Stel je persoonlijke vraag #47

Heb jij wel eens een vuilniszak kleding op straat gezet voor Sympany?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ga dit morgen doen, dan komen ze bij mij langs. Had me er alleen helemaal niet goed in verdiept en dacht dat het naar vluchtelingen of ontwikkelingslanden zou gaan maar het wordt verkocht aan kringloopwinkels of gerecycled. Voelt gelijk minder goed maar heb de vuilniszak nu al gevuld en wil er echt vanaf.

1 like

Niet zo’n lekkere term dit

2 likes

Sorry, ontwikkelingslanden! (toch?) Ik ging het na plaatsen googelen want twijfelde al idd.

Wil het aanpassen maar nu heb je het getagd :stuck_out_tongue:

3 likes

Ja, ontwikkelingslanden of lage- en middeninkomenslanden

2 likes

Thanks. Ik zat te twijfelen joh, ik hoorde mijn moeder in gedachten zeggen “voor Afrika” maar wist wel dat dat niet helemaal klopte :stuck_out_tongue:

2 likes

Hebben jouw ouders gestemd naar jouw tevredenheid?

  • Ze hebben niet gestemd
  • Één heeft niet gestemd
  • Ik heb geen ouders
  • Ik heb Ă©Ă©n ouder
  • Mijn ouders mogen niet stemmen
  • Een ouder mag niet stemmen
  • Eentje wel tevreden , eentje niet tevreden
  • Allebei meh, kan erger maar niet goed
  • Eentje wel tevreden, eentje meh
  • Allebei niet naar tevredenheid
  • Allebei naar tevredenheid
  • Eentje meh, eentje niet naar tevredenheid
  • Mijn ene stemmende ouder meh
  • Mijn ene stemmende ouder niet tevreden
  • Mijn ene stemmende ouder tevreden
  • Ik ben een Belg/buitenlander

0 stemmers

2 likes

VVD :woman_facepalming:t3: met een opmerking over ‘dikke Frans’. Zo fucking frustrerend.

5 likes

Mijn vader woont godzijdank niet in Nederland anders zou die zeker PVV hebben gestemd

3 likes

hahah hou op :joy::joy::joy: ik was dat helemaal vergeten

2 likes

Ik mis de optie: ik weet het niet. Niet over gepraat.

Grote kans dat ze op een christelijke partij hebben gestemd en ik vind sowieso dat dat niet zou mogen bestaan.

9 likes

Volgende maand alweer 3 maanden en ik ben echt zo aan het genieten

3 likes

Toen ik die poll zag moest ik hier ook gelijk aan denken. Ik liep vorige week langs die sit-in op Utrecht CS en het was echt hartverscheurend gewoon? Zoveel mensen, zo gepassioneerd, zo hard. Ik had al een crappy dag dus ben met een brok in mn keel naar huis gelopen en daar heel erg hard lopen huilen.

Die van vandaag ook een beetje maar die eerste maakte echt heel veel indruk.

5 likes

Sinds ik mij kan herinneren stemt mijn vader op PVDA Ă©n op een vrouw. Mijn moeder stemt ook PVDA en vraagt meestal aan mij welke vrouw ik kies zodat zij die ook stemt.

11 likes

Geen idee. Mijn ma gok ik d66, kan ermee leven. Mijn pa stemt al zijn hele leven niet uit protest

1 like

Ik houd enorm veel van ze maar dit is voor mij en m’n zusje echt onbegrijpelijk. Het zijn notabene vegetariĂ«rs met een volledig verduurzaamd huis die normaal GL, PvdD of PvdA stemden. Hoe kom je dan in vredesnaam op de vvd of pvv uit :sob: mijn nichtje is aan het uitvinden of ze non-binair is of transgender en heeft daar hulp bij van mijn ouders omdat ze het niet met haar eigen ouders durft te bespreken. HOE heeft een van mijn ouders pvv kunnen stemmen?!

M’n pa’s beste vriend is moslim en niet eens zo heel veel generaties terug onze eigen familie ook, we (m’n ouderlijk gezin) zijn deels Arabisch. En mijn niet-Nederlandse opa SGP???

19 likes

Mijn moeder is laagbegaafd en ik zocht jarenlang uit wat voor haar steeds de meest gunstige partij was om te stemmen en gaf haar advies adhv wat zij belangrijk vindt. Maar een paar verkiezingen terug kwam ze ineens met “ik wil voor de diertjes stemmen!” en dat vind ik zodanig schattig, het is haar manier van echt kijken wat ze belangrijk vind (koeien in de wei) en dus een goede politieke keuze maken. Ik bemoei me er dus niet mee en ben zeer tevreden met haar stem.

Haar partner is uitgesproken racist. Dus die stemde naar verwachting (niet mijn vader dus, want die is dood).

43 likes

Haha, herkenbaar. Ik word soms ook emotioneel in het verkeer. Dan vind ik het zo fijn dat we met z’n allen gestroomlijnd bezig zijn om te zorgen dat iedereen heelhuids van A naar B komt, dat dat me zo’n emo saamhorigheidsgevoel geeft.

  • Dit heb ik ook wel eens
  • Waar heb jij het over??

0 stemmers

2 likes

Letterlijk de enige emotie die ik daar heb is pure woede.

41 likes

Hahaha nee sorry dit heb ik niet :sweat_smile: wel als opa’s in hun eentje koffiedrinken of lunchen

13 likes

Ja en vooral dat het inderdaad 2 jaar heeft geduurd? Ik ben denk ik weer zo gewend aan een leven zonder maatregelen dat die periode veel korter lijkt

7 likes