 likes

Heb je de post niet gelezen? Er staat dat je onbeperkt privé mag rijden en dat je hiervoor geen kosten hebt.

1 like

Je betaalt juist om privé te mogen rijden. Als je een auto van de zaak niet privé rijdt dan betaal je niets. Je MAG niet privé rijden als je niets betaalt

4 likes

Ja boeiend maar deze info staat toch niet in de og post

3 likes

Dat is juist wel boeiend voor het hele verhaal. Mensen met een lease auto betalen per definitie maandelijks al geld voor hun auto alleen wordt dat met hun loon verrekend

15 likes

Hoe dacht jij vroeger dat het volwassen leven zou zijn?

• Ik dacht dat het heel leuk zou zijn
  • Ik dacht dat het heel saai zou zijn
  • Ik dacht er nooit zoveel over na
  • Anders (benieuwd naar je toelichting)

0 stemmers

En hoe is het nu, nu je zelf volwassen bent?

• Precies zoals ik had verwacht, leuk!
  • Precies zoals ik had verwacht, saai.
  • Anders dan ik had verwacht, leuker
  • Anders dan ik had verwacht, saaier
  • Ik zei toch al dat ik er nooit zoveel over nadacht!
  • Anders (benieuwd naar je toelichting)

0 stemmers

Misschien dat het te maken heeft met de omgeving waarin ik opgroeide maar ik dacht echt dat het volwassen leven zo saai zou zijn, zeker met kinderen. Los van leuke vakanties of reizen wel hoor, maar ik bedoel echt het dagelijks leven. En nu ik zelf volwassen ben (met koophuis, getrouwd, kind, het hele riedeltje) vind ik het zó veel leuker dan ik dacht!

Ik heb gewoon nog steeds hele leuke hobbies waar ik veel tijd aan besteed en bijvoorbeeld van de week was ik bij vrienden en kwamen er ineens nog twee vrienden langs en gingen we spontaan op onze skateboards en fietsen en bij elkaar achterop naar het strand voor een duik in de zee midden op de dag. Dat is voor mij nu heel normaal en misschien voor jullie ook, maar ik geniet er enorm van en ik realiseerde me dus ineens, terwijl ik gierend van het lachen achterop probeerde te springen bij die vriendin, dat ik vroeger dit soort dingen niet om me heen zag bij volwassenen. Die waren allemaal in mijn hoofd vooral heel keurig en verantwoordelijk en streng.

Of ik had het gewoon niet door omdat ze alle leuke dingen zonder de kinderen deden, hahahaha. Ik doe veel van deze dingen ook als mijn kind slaapt of op school is, maar toch ook wel regelmatig met hem er wel bij. Nouja, was gewoon even benieuwd hoe dit voor anderen is en of dat nou aan de omgeving waarin je opgroeit / je ouders ligt.

5 likes

Maar die maandelijkse kosten zijn wel veel lager dan wanneer je een eigen auto hebt. Dus na dat maandelijkse bedrag ben je wel klaar, met een eigen auto betaal je wegenbelasting, benzine, verzekering, onderhoud etc. Mijn bijtelling is minder dan ik zelf iedere maand aan benzine moest betalen. Het is niet gratis nee, maar wel aantrekkelijker dan een eigen auto betalen.

7 likes

Ik moet toegeven dat het me een sympathieke man lijkt en waardeer zijn gevecht tegen de huidige macht en het onrecht. Maar als het gaat om minder (tot nu toe) belichte standpunten, verwacht ik dat we te veel verschillen. Denk aan thema’s als abortus en immigratie. Fundamentele kwesties die voor mij belangrijker zijn dan waar hij (als christendemocraat) zijn nieuwe club mee vermarkt in de media. Desalniettemin ga ik wel alle partijprogramma’s lezen, dat doe ik altijd ook al weet ik dat ik vaak in een bepaalde hoek stem.

12 likes

Wissel jij vaak van haarscheiding?

• Nee nooit
  • Ja vind ik leuk
  • Ja is beter voor je haar

0 stemmers

1 like

Oh begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb me nog niet ingelezen in de nieuwe verkiezingen, dus het is niet dat ik van plan ben om op hem te stemmen. Ik vind zijn houding ten opzichte van de politiek wel heel sterk, denk ik. Maar als ik zo die stukken van hem lees, denk ik niet meteen: RECHTS! Ik ben zelf sowieso niet zo van de links/rechts verdeling, maar ik kom meestal meer uit in de PvdD/GL hoek, dus dan denk ik niet dat Omzigt een goede optie is.

Ja naja leuk, ik begin altijd in een middenscheiding maar 9 vd 10 keer voel ik de vibe niet en gooi ik m’n haar weer één kant op en weer een paar keer terug en eindstand heb ik helemaal nergens meer een scheiding

6 likes

Ja dit inderdaad. Ik ben echt bang dat het weer zo’n vergelijkbare situatie wordt als met Kaag en D66. Dat mensen die normaal veel linkser stemmen er ineens wel op gaan stemmen omdat ze dan mogelijk de eerste vrouw zou zijn en progressief etc. Maar dan nu om te voorkomen dat de VVD weer de grootste wordt / ze behoefte hebben aan een nieuwe partij.

Prima als je normaal al in die hoek stemt, maar zou wel echt heel jammer en zonde zijn als mensen gaan switchen van PvdA/Groenlinks naar Omtzigt.

6 likes

Ik twijfel nog, die voetbalreclame in Spakenburg van het CDA sprak me ook aan.

8 likes

Ik had daar niet echt een voorstelling van, maar wat betreft jouw voorbeeld van midden op de dag iets leuks doen, dat had ik me als kind niet kunnen voorstellen want alle volwassenen om mij heen hadden banen waarbij je van 's ochtends tot 's avonds op 1 plek bent (kantoor, winkel, vrachtwagen, etc). Meer vrije/flexibele banen zoals de meeste leeftijdsgenoten om mij heen nu hebben waren er toen niet in mijn omgeving. Oja ik weet wel nog dat ik een keer ziek was en mijn moeder zat midden op de dag een tijdschrift te lezen en toen dacht ik wtf doet zij de hele dag, gewoon tijdschriften lezen?! Dat vond ik wel raar (kleine calvinist). Toen was ze nog huismoeder maar vlak daarna ging ze in een winkel werken.

12 likes

Hoeveel geld heb jij de afgelopen week uitgegeven? 16 - 22 augustus en zonder vaste lasten/boodschappen

• 0 - 100
  • 101 - 200
  • 201 - 300
  • 301 - 400
  • 401 - 500
  • 501 - 600
  • 601 - 700
  • 701 - 800
  • 801 - 900
  • 901 - 1000
  • 1001 of meer

0 stemmers

1 like

Ik heb een keer thuisbezorgd besteld a 30 euro, maar dat valt wel half onder boodschappen vind ik. Echt iets buiten eten om zie ik voor 7 euro nieuwe knopen voor een naaiproject, maar dat is al 1,5 week geleden :joy:

3 likes

APK, grote beurt en weekend Decibel in een weekje :money_mouth_face:

3 likes

Ben verhuisd, dus wel heel vertekend beeld

2 likes