Zou je in contact blijven met een familielid die huiselijk geweld heeft gepleegd?
- Nee
- Ja sowieso
- Ligt eraan wie het is
- Ligt eraan wat ie precies heeft gedaan
- Ligt eraan of ie zichzelf laat behandelen en dat serieus neemt
0 stemmers
Zou je in contact blijven met een familielid die huiselijk geweld heeft gepleegd?
0 stemmers
Als iemand zegt: “Ik vind lezen heel leuk, maar ik lees alleen non-fictie.”
0 stemmers
Elke gelezen letter is er 1
Ik vind dat juist indrukwekkend eigenlijk? Wat lees je dan? Wetenschappelijke artikelen? Biografieën?
Vind fictie eigenlijk juist meer low brow
Prima/leuk maar ik vraag mij dan wel af houd die persoon niet van fantaseren over van alles en nog wat? Dat maakt fictie lezen juist zo leuk vind ik dat je van alles kan beleven via een boek.
Ja dat dacht ik ook, vind ik knap want ik vind non-fictie vaak moeilijk door te komen.
Maar als ze alleen van die soort zelfhulpboeken lezen vind ik er wel iets van
Ligt er een beetje aan wie het zegt, maar ik denk vaak zelfhulpboeken, voetbalboeken, biografieën, dat soort dingen?
Ik las zelf vroeger alleen maar non-fictie, en dat vond mijn vriendin die literatuurwetenschap studeerde zoooo stom. En nu ik zelf veel meer fictie lees snap ik dat ineens. Misschien word ik met de jaren veroordelender.
Ja zelfhulpboeken kan ik niet zoveel mee, vooral als het van die insta coach dingen zijn in boekvorm. Maar een mooie biografie, geschiedenisboek, of beetje popular science etc, vind ik alleen maar leuk om te lezen of om over te horen. Hoezo zou dat nu weer niet lezen zijn? Kan je trouwens net zo goed je fantasie gebruiken (hoe zou het geweest zijn, hoe zou ik er zelf in staan etc.). Natuurlijk op een andere manier dan een roman, maar het kan je toch allebei aan het denken zetten. Sommige non-fictie nog meer dan bepaalde flutromannetjes die ik tussendoor heb gelezen hoor haha.
Ik ben trouwens ook fan van random nutteloze feitjes over uiteenlopende onderwerpen, dus ik ben wel bevooroordeeld.
Edit: alleen maar zou ik trouwens wel zonde vinden.
Het boeit me echt geen hol wat voor een boek iemand leest. Al lees je alleen maar kinderboeken als je er maar plezier in hebt toch.
Erkenning dat het gebeurd is en verantwoordelijkheid nemen voor de actie vind ik het belangrijkst denk ik
Ik at net een tosti babi pangang
0 stemmers
toen ik vanochtend stemde wist ik het nog niet maar: walking pads
Hij was al op, maar ik vond het wel echt lekker eigenlijk.
Ik zie nu echt een saaie professor voor me
Ik wilde de smaragd in m’n trouwring veranderen voor de geboortesteen van m’n dochter, want vond de smaragd niet mooi erin. 1 x raden welke maand ze geboren is .
Ik had het nog over van gisteren en ik had ook nog witbrood over van een recept van kerst en ik lust dat niet als gewoon brood.
Dus dacht 1+1=2
Omg klinkt goed, wil ik ook!
Ik kwam er pas achter, toen ik op zoek was naar een ~local snack en of Utrecht dat heeft, dat een snackbar hier Turkse Pizza met twee kroketten erin verkoopt (pizza Marjolein bij Ten Beste op de Voorstraat) en dat is nu mijn directe missie om te eten.
Ja toch, dat moet toch óf echt ranzig zijn óf helemaal fantastisch.
Dit voelt heel persoonlijk, maar tussen mijn ouders was er huiselijkgeweld en hoewel mijn moeder dat vroeger vaak heeft verteld vond ik zielig maar ook normaal? Ik denk dat het ook heel lang duurde voordat ik realiseerde dat het onder huiselijk geweld viel. Ook omdat ik altijd dacht dat zulke mensen echt vreselijke sadisten moesten zijn die je nooit zou kunnen vergeven, maar voor mij was gewoon de realiteit en in mijn jeugd waren er genoeg andere dingen die ik veel erger vond.
Gek genoeg voel ik nog steeds geen boosheid naar hem daarover, maar dat komt misschien omdat ze vroeg uit elkaar zijn gegaan en ik het ook niet heb gezien.
Vind het vooral interessantdoenerij eigenlijk, verder lekker zelf weten.