Stel je persoonlijke vraag #46

Oh niet op specifiek jou, maar op de poll. Steeds als dit soort vragen komen komen de ‘het is maar een verjaardag’ mensen. Terwijl: het is gewoon echt kut.

@PiuPiu ik geloof daar gewoon weinig van, zeker bij mensen die heeel luid laten weten dat het ze niet boeit.

12 likes

Opvallend dat 77% ja zegt, waar zijn de klimaatstrijders als er 30 euro te winnen is?

11 likes

Dan is überhaupt terugsturen zonde. Ligt de verantwoordelijkheid weer bij ons. Als ze het geld nodig heeft, de korting of het hele bedrag, gewoon doen.

5 likes

Hou oud dan wel jong zijn jullie?

• 15-20
  • 20-25
  • 25-30
  • 30-35
  • 35-40
  • 40-45
  • 45-50
  • 50-55
  • 55-60
  • 60-65
  • 65-70
  • 70-75

0 stemmers

Ik vind dat je het ook als iets moois kan zien eigenlijk. Dat het gewoon een cirkel is van leven en dood, geboren worden en sterven. Misschien een soort gevoel van “we zien elkaar wel weer”

Maar bedoel je met “het is gewoon echt kut”. Dat eigenlijk bijna alle mensen hun verjaardagen kut vinden? Of ik lees het verkeerd.

Ik heb gewoon niks met mn verjaardag. Ik vier het altijd wel, maar heel klein en met gezin + een paar anderen. Wat ik wel bijvoorbeeld heeeel kut zou vinden als iemand die echt heel dichtbij mij staat mijn verjaardag zou vergeten. Dat is tot op heden nog niet gebeurd gelukkig, maar dan zou ik me wel heel kut voelen.

Is iemand die heel belangrijk in jouw leven is voor je wel eens jouw verjaardag vergeten?

• Nee nog nooit
  • 1 keer
  • Meerdere keren

0 stemmers

2 likes

Twee opties :grimacing: ik heb mijn fysieke en mentale leeftijd ingevuld :ok_hand:t2:

5 likes

Hoe dan? Die poll gaat niet lager dan 15.

14 likes

Nee, dat het kut is als iemand die je kent doodgaat en al helemaal als dat op je verjaardag gebeurt.

5 likes

Ja ik voel daar dus niks bij, misschien ben ik al dood van binnen hahaha

4 likes

Ok. Dank voor je antwoord want het was een serieuze vraag al leek het misschien van niet.

2 likes

Maar 80plus stond er niet bij dus ik heb het maar bij kalenderleeftijd gelaten :wink:

1 like

Denk dat het er heel erg aan ligt hoe oud je zelf op dat moment bent, als kind zou ik het denk ik wel erg gevonden hebben, want he dit is mijn dag en alle aandacht naar mij graag.

Nu denk ik ja het is (in principe) niet alsof die persoon er voor kiest precies die dag dood te gaan, het is niet alsof iemand dat expres doet. Neemt niet weg dat ik ergens misschien wel zou balen, ondanks dat ik niet veel geef om mijn verjaardag, blijft het wel mijn verjaardag en dat is een vrolijke gebeurtenis en dan zou dat wel jammer zijn als dat overschaduwt wordt.

Het is denk ik ook wel heel afhankelijk van hoe de band met de grootouders is. Ik had geen band en, naast dat ik het verdrietig vond voor mn vader, heb ik geen moment verdriet gehad om het overlijden zelf en zou mn verjaardag er alleen maar zorgen dat ik de sterfdatum zou onthouden (wat ik nu niet gedaan heb dus).

2 likes

70-75 :older_woman:

@PiuPiu :grimacing:

2 likes

Mensen met kinderen, zouden jullie het vervelend als iemand die dichtbij je staat de verjaardag van je kind vergeet?

• Nee, kan gebeuren
  • Ja, toch wel vervelend, ik zou er ook iets van zeggen
  • Ja toch wel vervelend, maar ik zeg er niets van
  • Hoe durft 'ie???

0 stemmers

1 like

Heel erg waar en ik kan om die reden ook de sterfdata van die opa en oma onthouden. Totaal geen haat heb ik tegen ze, maar ja, gewoon geen band. Stugge mensen vond ik ze. Nu is het mn opa’s sterfdatum, mijn geboortedag, volgende dag mn oma’s sterfdatum. Wie weet sterf ik op mn geboortedag. Dan lig ik er alsnog lekker tussen de sterfdata van mn grootouders :laughing:

1 like

Omg ik dacht ff je eigen kind. Nee dat kan gebeuren. 1 kind van een vriendin is ook op mijn verjaardag geboren en daarom kan ik het onthouden. De rest, geen flauw idee.

2 likes

Ja ik denk ook zo maar heb zelf geen kids en kan me ergens wel voorstellen dat als je zelf moeder bent je het anders ziet ofzo.
Dit voorbeeld gaat over mij en vriend trouwens, het neefje van mn vriend was jarig en wij waren die dag op vakantie dus het is ons volledig ontschoten de dag zelf. We zouden dus sowieso niet aanwezig zijn op de verjaardag, we zouden later langskomen dat wisten de ouders sowieso al. Het ging er dus echt om dat we geen appje op de dag zelf of een kaartje hebben gestuurd. We kregen na onze vakantie een teleurgesteld appje. Kan het wel begrijpen maar we konden er niets meer aan doen natuurlijk

1 like

35, welke moet ik dan aanklikken :smiley:

Had je vriend sowieso om moeten denken en waarom hebben ze op die dag niet ff een bericht gestuurd met wel even bellen aub want je neefje is jarig en dat vind ie leuk.

Ik snap best dat je het jammer vindt en dat je vindt dat mensen (oom en tante) eraan zouden moeten denken. Maar laten we ook gewoon reeel blijven dat als je zelf iets heel belangrijk vindt je dat op zich ook gewoon kenbaar kan maken en verwachtingen managen (weet ik nu zo de data waarop mijn neefje en nichtje jarig zijn, zeker niet. Weten andere dat over mijn kind, vast wel. Heeft mijn attentievermogen ook te maken met mentale headspace, 100%)

4 likes