Stel je persoonlijke vraag #46

De ouders van mijn beste vriendinnetje op de basisschool rookten allebei en als ik daar was geweest zeiden mn ouders altijd dat ik naar rook stonk, maar mn kleren gingen dan gewoon in de was en dan was het opgelost. Ik vind het best gek dat je als ouders je kind verbiedt met een vriendje/vriendinnetje om te gaan omdat de ouders roken.

26 likes

Prima dat je je kind niet in een ruimte wil waar gerookt wordt lijkt me, maar dat het kind dan ook niet welkom is bij jou vanwege de geur vind ik wel echt veel te ver gaan.

Die geur is niet schadelijk voor jouw kind en als iedereen zo denkt dan is een kind van binnenrokers echt verdoemd tot vriendloos door het leven gaan.

@Degas aw ik vind dit heel sneu voor mini Degas.

10 likes

:rofl::rofl::rofl:

4 likes

Ik vraag me af of die geur niet schadelijk is of kan zijn?

4 likes

Natuurlijk wel, maar net zoals de lucht die we dagelijks inademen. Tenzij je kind daar 24/7 zit lijkt het me niet zo’n groot issue, iig niet belangrijker voor mij dan het sociale de afspraak of iemand af te wijzen

9 likes

Mijn ouders roken nu gelukkig al 15 jaar niet meer, maar we hebben het over 1996 ongeveer he. Dat was nog wel een andere situatie dan nu.
Ik zou er ook van balen, ik zou me ook zorgen maken om dr gezondheid en ik zou misschien zelfs wel met de ouders in gesprek gaan om die zorgen te uiten en te vragen hoe ermee om wordt gegaan in huis. Of ze mn zorgen kunnen begrijpen en misschien mee willen denken over een oplossing. Maar ik zou nooit m’n kind verbieden met een kind te spelen en ook zeker niet een kind er zelf op aanspreken.

Ik denk ook eigenlijk dat het ‘ambitie’ gelul er meer mee te maken had. Ze waren zelf erg rijk en mijn moeder was huismoeder en m’n vader marineman, we waren gewoon niet goed genoeg voor ze.

9 likes

Wat gaan jullie doen dit weekend? Heb even inspiratie nodig

  • Wandelen in een mooi natuurgebied
  • Een stad of dorpje bezoeken
  • Naar de film
  • Lunchen/avondeten buiten de deur
  • Iets bakken
  • Een of andere herfstactiviteit (iets plukken, weet ik het)
  • Shoppen
  • Iets anders leuks, namelijk:

0 stemmers

Een jas maken.

5 likes

Gewoon lekker bankhangen en niet te veel doen.

17 likes

Tips voor welke stad/dorpje en welk natuurgebied de moeite waard zijn zijn ook welkom!

Het huishouden en tussendoor op de bank hangen en serie kijken.

2 likes

Naar t museum en strand

Naar de kermis

3 likes

Yoga, naar de markt, mijn boek lezen, naar een museum, een wandeling maken en morgen heb ik een ijs eet date.

5 likes

Naar Peter Pannenkoek, high tea en in de kroeg rugby kijken onder het genot van een hapje en drankje

4 likes

Ergens koffie drinken met een boek, ronddolen in mijn buurt en minibiebs zoeken, morgen trainen

9 likes

Ik weet niet waar je woont, maar in Noord-Brabant heb je bijvoorbeeld “natuurpoort” wandelingen. Ik vind het wel chill want online staan zo veel wandelingen dat ik dan niet meer kan kiezen, en deze zijn allemaal goed aangegeven in de bossen/gebieden.

1 like

Ga ijs eten bij ijssalon De Hoop in Blaricum, daarna wandelen op de heide en naar de kringloop in Huizen of Eemnes. En s’avonds pannenkoeken eten bij Pannenkoekenhuis de Vuursche Boer. Wandelen is ook mooi op de Lage Vuursche in plaats van de heide. Er zit ook een escape room (ESC room) in de buurt en ik meen me te herinneren dat je dat heel leuk vindt!

10 likes

Harder trainen in de gym maar ik denk niet dat jij daar gelukkig van word.

6 likes

Ahh klinkt echt leuk ja! Wil sowieso wel even wandelen dit weekend, even nadenken waar. Noord-Brabant is ook mooi, of de Veluwe.

@Soy.peor goed gedacht

8 likes