Ik moet ook elke dag in en uit klokken, al staat dit niet direct in verband met mn gewerkte uren. Mijn vorige leidinggende maakte eens een “grapje” dat ik 5 min te vroeg wegging. Nadat ik zei dat hij best van het afgelopen jaar mijn kloktijden mocht nagaan, maar dan wel elke minuut die ik langer was gebleven mocht bijboeken als verlof, heb ik nooit meer iets gehoord. It works both ways he vriendje.
Jaaa en ik ben echt de meest irritante collega ooit die nu nog weet dat je in maart eerder naar huis bent gegaan en dat niet hebt gemuteerd in je rooster. Ik spreek daar ook mensen op aan
Je ziet heel vaak in van die interviews dat de ene persoon graag zegt op wie die gestemd heeft en de ander houdt het geheim. Wat zou jij doen als je op straat gevraagd wordt naar je stem? Gewoon door een normaal platform dus geen Dumpert ofzo
- Hou ik voor mezelf
- Zou ik wel vertellen
0 stemmers
En ben je met bekenden open over wat je gestemd hebt? Collega’s etc
- Over het algemeen wel
- Over het algemeen niet
0 stemmers
Als ik dat al moet verbergen dan denk ik eigenlijk dat ik op een partij stem waar ik me voor (zou moeten) schamen. Tenzij ik echt in een heel rare omgeving ofzo zou werken.
Ik vind het altijd best laf als je niet openlijk voor je stemgedrag uit durft te komen.
Ik heb wel het voordeel dat mijn collega’s allemaal zo goed als hetzelfde stemmen als ik. Als ik zou weten dat het veel discussie zou opleveren zou ik daar in een werkomgeving niet zoveel zin in hebben.
Ik kom er openlijk voor uit. Maar ik vind het vervelend om te bespreken met collega’s en begin er zelf nooit over. Sinds ik weet dat naaste collega’s PVV of soortgelijke partijen stemmen kijk ik anders naar hen. Afgezien van het feit dat die hele partij problematisch is stemmen zij dus op een partij die campagne voert dat ik niet dezelfde rechten verdien als zij. Dat voelt heel naar.
Ik word zo moedeloos van politieke discussies. Jij bent overtuigd van jouw gelijk en ik ben overtuigd van mijn gelijk, we vinden andere dingen belangrijk. C’est ca. Ik wil best zeggen waar ik op stem als het daar dan bij blijft, maar dat is nooit zo.
Ik probeer het wel eens, maar ik vind mezelf waardeloos in discussies en weet op een gegeven moment echt niet meer wat je moet zeggen als iemand de VVD een prima partij vindt die het hartstikke goed gedaan heeft de afgelopen jaren. Ja maar groningen/toeslagen/woningen, gewoon een gevolg van inflatie en er regeerden nog meer partijen mee he.
Ja omdat ik vind dat het belangrijk is om in gesprek te blijven met mensen met een andere kijk op dingen. Of ook met dezelfde kijk maar die net andere visie of kennis hebben.
En voor sommige discussies gebruik ik mijn privilege om die inhoudelijk te kunnen voeren. Zoals met de zwarte pieten discussie dat heb ik echt eindeloos besproken met collega’s (universiteit en allemaal phds). Waarin ik later als feedback heb gekregen dat ze door die discussies wel zijn gaan nadenken en ook anders zijn gaan denken. En daar ben ik wel serieus trots op.
Ik denk dat soms het emotionele werkt maar dat je door rationeel te blijven wel echt iemand kan meenemen in jouw visie en gedachten. En anders iemand iig genoeg kan prikkelen tot denken (waarmee ik bedoel dat als ik het vervelend ga vinden ik ga trollen ter entertainment van mijzelf)
Why
Omdat we allemaal 8 uur betaald krijgen. Vind het oneerlijk als een collega er dan maar 4 van werkt.
We kunnen heel makkelijk onze eigen diensten aanpassen qua tijden.
En ik werk in de zorg, niet op een kantoor oid. Snap dat begin en eindtijden wat vloeibaarder kunnen zijn. Maar wij werken met een bepaalde bezetting, als die niet klopt werken de andere mensen harder of kunnen er dingen niet gedaan worden.
Verzamelterm voor “hogeropgeleid” of kantoorwerk.
Wikipedia:
Knowledge workers are workers whose main capital is knowledge. Examples include ICT Professionals, physicians, pharmacists, architects, engineers, scientists, design thinkers, public accountants, lawyers, editors, and academics, whose job is to “think for a living”. Wikipedia
In de context van mijn poll bedoel ik dus mensen die over het algemeen werk hebben wat je altijd en overal kunt uitvoeren. Dus niet een klantenservice medewerker die op bepaalde tijden bereikbaar moet zijn, of een wijkagent o.i.d.
Maar met jouw type werk ligt dit sowieso anders. En misschien ben jij ook gevoed door collega’s die er de kantjes vanaf lopen ten koste van anderen.
Gebeurt dat bij jou? Dat collega’s er duidelijk de kantjes vanaf lopen, met als gevolg dat jij of andere collega’s harder moeten werken om dat gedrag te compenseren?
- Ja dat gebeurt maar het boeit me niet
- Ja dat gebeurt. Nu je het zegt, misschien zou een strengere aanpak toch niet zo verkeerd zijn
- Geen idee, ik let helemaal niet op anderen
- Nee gebeurt niet
0 stemmers
Maar ik vind eigenlijk dat die leidinggevende zijn/haar werk niet goed doet als deze situatie zich lang of vaker kan voordoen.
Boeit mij niet dat mensen het weten. Maar echt geen zin om in een interview te staan. Ik zie die comments van rechtse facebookers al voor me.
Ik heb een manager die werkelijk op alles let: wat je doet, of je patiënt er is, of je wel op tijd begint, hoeveel minuten je te laat bent, hoe je haar zit, naar wie je kijkt, wat je eet/drinkt, hoeveel lichten je aan hebt op je kamer, hoe dun je bent etc etc. Maar het gebeurt toch dat mensen echt geen zak doen of al het werk weten af te schuiven op anderen. En misschien ook juist wel door dit soort controlerend gedrag. Ik heb zelf geen zin om een stap extra te zetten voor zo’n soort manager. Dus dat snap ik wel. Maar ons hoofdwerk is onderzoeken doen bij patiënten, en toch heb ik collega’s die er somehow in slagen om bijna nooit een patiënt te hebben ondanks dat het mega druk is.
Ik wil simpelweg niet in zo’n tv item
Nu boeit het me niet echt meer, maar toen ik nog op de groep stond, had ik wel collega’s die de kantjes er van af liepen en dat vond ik mega kut, want dat had echt wel direct invloed op mij en de kinderen. Beetje jammer alleen dat die collega’s alle konden maken bij de manager, dus er iets van zeggen had geen nut.
Bij mij weten een aantal collega’s wel dat ik GL/PvdA stem, maar ik ga er nooit te diep op in. Vooral omdat het management veel rechtser is en ik wel graag mijn loonsverhoging wil