Oh ja
Ik dacht alleen aan dat je snotterend en hoestend en proestend op je werk moet verschijnen
En alleen hoestend en snotterend werk ik ook gewoon ⦠pas als ik echt koortsig en spierpijnig ben of moet overgeven ofzo blijft ik thuis. Maar met die snotterigheid ben je net zo goed mega besmettelijk natuurlijk.
De verkiezingen
- Ik ben helemaal zenuwachtig vandaag
- Toch wel een beetje een spannende dag
- Ik ga vanavond misschien wel even de uitslag kijken, maar verder gaat het leven gewoon door
- Ik stem, maar houd me er verder niet mee bezig
- Ik ga niet stemmen
- Ik ben belg of zit in het buitenland of mag niet stemmen om een andere reden
0 stemmers
Als ik stem, stem ik⦠(wat vind je het belangrijkst)
- Wat gunstig en goed voor mij is
- Wat gunstig en goed voor de maatschappij is
- Ik stem niet
0 stemmers
Beide eigenlijk, want wat goed en gunstig voor de maatschappij is, is deels ook goed en gunstig voor mij.
De maatschappij⦠Dat zijn wij
Wat vind jij van bedrijven die online hun medewerkers een bijnaam geven die overeenkomt met de bedrijfsnaam? Lekker vaag omschreven zo maar bijvoorbeeld medewerkers van Remia die Remianen worden genoemd.
- Stom/cringe
- Wel gezellig
- In sommige gevallen acceptabel, bijvoorbeeld KPN ā KPNāers
0 stemmers
Al snel sektarisch vind ik dat
Voor de kenniswerkers onder ons:
Wordt er bij jou heel erg gekeken naar precies gemaakte uren? Moet je dus elke dag op een bepaald moment binnen of online zijn, en mag je pas na een bepaalde tijd weg (los van ingeplande meetings)? Moet je de gemiste tijd door een doktersbezoek precies inhalen?
- Ja dit is bij mij aan de hand
- Nee, ik word als volwassene behandeld. Mijn leidinggevenden hebben vertrouwen en er wordt eerder gestuurd op output.
- Ik doe geen kenniswerk
0 stemmers
Als jij leidinggevende zou zijn, welke stijl zou jij hanteren?
- De controlerende
- Die met vertrouwen
0 stemmers
Een vriendin van mij is net begonnen bij een groot kennis bedrijf in Nederland die ook dingen maken. En die moet gewoon inklokken en dan moet je ongeveer ook rennen naar de automaat die alleen op bepaalde plekken staat.
Ik wist niet wat ik hoorde, ik zou dat echt niet zo goed trekken ook.
Was dus heel benieuwd of dit nu nog gebeurd. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je als leidinggevende denkt dat dit de productiviteit of kwaliteit van werk verhoogt.
Ik zou er persoonlijk super recalcitrant van worden.
Edit: Heb weleens gehoord van iemand die voor een hoge functie bij het hoofdkantoor van Action had gesolliciteerd, dat ze daar ook met in- en uitklokken werken. De reden was dat ze de regels wilden gelijktrekken met mensen op de winkelvloer. Weet niet of dit nog steeds zo is overigens, dit was alweer een paar jaar geleden.
Hij heeft wel toedeloe gezegd, zoals je begrijpt.
bij mijn eerste baan na mijn studie ging er ook een bel als de pauze voorbij was en als je weer aan de slag moest voornamelijk voor de medewerkers in de fabriek maar hij gold ook voor de mensen op kantoor
heul snel weggerend daar
Oh help ja en ook dat als je te vroeg inklokt je praatjes krijgt dus je leeft echt op tijd, ik vond er niks aan
Toen ik bij Action werkte heb ik een keer een gesprek gehad met mijn leidinggevende omdat ik die maand drie keer te lang pauze had gehouden volgens het kloksysteem. Ik had namelijk na 16 minuten weer ingeklokt ipv 15. Echt janken hoor.
Wtf
Ik moet echt 8 uur per dag werken. Als je 10 min langer (dan 30 min) pauze houdt moet je 10 min langer werken
Maar deed jij niet iets van commentsecties monitoren? Want dat dat bezet moet blijven kan ik nog enigszins inkomen.
Vind het vooral spannend omdat ik voor het eerst in lange tijd hoop heb op een zege voor links. Al is de klap dan extra groot als t gewoon weer vvd wordt
Nee dat is een oude baan daar boeide het niemand wat, was ook freelance. Ik werk nu als copywriter bij een commercieel bedrijf
Ik had ook een keer 1 minuut te laat ingelogd, kreeg ik een mailtje met de verzoek die van mn pauze af te trekken š« was in een callcenter