Stel je persoonlijke vraag #48

Boeit me niet waar ik geboren ben. Kan niet meer terug hehehe

2 likes

wat is je favoriete seizoen?

• winter
  • lente
  • zomer
  • herfst

0 stemmers

en je minst favoriete?

• winter
  • lente
  • zomer
  • herfst

0 stemmers

en je ideale weer? als je afwisselend fijn vindt gewoon alles kiezen

• zon
  • bewolkt
  • regen
  • wind
  • sneeuw
  • hagel

0 stemmers

en qua temperatuur? (oh dit moest niet meerkeuze)

• kouder dan -5 graden
  • tussen -5 en 0 graden
  • tussen 0 en 5 graden
  • tussen 5 en 10 graden
  • tussen 10 en 15 graden
  • tussen 15 en 20 graden
  • tussen 20 en 25 graden
  • tussen 25 en 30 graden
  • warmer dan 30 graden

0 stemmers

omg weerbesties @Nysmn (en waarschijnlijk half nederland)

Lente is verschrikkelijk voor mij. Mijn hooikoorts begint dan weer. En omdat in de lente de zon meestal fel is, heb ik ook last van mijn zonne-allergie.

Het liefst heb ik nazomer

4 likes

Tempratuur hangt wel heel erg af van de zon vind ik

3 likes

Er is altijd een specifieke dag dat bij mij echt een ultiem geluksgevoel oproept. Dat het al een tijdje rond de 15-18 graden is, best fris etc. En dan heb je die ene dag, dat er bijna geen wind staat, en volle zon en die 18 graden ineens superwarm voelt en de terrassen vol zitten, en iedereen voor het eerst zonder jas met ogen dicht met een drankje zit te genieten.

Ik zou lente ook een stuk leuker vinden als ik niet zo een last van hooikoorts zou hebben, want vaak valt die dag wel in de lente.

Edit; sorry voor de dagboekpost.

88 likes

temperatuur is wel afhankelijk van waar je bent en wat je moet doen haha. Op vakantie aan zee in zuid Frankrijk; 30+. Dan is de zee aangenaam en kan je lekker het water in en op. Met 22gr vind ik dat veel te fris.
Maar in NL is 30gr vaak klef en benauwd - dus nee dank je.
In Zuid Afrika is 40 ook prima, de luchtvochtigheid daar zo anders dat het prima uit te houden is ofzo.

1 like

24/25 graden, zonnetje en een licht briesje :smiling_face_with_three_hearts::sunny::sun_with_face:

4 likes

Voor mij is het perfecte weer een lente dag van rond de 20 graden met een heeeel klein beetje een bries. Alleen aan de andere kant kan ik ook heeel erg genieten van een regenachtige dag in de zomer. Wanneer het een lange tijd schitterend weer is geweest, of te warm zelfs en het gaat regenen. Ik hou er echt van. Helemaal als ik dan vrij ben en ik kan gewoon ongegeneerd lekker binnen blijven in mijn t-shirt en een korte broek omdat het wel nog steeds warm is, maar nét koud genoeg voor een dun dekentje en een kop thee heerlijk :face_holding_back_tears: haha

6 likes

ik ben daar echt jaloers op want het valt mij altijd tegen. ik vind het concept daarvan altijd leuk, dan denk ik oh fijn regenachtige dag, thuis film kijken met een deken etc maar als het dan eenmaal zo is vind ik het grauw en guur en kut en alleen 's avonds chill hahaha

2 likes

Jaaaa, ook precies daarom op regen gestemd.

