Ja precies dit eigenlijk
Tegenwoordig is er ook echt altijd maar ƩƩn apparaat? Wat is daar mee? Je staat altijd in de weg als je veel hebt.
Ik heb nu enorm veel in te leveren maar ik heb er gewoon geen zin in. En ja ik schaam me. Om hoe lang ik alles uitstel.
En elke keer iemand voor laten werkt ook niet als je 20 flessen, 18 bierflesjes en 80 blikjes in te leveren hebt.
Ik dacht altijd: met volle maan is het lichter buiten, en daarom slapen mensen slechter. Maar misschien is zelfs dat onzin.
Elke keer als je boodschappen gaat doen een aantal flesjes en blikjes inleveren. Hou je niemand lang op maar kan je wel rustig aan die berg blikjes en flesjes wegwerken.
Waarom zo veel eisend??
Als je de mogelijkheid hebt een keer je boodschappen bestellen? Dan nemen ze alles in 1x mee. Ideaal!
Wat een gedoe over die blikjes en flessen , al snap ik het wel. Vind het zelf wat ongemakkelijk. Ik geef mn buurmeisje die tas vol statiegeld flessen en blikjes mee want dat vindt ze oprecht heel leuk om in te leveren en het geld wat ze dan krijgt mag ze houden (wel in overleg met haar ouders gedaan).
Ik ga echt als een wappie klinken nu maar is het wel voldoende onderzocht dan? Kan me voorstellen dat wetenschappers echt 0 zin en tijd hebben om hier onderzoek naar te doen
Ćlles wordt onderzocht, zelfs de meest ogenschijnlijk onnuttige zaken.
@Nescio ik ben/was ook team bullshit mbt maanstanden etc, maar vond wel dit artikel: https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.abe0465 . Uiteraard niet zo zwart/wit als volle maan > slechte nacht, maar de maancyclus lijkt wel gecorreleerd te zijn aan slaappatroon.
De maan heeft invloed op eb en vloed, dus vast op meer dingen denk ik dan altijd maar
Nja meer licht heeft samenhang met slechter slapen, en dat licht is dan toevallig van de maan. Dus indirect verband.
Om te testen of de maan op andere manieren de slaap beĆÆnvloed dan stel ik een onderzoek voor met blinde mensen. Of mensen die in een kelder wonen ofzo.
Het effect wordt ook gezien in grote steden (met veel lichtvervuiling waardoor het verschil in licht door de maan waarschijnlijk meer te verwaarlozen is), al in mindere mate dan waar weinig tot geen elektriciteit is. Dus het kƔn wel dat je rond de volle maan minder goed slaapt, dat het met de letterlijke stand van de maan te maken heeft lijkt me inderdaad ook sterk.
Heb je wel eens carbid geschoten?
- Jazeker superleuk
- Ja maar meh
- Zeer zeker niet
- Nee maar lijkt me wel mooi
0 stemmers
- Super mooi
- Dom
- Tyfusdom
- Zie ik eruit als een bbb stemmer??
- Could not care less
0 stemmers
Toen ik 15 was ben ik weleens met de jongens uit het dorp waar ik opgroeide mee geweest. Meer om indruk te maken dan het carbidschieten zelf.
En ik vond t niet leuk en ik haat knalvuurwerk. Ik ben wel in hardcore BBB gebied opgegroeid, daar waar nu nog felgroene spandoeken met Caroline en Mona + omgekeerde NL vlaggen hangen. Met bijbehorende jongens in die tijd die toen heel interessant leken.
Nu ben ik vooral heel erg blij dat ik niet meer in de regio woon.
Op een afgelegen veld met melkbussen in de weer echt wat een stel schapen bij elkaar
Even kut als vuurwerk. Alles wat hard geluid maakt haat ik.
Ben je in de sauna weleens een bekende tegen gekomen?
- Ja, weleens
- Ja, vaker
- Nee, nog nooit
- Ik ga nooit naar de sauna
0 stemmers