Stel je persoonlijke vraag #47

Love immers

2 likes

inbraak-1-600x327

14 likes

Te allen tijde

Dat ik sinds iemand hier postte dat je aan Rotterdam 010 moest denken, eindelijk altijd juist schrijf.

11 likes

Ik vond Joop ter Heul echt fantastisch. Zo vaak gelezen. Ik heb de boeken een paar maanden terug weer gelezen en nog steeds leuk!

2 likes

Ik vond de olijke tweeling echt stom :rage:

Ik las ook babysittersclub! Dat vond ik echt cool en spannend

7 likes

Geeft dit nummer je nostalgie naar deze tijd?

• Jaaaaaaaaa!!
  • Nee

0 stemmers

1 like

Same voor woorden als echter, desalniettemin, dan wel, althans etc. Als mensen dit in hun spreektaal gebruiken dan weet je wel ongeveer wat voor werk te doen

2 likes

Bop

3 likes

Ik weet het! @NotJealous

2 likes

Maar ik was dus geen fan haha

2 likes

De boeken van Enid Blyton vond ik ook heel leuk!
En oude pockets van mijn moeder uit de jaren 60 las ik ook.

14 likes

Van de olijke tweeling las ik beide en ik heb ook nog die van marion van de coolwijk gelezen.

Ze hadden bij uitgeverij kluitman ook een pocketserie waar boeken geschreven door tieners waren uitgegeven, dat was ook zo leuk.

1 like

Jaaa de babysitters! Ik vond die namen zo stom, die hadden ze vertaald. Er was vorig jaar een serie op Netflix, echt helemaal sentimenteel werd ik er van

6 likes

Was vooral een giga cultuurclash na een hele jeugd in de randstad. Vond de steden oninspirerend, de voorzieningen slecht en de mensen wat stugger (bijna een beetje lomp) en achter de ellebogen (heel vriendelijk op het eerste ogenblik maar daarachter gesloten en oordelend). Eigenlijk was alleen de natuur leuk (moet wel zeggen dat ik echt toppunt zure tiener was toen)

5 likes

De dolle tweeling :smiling_face_with_three_hearts:

Door die boeken wilde ik zo graag naar een kostschool, leek me echt geweldig.

4 likes

@appa Joop ter Heul is echt mn allerfavorietste ever en ik ben nog altijd van plan m’n dochter (als ik die ooit krijg) Josephine te noemen

8 likes

Ohh Afkes tiental. Ik zag dit boek als kind bij ons in de boekhandel in het dorp en wilde het zo graag. Toen heb ik het verstopt in die winkel en toen ik genoeg geld had gekocht.

@Soy.peor hele jeugd doorgebracht daar mien wicht

3 likes

Alleen op de wereld (Hector Malot, 1878) heb ik vroeger als kind zooo vaak gelezen en was volgens mij het eerste boek waarbij ik ooit gehuild heb

12 likes

Ik vind het woord wellicht ook heel fijn. Outlook geeft me wel altijd andere suggesties wanneer het gebruik, beetje jammer.

2 likes

Ik deel het altijd op: ongeveer een tiende deel naar een goed doel, ik koop iets wat ik graag wil voor mezelf maar te duur vond om ‘zomaar’ te kopen dit jaar en de rest spaar ik voor verschillende doeleinden.

2 likes