Stel je persoonlijke vraag #46

En wat vinden jullie van beelden die overal op het internet gedeeld worden van dode mensen, dode of stervende en bloedende kinderen die onder het puin vandaan worden gehaald?

• Goed dat dit gedeeld wordt, zij kunnen hun ogen er niet voor sluiten dus wij ook niet/goed voor de awareness/goed want anders
  • Niet goed want te heftig/ of het heeft geen nut/ of is respectloos tegenover de overledenen/of anders
  • Ik sta er precies tussenin of ik weet niet zo goed wat ik daarvan vind

0 stemmers

Wtf voegt dat toe? Ik vind het echt ziekelijk dat zulke beelden blijkbaar zoveel gedeeld worden en ben zeer blij dat ik niet in dat stukje ben.

2 likes

Reels met alleen close ups van lijken of kinderen die half in shock de camera in kijken (alles zonder toelichting waar ik uberhaupt naar kijk) heeft voor mij niet echt nieuwswaarde. Als er shocking beelden in een inhoudelijk item zitten vind ik het veel minder erg, dan ondersteunt het de boodschap ook wel.

7 likes

echt 50/50 want ik vind het goed om mensen te confronteren maar het kan ook triggerend zijn voor mensen die soortgelijke dingen hebben meegemaakt. ik heb bijvoorbeeld vrienden uit tsjetsjenië en hoewel zij zich ook inzetten voor palestina vinden zij het heel confronterend om te zien

2 likes

Ik vind het ook lastig want ik weet dat je het moet kunnen zien, maar als het op Twitter/x gedeeld wordt, wordt het vaak gelijk enorm ramptourisme.

Als je een hashtag volgt van bijvoorbeeld een Israëlisch slachtoffer van Hamas in een kibboets en dan meest recent zie je de gruwelijke foto zo 40 keer in een minuut tijd, in allerlei spam accounts, allerlei politieke walgelijke types aan beide kanten gebruiken ze, allerlei account bots die de foto’s letterlijk alleen gebruiken voor de de hashtags en games proberen te verkopen.

Dan zie je even de moderne wereld op z’n allerlelijkst en dan voelt het vies, als digitale lijkschennis dat zo iemand zelfs na de dood zo misbruikt wordt. Heel ontmenselijkend.

4 likes

Ik vind het echt geen goede ontwikkeling dat dit soort beelden zonder enige selectie het internet op geslingerd worden. Niet tegenover slachtoffers (en naasten + mensen in vergelijkbare situatie), niet vanwege het tekort aan duiding (wie is het, waar, door wie, wanneer) en niet omdat je niet weet bij wie je beelden aankomen. Ik las op twitter dat Cestmocro gister beelden van onthoofde baby’s deelde (ik ga dat zelf niet opzoeken, dus nul clue of het waar is) dan denk ik: ik werk met tieners die dat volgen. Dat soort beelden horen niet op je feed te verschijnen. Er is een reden dat bijvoorbeeld een jeugdjournaal een pedagogisch beleid op nieuwsbeelden heeft, het is niet zonder effect en dient in veel gevallen amper een duidelijk doel (Het hele idee van confronteren heb ik bijvoorbeeld echt vraagtekens bij. Confronteren met welk doel? Wat moet een zestienjarige die net een onthoofde baby heeft gezien doen?)

45 likes

Gestalkt. Kende diegene vroeger goed, alsin kwam wekelijks bij zn zusje in huis.

Heb je als je ziek bent ook zin in warme melk met honing?

• Ja
  • :nauseated_face:

0 stemmers

At je vroeger als je ziek was thuis wel eens rijst met boter en suiker?

• Ja
  • Ik ken dit niet
  • :nauseated_face:
  • :heart_eyes:

0 stemmers

1 like

Rijst met boter en suiker niet als ik ziek was, maar at het wel eens op andere momenten. Extra lekker met een beetje kaneel erdoor.

17 likes

Mijn oma maakte dit voor me en daarna stopte ze me heerlijk in met een zachte deken en ging ze me voorlezen.
Telkens als ik ziek ben, wil ik weer terug naar die tijd

17 likes

Als je koffie haalt bij de AH To Go en je moet aangeven of je een eigen beker mee hebt of dat je een plastic beker hebt gepakt (+ €0.10). Klik je dan eerlijk op die + €0,10?

• Ja, ik klik eerlijk op + €0,10
  • Nee, ik klik gewoon op eigen beker mee, ook als ik een plastic beker pak
  • Ik heb altijd een eigen beker/thermosfles etc. mee
  • Ik haal nooit koffie op het station

0 stemmers

2 likes

Ik haal nooit koffie bij ah2go

10 likes

Ik haalde nooit koffie maar ze hebben nu havermelk in de machines en sindsdien wel af en toe

4 likes

Wel rijst met melk, kaneel en suiker. Volgens mij was dat dessertrijst, zo lekker. Heb het de laatste keer dat ik buikgriep had ook weer eens gemaakt, echt genieten :heart_eyes:

4 likes

Ja dat is gewoon rijstepap toch

10 likes

Ja zo te zien wel, wij noemden het altijd letterlijk rijst met melk kaneel en suiker :joy:

5 likes

Ik wou juist zout eten als ik ziek was dus ik at altijd rijst met maggi

6 likes

Ik kreeg rijst met geraspte kaas :sweat_smile:

5 likes

Ik kreeg altijd geraspte appel met kaneel, zo random maar wel chill

20 likes

Ik een boterham met suiker haha

2 likes

Wij beschuit met confituur! En thee met suiker. Dat associeer in ook nog steeds met ziek zijn.

2 likes