Stel je persoonlijke vraag #47

En ik maar proberen te bedenken wat een grindo-prit is

8 likes

Mijn oma stemt vanwege Drees nog steeds PvdA en daar werd ik regelmatig door haar aan herinnerd dus die kan ik niet vergeten

3 likes

eigenlijk 50/50. ik was altijd degene die initiatief nam en stopte daar gewoon mee maar zij deed ook niks. dus niet echt genegeerd maar wel bewust gestopt met contact zoeken. maar zij is er nog wel verdrietig om hoor ik via via dus ??? weird

2 likes

Maar hoe zou je het nu dan vinden als zij weer contact zoekt?
Ik ben een beetje jouw vriendin en ik ā€œmisā€ een vriendschap, maar weet ook niet of ik contact moet zoeken want denk niet dat ze dat wil.

1 like

nou ja, ik had wel gewoon vaker dingen aangekaart natuurlijk, anders laat ik een vriendschap niet verwateren. zij was gewoon een slechte vriendin (alles kwam van ƩƩn kant, ik reisde altijd uren voor haar en zij nooit voor mij, tikkies sturen van 4 euro terwijl ik haar vlak daarvoor op 3u rijden ergens naartoe had gebracht zonder benzinekosten te vragen etc) dus ik zou daar geen zin in hebben. maar als er verder niks is voorgevallen lijkt dat me juist leuk hoor! ligt echt aan de situatie.

6 likes

Doe het gewoon, tenzij @vuile_bitch de vriendin in kwestie blijkt heb je precies niets aan haar antwoord! Als jij de vriendschap mist en hij gewoon is verwaterd/je vriendin niet heeft aangegeven afstand te willen, kan ze een benadering als volwassen vrouw echt wel prima aan. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de lucht geklaard wordt en dat kan misschien wel een ongemakkelijk en confronterend zijn, maar misschien haal je er juist weer een fijne vriendschap uit.

(Ik heb zelf heel weinig contact nodig in vriendschappen en heb meermaals meegemaakt dat een ander dacht dat ik hen niet zo leuk meer vond, terwijl dat helemaal niet het geval was. :smiling_face_with_tear: Daar kwam ik dan pas achter wanneer ik zelf weer eens contact opnam, en ik vind het zo stom en jammer dat iemand dan met een raar onopgelost gevoel heeft gezeten terwijl dat gewoon besproken had kunnen worden. Misschien totaal niet relevant voor jou natuurlijk, maar ik vind het zelf in elk geval wel altijd heel erg fijn om dit soort dingen te bespreken.)

10 likes

Die hebben toch bijna altijd mondkapjes op; daarmee ruik je amper wat (ik mis ze wel eens bij stinkende mensen, good old covid-days).

7 likes

Ik probeerde het weleens (heel laf) maar dat lukte dan niet zodat ik het echt ā€œuit moest makenā€.

5 likes

Als je een ambulance/brandweer/politie sirene hoort in je buurt, check jij dan ook altijd P2000 om te kijken waar ze heen gaan en wat er aan de hand is?

• Ja vaak wel
  • Nee, ik hoor continue sirenes, blijf niet bezig
  • Gewoon nee

0 stemmers

2 likes

Niet als ik er 1 hoor, maar als ik echt 3 brandweerwagens hoor of een trauma heli ofzo, dan vaak wel.

62 likes

Laatst kwamen we een hele stoet tegen met een brandweerboot op de aanhanger dan kijk ik achteraf wel even.

Ben jij…

• Ongelukkig en eenzaam
  • Ongelukkig, maar niet eenzaam
  • Gelukkig, maar eenzaam
  • Gelukkig en niet eenzaam

0 stemmers

1 like

13 likes

Ik verbaas me best wel over de hoeveelheid ja-stemmers! Helemaal omdat ik het idee heb dat forummers heel fel zijn als het bij hen of een andere forummer gebeurd.

Hanteren jullie wel de juiste definitie van ghosten?
Ik bedoel dus echt dat je nooit meer antwoordt, en dat je die persoon dus nooit meer spreekt. Niet dat je even een periode van de radar bent verdwenen.

• Ja dat bedoelde ik ook. Dat heb ik weleens gedaan.
  • Nee, ik heb op een later moment wel weer een teken van leven gegeven
  • Nee ik heb nog steeds nog nooit een vriend geghost.

0 stemmers

(No judgement hier trouwens. Ik ghost al een jaar mijn beste middelbare schoolvriendin. Ik heb mijn redenen, maar ik voel me er ook super kut over. Ik kan blijkbaar niet normaal met vriendschappen omgaan. )

2 likes

Ik heb met een vriendin gebroken om een aantal redenen die ik haar ook heb verteld. Ze bleef maar contact zoeken terwijl ik haar duidelijk had verteld dat ik geen contact meer wilde. Uiteindelijk dus geghost door niet meer op haar te reageren.

Als jij hebt aangegeven haar niet meer te willen spreken dan vind ik het geen ghosten hoor

16 likes

Ik heb een vriendin volledig geghost nadat ze een kutopmerking gaf die echt niet kon. Heb nog getwijfeld uit te leggen waarom maar was toch niet tot haar doorgedrongen. Dus heb gewoon nooit meer op haar appjes gereageerd en haar telefoontjes nooit meer beantwoord. Kutte is wel dat ze mijn vriend wekelijks op zijn werk ziet en nog altijd naar me vraagt :joy: maar das vooral voor mijn vriend ongemakkelijk.

1 like

Waarom heb je niet gezegd dat je geen contact meer met haar wilde?

Zoals ik al zei had het kunnen uitleggen maar ze had het niet begrepen of maar naar geluisterd. Vond het mijn moeite niet meer waard om daar nog energie in te steken voor niks.

3 likes

ik heb het idee dat het concept van ā€˜een vriendschap uitmaken’ ook alleen op dit forum bestaat. in het echt heb ik daar nog nooit iemand over gehoord, iedereen laat gewoon alles verwateren

heb jij wel eens een vriendschap uitgemaakt, of iemand bij jou?

• heb ik nooit gedaan en is ook nooit bij mij gebeurd
  • heb ik nooit gedaan maar is wel eens bij mij gebeurd
  • heb ik wel eens gedaan maar is nooit bij mij gebeurd
  • heb ik wel eens gedaan en is ook bij mij gebeurd

0 stemmers

edit: oh shit anoniem maar laat maar