Ging vroeger ook altijd als het op een hete zomeravond opeens keihard regende ook in de tuin staan. Full quirky girl/main character/drew Barrymore :smiling_face_with_tear:

1 like

In de herfst en winter heb ik dat ook, maar in de zomer vind ik het echt zo’n fijne pauze haha. Want ik verwacht dan de hele tijd van mezelf dat ik iets ga doen als het stralend weer is, en als het regent dan hoeft dat even niet en hoef ik even helemaal niks, en dat vind ik dan zo fijn. Helemaal na een hittegolf als het dan de boel nog even afkoelt ook. Ik ben sowieso introvert dus kan er echt van genieten dat ik dan lekker thuis kan blijven zonder dat ik mezelf forceer dat ik iets moet gaan doen.

@Pippin hahaha ik wou dat altijd ook doen, maar het is er nooit van gekomen :joy:

5 likes

Ik bedenk me nu pas trouwens dat ik precies zo klink als deze scène:

24 likes

Hypothetisch; je hebt een volwassen kind (18+) dat thuis wil blijven wonen (geld sparen voor huis etc.)…

• Snap ik, zijn moeilijke tijden. Mag zo lang thuis blijven wonen als nodig is
  • Nee, na je 18e graag vertrekken
  • Nee, na je 20e graag vertrekken
  • Nee, na je 25e graag vertrekken
  • Nee, na je 30e graag vertrekken

0 stemmers

Ik ga nog liever dood dan met mijn hypothetische kind na diens 21/22e samen te moeten leven. Arme ouders die hiermee moeten dealen.

8 likes

Idealiter wel weg zo rond je 20e. Als het niet lúkt om een huis te krijgen en/of betalen vind ik dat ook een ander verhaal dan lekker thuis blijven wonen vanwege het gemak. Maar ik zou nooit letterlijk zeggen ‘ik wil dat je nu vertrekt’ (ok tenzij je 30 bent en makkelijk een huis kan vinden maar het gewoon niet wil).

23 likes

Nee dit inderdaad. Aan de ene kant heb je er als ouder ook voor gekozen een kind in je leven te nemen, dan horen dit soort dingen er helaas ook bij. Ik zou er wel op toezien dat vanaf het 18e levensjaar en wel actief wordt ingeschreven bij woningbouw verenigingen / er een concreet plan is. Als dat plan of die wachtlijst niet haalbaar is, nee dan zou ik niet op zijn/haar/hun 25e zeggen; ik schop je er nu uit ga maar onder een viaduct wonen.

Dood zou ik dan weer niet willen :smiling_face_with_tear:

2 likes

Maar dan is er ook nog een verschil tussen geen huis kunnen vinden of meteen een koophuis willen en daarom maar thuis blijven. In dat laatste geval, lekker opzouten.

38 likes

Ik zou wel graag weg willen, maar woning zoeken is gewoon moeilijk. Ben wel actief op zoek.

Ik heb wel verhaal gehoord van iemand die zijn zoon wilde maar niet weg te gaan. Had hij een ander huis gehuurd, zodat zijn zoon in dat oude huis kon blijven wonen. Dikke doei! Dan zou ik er wel wat van zeggen.

3 likes

Ja dat direct inschrijven op je 18e vind ik wel heel belangrijk. Het liefst voor zijn of haar 25e de deur uit. Voor zowel de ouders als kind lijkt me dat echt ongezond om dan nog thuis te wonen.

2 buurjongens van vroeger bleven echt volgens mij na hun 30e nog thuis wonen omg, om vervolgens een enorm groot huis te bouwen. Ze moesten toen wel maandelijks kostgeld betalen. En hun jongste zusje was al vanaf haar 18e uit huis. Heb ook het gevoel dat jongens vaak langer thuis blijven wonen, lekker makkelijk. Zou helemaal gek worden, wat een hel.

3 likes

Ik woon nog bij mijn ouders, want financieel is het al erg lastig en dan kom ik al gauw uit op huren.
Ook heb ik een fulltime opleiding en een baan, maar dan gaat sparen niet heel snel doordat ik noet fulltime kan werken. En momenteel is het vinden van een huis of kamer echt onmogelijk. Ik heb me ingeschreven,maar je moet vaak al hoog te bieden hebben

2 likes