Stel je persoonlijke vraag #47

Ik zou nooit volledig financieel afhankelijk van m’n partner willen zijn. Daarnaast denk ik dat het tegenwoordig best wel moeilijk is om een beetje een leuk leven (met genoeg geld voor vakantie, uit eten, concerten en andere uitjes) op één salaris.

Mocht ik volledig financieel onafhankelijk zijn door bijv. een erfenis of prijs uit de loterij dan zou ik het misschien wel willen. Ik heb best wel veel hobby’s en een groot sociaal leven dus zou me volgens mij prima vermaken als ik de hele boel thuis zou runnen en de rest van de tijd voor mezelf heb.

6 likes

Toen ik bij de McDonalds werkte 10 jaar geleden werd hij best vaak besteld! Volgensmij had dat te maken met dat de filet o fish (en de groenteburger van toen) niet met niet-halal vlees in aanraking komen en de rest wel. Dacht ik, maar misschien weet iemand anders het zeker?

4 likes

Huiself van een ander zijn? No thank you. You do you maar er is 0% kans dat ik mijn leven ooit zo zou vormgeven.

5 likes

Soms.

5 likes

Ik had die carriere ook kunnen hebben als ik niet weggelopen was omdat we alleen maar noten speelden ipv liedjes.

Ik heb dit volgens mij veel te vaak verteld. Ik moet echt weer wat meer naar buiten want dit word triest zo.

2 likes

Ik wil best ‘Nu gaan de bloemen nog dood’ voor je deur fluiten om je eruit te jagen.

3 likes

Niet???

Misschien achterin je kast geraakt? Tussen iets anders gevouwen/gehangen, nog in een sporttas, je kat heeft m in zijn mand want lekker zacht…

3 likes

Gheghe ja dat kan toch best eigenlijk

2 likes

@PiuPiu haha nee het is al heel lang geleden en veel verhuizingen geleden gebeurd, toen ik idd nog weleens bleef slapen op plekken na uitgaan enzo maar dan had ik nooit reservekleren mee dus dan neem ik aan dat ik met bedekt bovenlijf de deur uit ben gegaan : (

1 like

Ah jammer ik dacht recenter
Als dat je enige kleding was zul je het wel gedragen hebben op dat moment haha

Nee want wij hebben in België de Royal-o-fish. Anders zou ik hem wel bestellen.

Opgezocht en dat ziet er lekkerder uit dan onze filet-o-fish. Maar is niet lekker dus?

Dat is anders naruurlijk! En het gaat ook niet enkel om het huishouden natuurlijk, tradwives vinden het oké om anders behandeld/gezien te worden als mannen en zijn er oké mee dat mannen ‘de baas’ in huis zijn.

2 likes

Ik bedoelde of je zo’n v-hals ook te sexy vind haha (bij een diepe kan ik het me voorstellen maar bij een die niet veel dieper is dan een ronde hals heb ik die associatie niet)
En ik zie geen vlek :nerd_face:

1 like

Ik weet niet zeker of die “docu” goed is voor m’n bloeddruk maar ik heb echt een hekel aan iedereen die zichzelf “tradwife” noemt en doet alsof het een biologisch gegeven is dat dat de natuurlijke staat van de vrouw is (spoiler alert dat is het niet, en ik kan het weten want ik ben dr. Bioloog (for realz)).
En anyway ook niet alsof generaties vrouwen voor hun gevochten en gestorven zijn zodat zij de keuze hebben om een huiself te zijn.

18 likes

Nee was ook niet goed voor mijn bloeddruk, maar ben juist zo nieuwsgierig omdat ik echt niet begrijp dat je zo wilt leven. Vind het wel echt mega interessant :smiling_face_with_tear:

3 likes

Jawel, de royal-o-fish bestel ik dus in de plaats van de filet-o-fish!

1 like

Hypothethisch gezien ja, want ik kijk echt al sinds mijn eerste werkdag uit naar mijn pensioen, maar ik heb een te grote mond en te weinig vertrouwen in mannen als groep en de liefde. Edit; eigenlijk wil ik gewoon niet werken, want ik heb ook nul zin om alleen voor het huis of een kind te zorgen.

Ik geloof daarnaast wel dat het goed is als er in een gezin iets meer lucht is. Zou idealiter beide weinig werken.

11 likes

Ik zou het willen in de zin van mijn moeder werkte toen wij klein waren niet en was er altijd voor mij en mijn zus, waar ik hele fijne herinneringen aan heb, en zij leefde toen van mijn vaders salaris. Dat is iets wat ik mijn hypothetische kind ook zou willen kunnen bieden, maar dat is in deze economie gewoon niet haalbaar.

3 likes