Correct me if I’m wrong (ik kom wel uit de carbid-regio maar heb het nooit van dichtbij gezien), maar ik vind carbid iets sympathieker dan vuurwerk omdat het zich beperkt tot het buitengebied. Het is niet alsof ze met hun melkbus op de hoek van de straat staan om willekeurige voorbijgangers de stuipen op het lijf te jagen zoals met vuurwerk wel gebeurt.
Nou ik heb ook de gevolgen gezien van het deksel vastmaken (het is de bedoeling dat die knalt juist) waardoor er in feite een bom gemaakt werd en ik ben echt voor een verbod van al deze rotzooi
Terror Jaap. Maar dat bedoel je niet
Zolang het veilig gebeurd vind ik het wel een leuke traditie eigenlijk
hahaha die heb ik ook al eens gezien! bij de zwaluwhoeve, schijnt dat hij daar regelmatig komt want m’n tante is hem daar al 2x tegen gekomen
Jawel!! Super irritant als mensen dat maanden gaan sparen en dan die machine 10 minuten bezet gaan houden en 3 keer op tilt laten slaan
Mijn beste vriendin kwam d’r opa tegen . Ze hebben elkaar genegeerd. Zij was toen ook pas 20 ofzo.
Is dat dat kannonnenschieten met melkvaten (oid)? Een vriendin van mij haar partner is samen met een hollander en hij heeft de vriendengroep een paar jaar terug uitgenodigd oudjaar in Nederland te vieren, dus wij enthousiast mee. Heel de namiddag verkleumen kijkende naar deze bezigheid, vervolgens een zeer triestig avondmaal op en tegen dat het vuurwerk begon knallende koppijn. 0/10 ik houd het wel op oudjaar in België.
Ik kwam een patient (man van in de 50) tegen precies toen ik m’n badjas ophing om ergens in een bad te gaan. In een sauna 40km van m’n huis en 50km van m’n werk. Haha op zich heb ik niet heel veel schaamte, maar het toeval wilde dat hij twee dagen later bij me op het spreekuur kwam (was al weken ervoor gepland!) en toen was het toch wel even awkward vond ik, haha.
Toevallig dus vandaag, in een sauna notabene 2 uur van huis
Precies dit gebeurde in de vorige stad waar ik woonde wel. Ik woonde in het centrum en ze stonden vanaf augustus soms al bij ons op de stoep met hun melkbussen. Dat er een keer een kind bij om is gekomen, maakte niets uit.
@Schorem @Calypso @PiuPiu I stand corrected! Dit wist ik niet. Carbid dus net zo kut als gewoon vuurwerk.
ik kom uit nederland en ik weet ook pas sinds een paar jaar dat dit bestaat (door het forum) en ik voelde me daar hetzelfde bij in mijn regio gebeurt het ook helemaal niet
Vond het vroeger wel leuk maar dat was wel altijd gewoon in een groot weiland en zonder gekut met deksels vastmaken enzo. Zou er nu niet perse behoefte meer aan hebben maar vind het ook niet actief stom (tenzij je het dus inderdaad op straat doet/er dom mee loopt te doen)
Ik kom niet uit een regio waar dit gedaan wordt en woon nu ook niet in een regio waar ze dat doen maar er lijkt me echt weinig aan en het ziet er zo dom uit. Mensen die huhuhuhuuu doen omdat ze een knal maken.
Heb je een uitvaart verzekering?
- Ja
- Nee
- Nee, maar zou ik wel moeten afsluiten
- Nee, op een andere manier geregeld
- Denk ik niet over na
0 stemmers
Mijn ouders hebben die bij mijn geboorte afgesloten en betaalden die ook. Vorig jaar vond mijn vader het toch echt tijd dat ik het zelf ging betalen.
En nu moet ik die €20 per maand zelf betalen, waar ik nog steeds geïrriteerd over ben ondanks dat ik een 38 jarige werkende vrouw ben die het prima kan missen
Straatorkest met sinterklaasmuziek…
- Superleuk
- Hoeft van mij niet per se
- Alleen leuk voor het orkest zelf
- Dat ze verrothoeren met hun kutmuziek
0 stemmers
Ik ga nog liever dood dan dat ik in een orkest zou moeten spelen.
Ik gok dat kinderen het nog wel leuk vinden. Die arme ouders
Kinderen spelen ook in zandbakken waar katten in hebben zitten schijten. Hun mening telt niet.