Rijst met boter en suiker niet als ik ziek was, maar at het wel eens op andere momenten. Extra lekker met een beetje kaneel erdoor.
Mijn oma maakte dit voor me en daarna stopte ze me heerlijk in met een zachte deken en ging ze me voorlezen.
Telkens als ik ziek ben, wil ik weer terug naar die tijd
Als je koffie haalt bij de AH To Go en je moet aangeven of je een eigen beker mee hebt of dat je een plastic beker hebt gepakt (+ €0.10). Klik je dan eerlijk op die + €0,10?
- Ja, ik klik eerlijk op + €0,10
- Nee, ik klik gewoon op eigen beker mee, ook als ik een plastic beker pak
- Ik heb altijd een eigen beker/thermosfles etc. mee
- Ik haal nooit koffie op het station
0 stemmers
Wel rijst met melk, kaneel en suiker. Volgens mij was dat dessertrijst, zo lekker. Heb het de laatste keer dat ik buikgriep had ook weer eens gemaakt, echt genieten
Ja dat is gewoon rijstepap toch
Ja zo te zien wel, wij noemden het altijd letterlijk rijst met melk kaneel en suiker
Ik wou juist zout eten als ik ziek was dus ik at altijd rijst met maggi
Ik kreeg rijst met geraspte kaas
Ik kreeg altijd geraspte appel met kaneel, zo random maar wel chill
Ik een boterham met suiker haha
Wij beschuit met confituur! En thee met suiker. Dat associeer in ook nog steeds met ziek zijn.
Hier gebakken appeltjes met kaneel . Als ik nu ziek ben denk ik daar weer meteen aan!
Ik kreeg beschuit met druivensuiker als ik ziek werd. En als mijn moeder zelf ziek was moest ik voor haar een ligakoek prakken met een banaan en sinaasappelsap (babyeten uit de jaren 60)
Beschuitje met boter en appelstroop
Mijn moeder maakte dat nog voor mijn nichtje die in 2000 geboren is haha. Waarschijnlijk hebben veel mensen hier dat ook nog gegeten. Je kunt het ook nog steeds kopen, het is een specifiek soort liga namelijk.
Dat babyeten kreeg ik ook als ik ziek was alleen dan met goedkope biscuitjes, dat werkt net zo goed. Ik eet het trouwens nog steeds als ik ziek ben.
@Takkie wij noemen het thuis dikke rijst maar volgens mij is dat een bekende term in Groningen/Friesland
Ik kreeg opgewarmde appelsap uit de magnetron haha.
Denk dat mn moeder vaag iets over warme appels had gehoord maar dacht dat is me echt teveel moeite, je neemt maar gewoon een mok gloeiendhete appelsap.
Dit dronken wij vroeger ook altijd! Hoort echt bij mijn jeugd, krijg er gelijk zin in
Rijstebrij! Ja mijn oma maakte dit vroeger altijd. Zo lekker
Hier altijd won ton soep, rasam , of idd bubur (hartig of zoet), of dal. Ik at vroeger beter toen ik ziek was dan ik nu soms doe op een random doordeweekse dag dat er niks mis met me is (behalve te lui om te koken). Of m’n oma’s kippensoep, met veel gember en kurkuma.