Ik heb (naast geërfde stukken) vrijwel alles van Diamond Point (van de Bijenkorf). Geen idee of dat high end is, maar prijzen zijn gelijkaardig aan wouters & hendrix.
En ik wissel dagelijks, alleen mijn trouwring is vast.
& @Huismus
ja Wouters & Hendrix zou ik dan ook niet als high end beschouwen, dan denk ik eerder aan een Schaap & Citroen en Van Cleef
Ik heb ook antieke/vintage sieraden
1 ring van diamond point geen idee waar het onder valt, oorbellen altijd van primark of tkmaxx oid want ik raak áltijd mijn oorbellen kwijt. En de rest bijeengeraapt zooitje maar wil wel nog een mooie gouden simpele ketting ooit.
Ja ik twijfelde een beetje welke categorie ik Wouters & Hendrix moest plaatsen en ik was redelijk inspiratieloos voor high-end ketens. De voorbeelden die je noemt ken ik niet, maar ga ik eens opzoeken!
van cleef & arpels is (momenteel) vooral bekend door dit motief, misschien komt het je bekend voor
als ik tiktok moet geloven is dit het huidige statussymbool onder de paardenmeisjes van de wereld, beetje de cartier armband/tiffany hartje voor de jongere generatie haha
Een deel van mijn oma en oorbellen vaak van de Hema!
En zo’n ding is €5000 ni nrml
Ik heb nu al een hele lange periode dat ik voornamelijk erfstukken van mijn oma draag en een ring van mijn vader, die hij mij liever met warme hand dan met een koude hand wilde geven.
Het is allemaal Surinaams goud is dus dat wil ik dan weer niet combineren met gewoon goud door het kleurverschil. Dus met gewoon goud heb ik meestal een mix van erfenis, high end en goedkoop/namaak.
Van veel verschillende kleine goudsmeden. Ik support graag de kleine ondernemer. Ben gek op het vak en prachtige handwerk.
Draag 4 ringen altijd, 1 op vakantie gekocht, twee gekregen, een recent bij lokaal boetiekje gekocht. Doe die idd af bij die genoemde gelegenheden en ook bij het slapen, maar doe ook wel eens wat extra om (ketting, armband) bij andere gelegenheden als een bruiloft of ander groot feest waar ik me voor opdirk. Oorbellen draag ik niet want onafhankelijk van het materiaal gaan mijn gaatjes na 1,5u max irriteren. Kwam ineens, van mijn 6e tot mijn 15e ofzo altijd oorbellen gedragen en ineens ging het niet meer Alles zilverkleurig trouwens, goud staat me niet. Wil nog steeds een keer een mooie witgouden ring kopen
Sieraden uitzoeken is echt een vast onderdeel van mijn outfit. Vind dat echt leuk. Enige vaste zijn m’n trouwringen, die komen van een goede juwelier.
Heb paar dingen van Diamond Point en wat geërfde dingen, maar ook wel wat Indiaas goud of van de Chinese juwelier (uit het buitenland). Dat zijn vaak heel mooi bewerkte sieraden van 22kt goud.
De rest draag ik eigenlijk voornamelijk fashion oorbellen/ kettingen van designer (Chanel, Dior, Versace etc) tot meer mid Bijenkorf luxe a la Swarovski en een vrij grote collectie dingen van kleine boetiekjes/ TK Maxx. Vooral m’n grappige oorbellen komen van die laatste haha (vaak van Bauble bar etc dat soort merken).
Vind het ook altijd leuk om iemand z’n collectie te zien.
Hoe bewaar jij al je sieraden?
Ik heb amper sieraden maar wil zo graag zo’n pax lade speciaal voor sieraden vind dat zo handig en mooi
Precies zoals jij zegt haha. Ik heb 3 pax lades met van die speciale sieradeninzet dingen. Wel nog van oude collectie helaas,heb het nl nog nodig voor de 4e la. De rest in doosjes her en der verspreid.
ben je ooit iets dus duurs kwijtgeraakt? echt m’n angst
Ik ben een Tiffany’s armband kwijt geraakt. Is denk ik al meer dan 7 jaar geleden en doet nog steeds pijn. Dat ding is inmiddels ook 2x zo duur dus ga 'm niet opnieuw kopen.
love sierraden ik ben echt een kerstboom. ringen haal ik vaak bij lokale winkels, is een mix van wiezewasjes en boetieks in mexico en italië, kettingen wiezewasjes, myjewellery en een lokale winkel op curaçao (wel allemaal sterling zilver), oorbellen piercingshops of etsy (titanium of sterling zilver). ik vind wel dat er een verschil zit tussen claire’s en myjewellery haha want die hebben gewoon zilver en gold plated toch. claire’s is echt troep
Ja, toen ik 10 jaar geleden ofzo in Düsseldorf was wou ik oorbellen passen bij Chanel. En toen zei de verkoopster dat ik er maar 1 in had. Die was ik toen dus buiten ergens verloren (Chanel oorbellen ook). Heb die ene oorbel nog steeds als reminder in mijn la liggen haha. 5 jaar terug ook een x gebeurd, maar toen vond ik dus die oorbel wonder boven wonder terug op straat toen ik terug liep.
Dus nu heb ik wel een tic dat ik eens in de tijd even voel/ ze strakker aan duw. En draag nu ook vaak van die extra strakke flexibele plastic achterkantjes voor de zekerheid.
Maar weet je, ik raak liever iets kwijt dat ik met veel plezier heb gedragen dan dat iets ligt te verstoffen in een of ander doosje in de kast. Dan heb je er niks aan.
Misschien niet 100% correct voor taalpuristen, maar wel een woord dat geregeld in België gebruikt wordt (ik ben Vlaams).