Stel je persoonlijke vraag #46

Veel Maleise gerechten hebben best wat overeenkomsten met Indonesisch eten maar voel me weer te trots om dat allemaal onder 1 noemer te laten vallen haha.

6 likes

Meegekregen en wij aten heel vaak Indisch. Europese achtergrond maar mijn oma is geboren in Indonesiƫ en heeft daar tot haar 25e gewoond (koloniaal).

2 likes

Ik meet mijn rijst af met een kopje en kan wel eyeballen hoeveel water erbij moet. Vandaag nog rijst gemaakt in een gewone pot op gas. Even gezweet maar was lekker.

5 likes

ja logisch toch! sowieso gewoon een heel ander land.
denk dat er vast ook indonezen zijn die het er al niet mee eens zijn dat ik indonesisch op 1 hoop gooi :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Heb ik niet meegekregen vanuit huis en aten het ook bijna nooit maar mijn partner is Aziatisch dus nu doe ik wel het vingerkootje water haha en een rijstkoker gebruiken (deed mijn moeder ook niet) en eten we regelmatig aziatisch thuis :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik weet eerlijk gezegd niet wat er onder indisch/indonesisch valt

4 likes

Eerder deed ik op de tata manier gewoon rijst in een pan kokend water flikkeren en afgieten.
Inmiddels van mā€™n Turkse schoonvader geleerd rijst te koken: 1 beker pilav(rijst), 2 bekers water en laten droogkoken en sindsdien doe ik niet anders meer (inclusief wassen, citroenzout enz) dus ik ben tata af.

8 likes

Ik heb stage gelopen in een Indisch/Moluks verzorgingshuis, in de activiteitenbegeleiding.
Alles wat we deden was praten over eten, koken, eten, en weer praten over eten. :sweat_smile:
Daar heb ik dus alles geleerd. :ok_hand:

36 likes

Ik heb culturele binding met Zuid-Amerika, en heb een etnisch gemengde achtergrond die voornamelijk Aziatisch, maar ook gedeeltelijk Afrikaans is. Identiteitscrisis door deze polls. :laughing:

8 likes

Dit herinnert me eraan dat ik echt een keer moet leren koken van mā€™n Molukse en Indonesische opa en oma. Ik kook veel maar Indonesisch of Moluks durf ik niet aan, want het gaat toch nooit zo goed zijn als van mā€™n opa en oma. :neutral_face:

6 likes

Anders, ze spreekt er niet mee af. Ik krijg er wel wat van mee op het schoolplein en in de klas.
1 kind uit haar klas heeft ook echt een grote bek. Ze is ruim 5 en ze vertelde mij ā€˜je ziet er mooier uit nu je bent afgevallen maar je hebt nog wel steeds een brilā€¦ā€™.

Ik zie zelf een bril niet als iets wat iemand lelijker maakt (in tegendeel, ik vind het bij veel mensen een toevoeging) maar zij blijkbaar wel. Maar jokeā€™s on her, kort na die opmerking moest ze zelf ook aan een bril. :smiling_imp:

71 likes

Hahahahah love deze vete met een vijfjarige

91 likes

image

29 likes

En dan zeggen ā€œhĆØ wat leuk, je hebt nu ook een bril net als ik!ā€

47 likes

Holy fuck een 5 jarige die een volwassene squared upt. Ik durfde toen echt helemaal niks te zeggen tegen ā€˜grote mensenā€™.

12 likes

Was jij als kind iemandā€™s vervelende vriend(in)/klasgenoot

  • Ja dit weet ik zeker
  • Ja dit vermoed ik
  • Ik herinner me dit echt niet
  • Nee iedereen vond me wel okĆ©

0 stemmers

Een vriendin van mij was letterlijk Niet Welkom bij een schoolvriendinnetje thuis, zo bont was het bij mij nooit maar ik was wel echt zoā€™n heel dominant kutkind dus ik heb mn vermoedens.

1 like

Ik (40+) durf dat nog steeds niet. :rofl: (Geen lullige dingen althans).

4 likes

Hahahahahahaha lobe het dat dit eht gemeenste is dat ik je ooit heb zien plaatsen op het forum :smiling_face_with_three_hearts:

43 likes

Ja, dat weet ik zeker want ik ben gevraagd door die moeder om niet meer te komen maaaar niet omdat ik vervelend was. Tenminste, misschien ook wel, maar dat was niet wat ze zei. Ze vroeg me niet meer met haar dochter te spelen, omdat mijn ouders rookten en haar kleding stonk als ze bij ons thuis was geweest en ik zelf ook naar rook stonk als ik daar kwam.
Het ā€˜vriendinnetjeā€™ zei later dat het ook was omdat mijn moeder niet werkte en ze niet met mensen zonder ambitie om mocht gaan van dr moeder. Basisschool hĆ©.

4 likes

Om eerlijk te zijn zou ik ook niet willen dat mijn hypothetische kind bij mensen zou komen waar binnen gerookt wordt. Ik zou alleen niet zeggen dat het kind stinkt. Ben zelf overigens ook opgegroeid met een rokende ouder.