Vind ik lastig. Ik werk zelf veel met zedendelinquenten (voornamelijk pedoseksueel ook), dus ik zou het raar vinden als ik dat wel doe maar een familielid laat vallen. Dus tenzij het een vage oom is die ik niet goed ken, zou ik in ieder geval mijn best wel doen om contact te houden en diegene te helpen als dat mogelijk is.
Ja maar zouden ze de daad dan vreselijk vinden of het feit dat ze gepakt zijn? Ik denk het laatste namelijk.
Datzelfde heb ik dus ook, ik werk ook regelmatig op afdelingen met zedendelinquenten⊠maar dan nog hanteer ik wel een andere soort van visie daarop op professioneel gebied dan persoonlijk. Enerzijds weet ik dat sociaal isolement juist een risicofactor is, dat het regelmatig ook vanuit eigen trauma en misbruikervaringen komt etc. Maarja anderzijds als ik de dossiers wel eens lees en wat ze allemaal gedaan hebben zou ik het ook niet kunnen opbrengen om met een deel van hen contact te onderhouden als familielid.
als iedereen alles erop zet is het toch logisch om die wijn er ook op te zetten?
sorry als dit een dubbelpost is maar voor de mensen die âligt aan de daadâ stemmen, welke daad zou voor jullie de grens zijn dan? want bijv seksueel getinte beelden of CP vind ik echt al erg genoeg om het contact te verbreken. en ik kan me niks voorstellen wat ik nĂet zo erg zou vinden. misschien fictieve verhalen ofzo maar daar word ik al naar van
Ik heb niet zoveel familie waar ik dusdanig goed contact mee heb dat ze in die zin wat aan mij hebben en ben geen heilige dat ik dan contact zoek. Maar ik neig naar wel contact houden en diegene nevernooit bij mn kind laten.
Weet je wat het ook is, als je het weet van die persoon kan je ernaar handelen. Maar van hoeveel mensen in je netwerk weet je dat niet en heb je een misplaatst vertrouwen. Dat zou voor mij ook meewegen
Een familielid van mijn vriend is hiervoor veroordeeld. Ik vond het heel moeilijk want dit gebeurde voor ik mijn vriend leerde kennen en niemand wist echt wat er nou precies was voorgevallen. Ik ben afgegaan op het rechtbankverslag en op basis daarvan is voor mij wel duidelijk dat ik die persoon nooit in de buurt van mijn kind wil hebben zonder andere volwassenen in de buurt. Verder contact hebben we ook alleen als het niet anders kan.
Maak jij een felicitatie story op Instagram als een dierbare van je jarig is? Zo van: happy birthday to deze meid
- Ja dat doe ik
- Nee dat doe ik niet
- Ik heb geen Instagram
0 stemmers
Ik heb wel eens een documentaire (ik denk dat het âJe zal het maar zijnâ was) gezien hierover en wat me hiervan bijbleef is het verschil tussen pedoseksueel zijn en pedofiel zijn. En dat dat laatste ook voor deze mensen extreem complex is. Hierin werd ook gezien dat tussen de 1% en 4% van de mannelijke bevolking dit heeft.
ik HAAT dit
(al vind ik t bij familie wel weer beter te verteren)
Voor mij is het de combinatie van factoren. Ik vind alles ontzettend erg en hoop echt nooit met zoân situatie te maken te hebben omdat ik instinctief zoals @grace denk, maar bij een heel naast familielid/iemand waar ik veel van houd kan ik me voorstellen wel mijn best te kunnen doen om iets als beeldmateriaal bekijken te accepteren. Ik kan me niet voorstellen dat ik me bij iemand over daadwerkelijk aan kinderen zitten heen zou kunnen zetten.
Ik ben trouwens benieuwd naar de podcast, @Nysmn ! Ik heb een paar weken terug âDe dag die ik nooit meer vergeetâ geluisterd, over hetzelfde onderwerp. Daarin spreekt een vrouw met twee jonge kinderen, wiens vriend (niet de vader) na een paar jaar wordt veroordeeld voor zijn gedrag online en geĂŻnterneerd. Zij heeft besloten om bij hem te blijven en waar ik dat enerzijds heel sterk vind, voelde ik me tijdens het luisteren wel heel ongemakkelijk. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn.
Oja oeps, ik dacht dat ik dit niet deed, maar door je toevoeging tussen haakjes besefte ik dat ik dat wel doe voor mijn zusje!!! Begonnen toen ze in het buitenland woonde en niet mee gestopt, vind het een leuk excuus om kinderfotoâs tevoorschijn te toveren haha sorry
die topaas kan ik wel mee leven maar die gare kerstplant vind ik echt stom
Hahaha ja, ik moest ook wel lachen toen ik dat stukje hulst zag. Is voor mij geen bloem
Gelukkig heb je voor december ook nog een kamer narcis als optie De meeste maanden hebben er 2 trouwens.
en een poinsettia toch? wel kerstig ook maar tenminste een normale bloem ipv van die kut blaadjes
Oh ja klopt, dus het was meer een soort toelichting over mijn gedachten erover haha, op deze poll zelf is het antwoord dus absoluut nee, geen contact meer.
Precies ik ben ook binnen een jaar gepromoveerd. En een collega die dit inhoudelijke werk eerst deed, doet nu alle ICT. Mijn baas, tevens eigenaar vraagt gewoon wat je zou willen doen of ontwikkelen en dan kan het. Je moet natuurlijk wel een fijne manager/eigenaar hebben. Die van mij is een beetje mijn coach en vader in één. Toen mijn relatie uitging heeft ie bijvoorbeeld iedere dag gebeld om te vragen hoe het ging en een half uur naar mijn gejank geluisterd Heb ook heel veel kutbanen gehad, dus ben hier wel echt dankbaar (
) voor.
Niet valsspelen!