Stel je persoonlijke vraag #48

Ja ik snap je, maar ze liet foto’s van hun tuin zien en die zijn echt mooi ik zie er in die zin niks fouts in. Ik weet ook zeker dat zij dat alleen maar goed bedoelt. Maar ja toch direct had ik al een dubbel gevoel erover.

1 like

Ik zou dan wel duidelijk afspreken (als je ja zegt) wat het je gaat kosten en dergelijke

Wij hadden vorig jaar iemand die kwam de tuin op orde brengen, bracht de vrouw mee die werkelijk niks deed maar we konden wel dubbel uurtarief aftikken

2 likes

Nee helemaal niet, de rest van mijn haar is binnen een uurtje droog en dit stuk voelt dan nog 2 uur klef aan :grimacing: de rest is ook stijl en dit golft en het is altijd als eerste weer vet

1 like

Ik heb op nee gestemd, maar dat wil ik wel toelichten. Ik zou de kennis wel serieus nemen, hij of zij is natuurlijk afgestudeerd. Maar als deze persoon zoals een hoop andere (niet iedereen, maar mijn ervaring is dat een hoop wel zo zijn) de hele tijd gaan mekkeren over mijn eventuele slechte gezondheid zou ik wel een wenkbrauw optrekken ja.

1 like

Wat bedoel je precies met trekken, als in laden of ermee rondparaderen?

1 like

Dik =/= slechte gezondheid.

2 likes

Haha ik vind deze wel leuk, want ik ben hier echt heel hypocriet in. Maar een longarts zou ik niet serieus nemen, andere artsen wel :sweat_smile:

1 like

Maar als ik het me goed herinner is jouw eetpatroon niet heel gevarieerd en gezond toch? Dus daar zou dan toch een kern van waarheid inzitten?

2 likes

Misschien twee keer wassen? Of ik pak ook nog wel eens extra shampoo om vanaf de onderkant/achterkant in te zepen, dan heb ik er minder last van

2 likes

Ja, maar ik zou op zo’n moment toch niet voor niets daar zitten toch. Ik zou niet voor de lol naar een dietist gaan maar uiteraard om een gezond eetpatroon te ontwikkelen. Heel fijn als iemand daar mee helpt en dan maakt het mij niet uit of het een dun of dik persoon is die dat doet. Maar als er vreemde opmerkingen komen over mijn eetpatroon vanuit iemand die op zo’n moment ongeveer dezelfde bouw heeft, dan zou ik dat wel met een korrel zout nemen ja. Je komt immers om te “leren” en wat aan jezelf te verbeteren.

En vreemde opmerkingen van een diëtist die niet dik is zou je dan wel serieus nemen?

1 like

Maar bouw zegt an sich nog steeds niets over hoe rot je van binnen bent hè. Zat dunne mensen die roken, alleen frisdrank drinken, niet sporten en nooit groente eten. Die kunnen slechtere bloedwaarden etc hebben dan een stevig iemand die sport en een gevarieerd eetpatroon heeft.

9 likes

Wat voorn vreemde opmerkingen dan?

En iemand met dezelfde bouw kan veel gezonder zijn dan jij. Mijn beste vriendin is 30 kg zwaarder dan ik maar die eet wel veel gezonder dan ik, sport (meer), drinkt niet, doet niet aan energydrink etc. Heeft ook met aanleg te maken dan alleen met levensstijl.

4 likes

Is het zijn beroep? Zou je hem betalen voor de hulp? Dan kan het. Is het gewoon een random man met hobby dan zou ik het gescheiden houden.

Ik kan wel uit eigen ervaring zeggen dat een diëtist het nooit goed deed bij mij toen ik er met een eetstoornis kwam. Dun was ze eet zelf ook niet dat menu, dik was ja maar ik wil niet net als jij worden. Genoeg groente eten was jij bent daar dus ook mee bezig, vettig eten was jij bent ook niet gezond. Alles pak je dan toch aan als bewijs dat je eetstoornis goed is.

5 likes

Sure, wel een beetje, maar 30 kg zwaarder is wel veel hoor als zij werkelijk zoveel gezonder eet en leeft dan jij. Weet niet of jij dan de uitschieter bent of zij, maar als ik heel gezond zou eten en leven en ik zou alsnog 20-30 kg overgewicht hebben dan zou ik dat wel opmerkelijk vinden geloof ik. En als ik heel ongezond zou leven en ik zou heel dun zijn, zou ik dat ook opmerkelijk vinden

5 likes

Echt? Dit komt toch superveel voor. Mensen met een snelle stofwisseling of gewoon slank gebouwd

14 likes

ja ik ken persoonlijk ook veel meer dunne mensen dan dikke mensen die ongezond leven. en ongezond leven =/= veel eten, kan ook juist heel weinig of onregelmatig eten zijn

2 likes

Maar hoe weet je dat zeker? Is dat ook niet deels schijn? Ik denk namelijk dat dunne mensen sneller zichtbaar ongezond leven/eten en dikke mensen dat meer onzichtbaar doen.

Ik heb zelf ook een tijdje overgewicht gehad en no way dat ik ergens openbaar ongezond durfde te eten, ik deed zichtbaar altijd heel " gezond " maar wanneer er niemand keek kreeg ik mijn ongezonde buien.
Nu ik heel erg ben afgevallen durf ik veel meer zichtbaar ongezond iets te eten, puur omdat ik dan geen klote opmerkingen krijg.
En daarom is het ook allemaal zo pijnlijk, als dik persoon krijg je zo veel stomme blikken en rotopmerkingen wanneer je iets eet

10 likes

Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Stel je persoonlijke vraag #48 (Deel 29).