Heb ik niet meegekregen vanuit huis en aten het ook bijna nooit maar mijn partner is Aziatisch dus nu doe ik wel het vingerkootje water haha en een rijstkoker gebruiken (deed mijn moeder ook niet) en eten we regelmatig aziatisch thuis
Ik weet eerlijk gezegd niet wat er onder indisch/indonesisch valt
Eerder deed ik op de tata manier gewoon rijst in een pan kokend water flikkeren en afgieten.
Inmiddels van mān Turkse schoonvader geleerd rijst te koken: 1 beker pilav(rijst), 2 bekers water en laten droogkoken en sindsdien doe ik niet anders meer (inclusief wassen, citroenzout enz) dus ik ben tata af.
Ik heb culturele binding met Zuid-Amerika, en heb een etnisch gemengde achtergrond die voornamelijk Aziatisch, maar ook gedeeltelijk Afrikaans is. Identiteitscrisis door deze polls.
Dit herinnert me eraan dat ik echt een keer moet leren koken van mān Molukse en Indonesische opa en oma. Ik kook veel maar Indonesisch of Moluks durf ik niet aan, want het gaat toch nooit zo goed zijn als van mān opa en oma.
Anders, ze spreekt er niet mee af. Ik krijg er wel wat van mee op het schoolplein en in de klas.
1 kind uit haar klas heeft ook echt een grote bek. Ze is ruim 5 en ze vertelde mij āje ziet er mooier uit nu je bent afgevallen maar je hebt nog wel steeds een brilā¦ā.
Ik zie zelf een bril niet als iets wat iemand lelijker maakt (in tegendeel, ik vind het bij veel mensen een toevoeging) maar zij blijkbaar wel. Maar jokeās on her, kort na die opmerking moest ze zelf ook aan een bril.
En dan zeggen āhĆØ wat leuk, je hebt nu ook een bril net als ik!ā
Holy fuck een 5 jarige die een volwassene squared upt. Ik durfde toen echt helemaal niks te zeggen tegen āgrote mensenā.
Was jij als kind iemandās vervelende vriend(in)/klasgenoot
- Ja dit weet ik zeker
- Ja dit vermoed ik
- Ik herinner me dit echt niet
- Nee iedereen vond me wel okƩ
0 stemmers
Een vriendin van mij was letterlijk Niet Welkom bij een schoolvriendinnetje thuis, zo bont was het bij mij nooit maar ik was wel echt zoān heel dominant kutkind dus ik heb mn vermoedens.
Ik (40+) durf dat nog steeds niet. (Geen lullige dingen althans).
Hahahahahahaha lobe het dat dit eht gemeenste is dat ik je ooit heb zien plaatsen op het forum
Ja, dat weet ik zeker want ik ben gevraagd door die moeder om niet meer te komen maaaar niet omdat ik vervelend was. Tenminste, misschien ook wel, maar dat was niet wat ze zei. Ze vroeg me niet meer met haar dochter te spelen, omdat mijn ouders rookten en haar kleding stonk als ze bij ons thuis was geweest en ik zelf ook naar rook stonk als ik daar kwam.
Het āvriendinnetjeā zei later dat het ook was omdat mijn moeder niet werkte en ze niet met mensen zonder ambitie om mocht gaan van dr moeder. Basisschool hĆ©.
Om eerlijk te zijn zou ik ook niet willen dat mijn hypothetische kind bij mensen zou komen waar binnen gerookt wordt. Ik zou alleen niet zeggen dat het kind stinkt. Ben zelf overigens ook opgegroeid met een rokende ouder.
De ouders van mijn beste vriendinnetje op de basisschool rookten allebei en als ik daar was geweest zeiden mn ouders altijd dat ik naar rook stonk, maar mn kleren gingen dan gewoon in de was en dan was het opgelost. Ik vind het best gek dat je als ouders je kind verbiedt met een vriendje/vriendinnetje om te gaan omdat de ouders roken.
Prima dat je je kind niet in een ruimte wil waar gerookt wordt lijkt me, maar dat het kind dan ook niet welkom is bij jou vanwege de geur vind ik wel echt veel te ver gaan.
Die geur is niet schadelijk voor jouw kind en als iedereen zo denkt dan is een kind van binnenrokers echt verdoemd tot vriendloos door het leven gaan.
@anon86562306 aw ik vind dit heel sneu voor mini Degas.
Ik vraag me af of die geur niet schadelijk is of kan zijn?
Natuurlijk wel, maar net zoals de lucht die we dagelijks inademen. Tenzij je kind daar 24/7 zit lijkt het me niet zoān groot issue, iig niet belangrijker voor mij dan het sociale de afspraak of iemand af te wijzen
Mijn ouders roken nu gelukkig al 15 jaar niet meer, maar we hebben het over 1996 ongeveer he. Dat was nog wel een andere situatie dan nu.
Ik zou er ook van balen, ik zou me ook zorgen maken om dr gezondheid en ik zou misschien zelfs wel met de ouders in gesprek gaan om die zorgen te uiten en te vragen hoe ermee om wordt gegaan in huis. Of ze mn zorgen kunnen begrijpen en misschien mee willen denken over een oplossing. Maar ik zou nooit mān kind verbieden met een kind te spelen en ook zeker niet een kind er zelf op aanspreken.
Ik denk ook eigenlijk dat het āambitieā gelul er meer mee te maken had. Ze waren zelf erg rijk en mijn moeder was huismoeder en mān vader marineman, we waren gewoon niet goed genoeg voor ze.
Wat gaan jullie doen dit weekend? Heb even inspiratie nodig
- Wandelen in een mooi natuurgebied
- Een stad of dorpje bezoeken
- Naar de film
- Lunchen/avondeten buiten de deur
- Iets bakken
- Een of andere herfstactiviteit (iets plukken, weet ik het)
- Shoppen
- Iets anders leuks, namelijk:
0 stemmers