Stel je persoonlijke vraag #47

Nou ik vind alleen wonen wel eenzaam. Ik wil gewoon als ik thuis ben even m’n verhaal kwijt bij iemand. En dat kan natuurlijk als je bij iemand bent oid, maar ik wil dan wel gewoon het gemak hebben van ‘thuis zijn’. Dus nu is m’n moeder de dupe van belletjes rond 18:30 waarin we even spuien hoe onze dag was en dat was het dan hahahaha

15 likes

Ik woon alleen dus hoef met niemand rekening te houden, maak alle keuzes alleen en niemand die zeurt!!! Toen ik nog samenwoonde met mijn ex moest ik altijd rekening houden met hem. 10/10 would recommend alleen wonen. Enige dat kut is, is dat ik alles alleen moet betalen haha

10 likes

Voor de moeders of diegene die daar nu actief mee bezig zijn. Heb jij je financieel voorbereid op een kind, dus echt voor dat doel geld gespaard?

  • Nee maar onze situatie was financieel al prima
  • Nee daar was de mogelijkheid niet toe
  • Ja we hebben wel even wat extra geld gespaard die periode

0 stemmers

Ik hou zielsveel van mijn vriend maar vind het soms echt genieten wanneer hij twee weken bij zijn moeder zit ofzo en heb soms ook wel heimwee naar de tijd dat ik alleen woonde :joy: Er was minder rommel, en vond het ook wel heel fijn om gewoon zelf te kunnen bepalen waar ik naar keek en wat ik ging doen of gewoon een vriendin spontaan uitnodigen en laten slapen. Dat gaat nu toch niet meer zo makkelijk omdat je toch altijd met een ander rekening moet houden.

8 likes

Ja dit lijkt me dus vreselijk. Een weekje zonder filmavond met mijn moeder kan ik nog wel handelen, maar ik ga dat zo missen.

2 likes

Alleen wonen is soms wat sip en het huishouden vind ik vreselijk maar vergeleken met het alternatief (bij mn moeder gaan wonen) ben ik het gelukkigste mens op aarde.

3 likes

Damn dat jouw moeder dat allemaal doet voor haar volwassen kind. Dat feest was in mijn vroege tienerjaren al ferm afgelopen.

8 likes

Ja, love it. Maar ik ben ecbt 3 dagen per week bij mn zusje in het ouderlijk huis dus ik zit niet vaak hele weken alleen

Heb jij wel eens moeten huilen/erg geëmotioneerd zijn bij een demonstratie omdat je het zo mooi vond dat mensen daar gezamenlijk voor stonden of omdat het onderwerp je zo aanging?

  • Ik ga niet naar demonstraties maar zou me wel kunnen gebeuren
  • Ik ga niet naar demonstraties en zou me niet kunnen gebeuren
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ik huil al bij sportwedstrijden

14 likes

Ik liep een keer langs een baas in eigen buik protest, en toen was het nog corona dus mocht je niet schreeuwen, en toen fluisterden al die mensen zo hard mogelijk van van ‘baas in eigen buik! Wij zijn pro choice!’ En het was echt zooooo lief :face_holding_back_tears:

Maar eigenlijk moet ik denk ik bijna altijd wel huilen bij protesten, ben een sucker voor die saamhorigheid en samen voor het goede doel-gevoel

31 likes

Jij woont nog thuis toch? Of ben je net op jezelf gaan wonen?
Ik telde eigenlijk met op mezelf wonen ook met partner mee of telt dat niet?

4 likes

Pff ja ik liep net lángs een protest voor palestina op utrecht cs en ik hoorde al die mensen en het was zo divers en ik vond het zoo mooi en toen had ik oogcontact met iemand die naar me lachte en nou toen raakte ik zo geëmotioneerd moest gewoon bijna janken. Ben echt een softie.

10 likes

Als je alleen woont is wel echt irritant dat je en moet plannen, boodschappen, koken, opruimen en afwassen. Samen kan je dat nog verdelen. Voordeel is wel dat als je donut met knakworst voor lunch wil dat je dat zonder opgetrokken wenkbrauwen kan doen.

16 likes

Want film kijken met je dochter is zo moeilijk? :crazy_face:
No worries, ik doe nu ook gewoon huishouden en maak ook het huis schoon.

@Jumpsuit ja telt ook mee! Eigen huishouden. Ben nu een week alleen thuis en merk gewoon dat ik niet goed weet hoe ik het huishouden moet inplannen. Bij alles wat ik doe denk ik: “dat moet ik zo in mijn uppie schoonmaken”. Werd er al voor gewaarschuwd door mijn werkbegeleider, maar deze week valt me echt zwaarder dan normaal (ook omdat ik nu meer werk).
En dan vraag ik ook met mijn stomme kop aan mijn broertje hoe hij dit allemaal doet, maar die zei al dat hij gewoon niet schoonmaakt. Wtf?!

3 likes

Niet specifiek een spaarpotje ‘toekomstig kind’ maar wat we hadden gespaard voor de ‘toekomst’ was natuurlijk ook bedoeld voor al die tig miljoen spullen die een kind nodig heeft. En toen ik zwanger was, hebben we bepaalde andere grote uitgaven uitgesteld omdat je je geld maar 1x uit kan geven.

3 likes

Dat vind ik wel logisch hoor dat het nu zwaar valt. Een week alles alleen doen is totaal anders dan normaal en heel anders dan als je al jaren alleen/op jezelf woont. Ik denk wel dat je rekening kunt houden met een aantal maanden tot een jaar om echt gewend te zijn aan de situatie, het is iets waar je in groeit. Ik denk dus niet dat je deze week als leidraad moet zien voor hoe alleen wonen is.

5 likes

Plus een eigen plek voelt ook weer anders aan dan een week alleen in het huis waar je anders met meerdere mensen woont.


Plannen voor een gezin is toch meer werk dan voor je alleen? Bovendien hoef ik dan alleen met mijn eigen wensen rekening te houden, dikke makkie😉

4 likes

Nee je doet het wel erger dan dat. Je moest huilen bij het terugkijken van de finale van 88 in madurodam. Als het alleen live was, was het toch minder erg😂

9 likes

@Luzarl love you

Zo heb ik het hart van mijn numero uno crush op de middelbare school gewonnen, die dacht dat ik fervent supporter was toen we eens met een groep naar het stadium gingen maar ik moest gwn janke omdat iedereen het lied samen zong (ook een beetje supporter hoor) :face_holding_back_tears: :face_holding_back_tears:

12 likes