Stel je persoonlijke vraag #47

Ik kom dit profiel vaak tegen op insta en vond deze caption ook dat ik dacht uhm ja, juist door het feminisme kan jij kiezen om thuis te blijven terwijl ik voor kan kiezen dat niet te doen. Zonder feminisme hadden we sowieso allebei thuis kunnen blijven.

2 likes

Ohhh nee, vind ik meer preppy hockey ig!

1 like

Hoe bedoel je dit? Bedoel je dat je jezelf tekort doet als je je maar richt op 1 ding (zorgen of werken)?

1 like

Nee ik denk dat het hem zit in het verdelen. Ik vind bijv niet dat een moeder die stopt met werken om voor de kinderen te zorgen het hele huishouden in haar eentje moet doen omdat zij niet werkt.

2 likes

Soort van denk ik? Ik ben in overleg met mijn partner gestopt met werken om thuis te blijven bij ons dochtertje. Ze is nu 2,5 jaar en ik zorg dus eigenlijk voor het huis, haar, en geef mn partner de kans hiermee om zich volledig te richten op zijn carrière (hij heeft ambitie om gedeeltelijk in het buitenland te gaan werken op termijn, en is zzper). Het voelde voor ons fijner om het zo te doen, dat ik alles van ons kind mee kan maken en ik geniet er enorm van. Financieel kan het ook prima.
Het is niet zo dat mijn partner de baas is ofzo, eigenlijk ben ik dat meer haha. Wel is het zo dat ik alles qua huishouden doe enzo, hij hoeft geen was te draaien of geen strijkwerk/poetswerk te doen. Ik zorg dat het gezellig is thuis, dat het eten op tijd klaar is etc.

Als ons dochtertje naar de basisschool gaat, ga ik waarschijnlijk ook wel kijken om parttime weer te gaan werken. Want ik mis het soms wel. De wereld is wel een stuk kleiner geworden, en ik voel me soms wel heel erg “mama”.

7 likes

Nee ik ook niet. Voor mij zit het m vooral in dat het huishouden en kinderen nooit stoppen, dus dan heb je nooit een rustmoment. Waar het meeste werk wel een stop heeft en je dus ~15 uur per dag voor jezelf hebt als je geen andere verantwoordelijkheden zou hebben. Maar ik zou het ook niet fair vinden als ik elke dag zou werken en mijn niet werkende partner zou verwachten dat ik 50% doe.

2 likes

Ik heb een wat oudere vriendin met twee kinderen die inmiddels volwassen zijn. Maar zij is dus ook minder gaan werken om voor de kinderen te gaan zorgen. Een aantal jaar geleden gescheiden. Haar ex heeft flink carrière kunnen maken terwijl die van haar jaren een soort van stil stond. En na de scheiding heeft ie zn handen volledig van de zorg voor de kinderen afgetrokken. Zij moet fulltime werken om enigsinds rond te komen met twee kids en hij leid een luizenleventje met zn dikke inkomen en nieuwe vlam. Echt never nooit niet dat ik mijn eigen kansen in werk zou vergooien zodat hij kan doen wat ie wil.

30 likes

Echt zo sneu dit soort dingen. Maar hij moet dan wel veel alimentatie betalen toch? Volgens mij moet je al 60% van je inkomen aan partneralimentatie betalen en dan nog voor de kinderen.

Ik zou het best een paar jaar willen doen als ik een klein kind heb, maar niet voor altijd.

4 likes

Ik weet niet waarom niet, maar zij krijgt geen partneralimentatie. En hij betaald wel wat aan de kinderen, maar alleen zolang ze een studie volgen. Dus het enige contact wat hij soms met ze heeft is om te peilen hoe de studie gaat en of ze ‘toch geen vervolgstudie’ gaan doen.

2 likes

En hebben jullie dan ook afspraken gemaakt over hoe de winst van zijn carriere terugvloeit naar jou/jullie gezin? Lijkt me heel ingewikkeld om financiele afspraken te maken in zo’n situatie als jij eigenlijk dus jouw carriere (tijdelijk) opgeeft voor zijn carriere

25 likes

Klinkt als een hele vervelende situatie. Überhaupt als persoon zonder cv een huis betalen voor 3 volwassenen is bijna onmogelijk.

2 likes

Wilde hij dit niet?

17 likes

39 likes

hahaha wees maar niet bang jongens, ik doe geen onderzoek
weet ook niet hoe serieus ik dit moet opvatten. bedoel worden zoveel vragen vaak herhaalt. :slight_smile:

kwam er op doordat het over douchen ging nu.

image

5 likes

Misschien is @Missy een vent :smirk:

het was toch twee keer, met heel veel tijd er tussen? ik heb ook weleens dat ik me iets afvraag en er dan achter kom dat ik het al weleens eerder heb opgezocht, dit lijkt me dan net zoiets

(en @missy is sowieso geen man, want volgens mij volgden wij elkaar vroeger op instagram. en volgens mij heeft ze weleens gepost dat ze NAH heeft dus misschien is dat over geheugenverlies niet zo grappig ook al
wist degene die dat postte dat vast niet!)

24 likes

Een mannelijke collega kijkt in een aantal weken tijd een keer of 4-5 op je LinkedIn profiel.

• Vind ik niets van
  • Ongemakkelijk
  • Wat mot dat?
  • Vleiend
  • Wat ik daar van vind ligt heel erg aan wie het is

0 stemmers

3 likes

Lief dat je dat onthouden hebt. :blush:

5 likes