Stel je persoonlijke vraag #48

Goeie tip!

1 like

Ik zat op mijn 18e nog op de middelbare school :see_no_evil:

2 likes

Ik kwam laatst nog een man van 32 tegen die thuis woont omdat dat wel zo gezellig is wanneer je single bent. Zorg er dus vooral voor dat het niet té gezellig is thuis als je ze op een respectabele leeftijd het huis uit wilt hebben.

4 likes

Nou zo is het ook 99% zeker dat ie dat ook blijft!

13 likes

Ja, de boodschap was dat ik op mijn 18e / direct na de middelbare school het huis uit moest. Ik weet niet of het in werkelijkheid ook zo hard was (waarschijnlijk niet), maar echt welkom voelde ik me niet meer.

6 likes

14 is wel heel vroeg, maar ik had het niet zo leuk thuis dus toen ze rond mijn zestiende zei dat ik er na de middelbare school wel uit mocht dacht ik: best. Diploma gehaald in juni, verhuisd in augustus. Ben er ook nog heel blij mee want ik heb allemaal dingen kunnen doen die thuis echt niet mochten/oké gevonden werden.

Edit: ik was trouwens 18 toen ik mijn diploma haalde. Niet dat je denkt dat ik op mijn 16de direct vertrokken ben

7 likes

Hier heb ik nu al zo’n zin in :blossom::blossom::blossom:

Ja dat ook, maar ik denk ook vooral dat het heel goed/leerzaam voor je kind is om zijn eigen gewoontes ed te ontwikkelen. En dat doe je denk ik wel vooral door uit je ouderlijk huis te gaan. Ik heb een fijne jeugd gehad maar ben alsnog mega blij dat ik redelijk vroeg het huis uit ben gegaan.
Merk nu ook aan mijn broertje dat nu hij uit huis is (op zijn 23e) hij al zoveel is veranderd (in positieve zin).

3 likes

Dit is dan weer echt onnodig onaardig

15 likes

Niet vanwege die reden maar het is sowieso voor iedereen die samenwoont/getrouwd is belangrijk jezelf altijd in te blijven schrijven. Je weet nooit wat er gebeurt.

10 likes

Nee joh, is ok

6 likes

Maakt toch echt niet uit of jij ergens wel of niet ingeschreven staat als het uit gaat? Hooguit dat je hoofdhuurder bent

2 likes

Ik denk dat ze bedoelt als woningzoekende. Zo had ik het iig opgevat.

3 likes

Wat vind jij van zogeheten scheefhuurders?

• Geen mening over
  • Klote, zou niet moet kunnen
  • Prima
  • Anders

0 stemmers

Ik ken best wat scheefhuurders. En van 1 weet ik dat hij makkelijk in zn eentje een huis kan kopen, maar hij gaat liever 4 a 5 keer per jaar op vakantie overal ter wereld.

Om deze reden sta ik ook nog ingeschreven sinds studententijd. Maar was nav wat een vriendin zei nogmaals gaan kijken wat de voorwaarden zijn. Als ik nu uit elkaar ga, met mijn situatie nu, heb ik geen recht op een woning. Ik heb geen binding meer met die stad (verhuisd en werk er niet meer) en ik verdien te veel alleen (luxe natuurlijk, maar vaak wel te weinig voor vrije sector).

Dus helaas heb je er niet altijd wat aan en goed opletten wat voorwaarden zijn

4 likes

Hahah heel eerlijk, ik snap dit wel. Ik zou ook zo nog bij mijn ouders thuis kunnen zitten om de gezelligheid. Maar goed ik ben wel al sinds mijn 17e het huis uit, dus ik voeg geen daad bij woord.

1 like

in een ideale wereld: niet goed. huidige woningmarkt: kan het echt niemand kwalijk nemen als je scheef huurt, dus prima.

65 likes

In zijn geval is dat al echt 8 jaar lang zo of misschien nog langer. Hij ging daar ooit wonen met een vriend toen ze beide nog studeerden in een sociale huurwoning. Daarna heeft hij meerdere hele goede betaalde banen gekregen. Toen hij vertelde wat hij verdiende per maand dacht ik wel ff, wow, maarja al dat geld stopt hij dus liever in vakanties i.p.v. een koophuis.

Haha nou echt hè

Ik zou echt wel afspraken maken met een kind over uit huis gaan en daar vooral ook op handhaven. Anders krijg je mijn broer van 40 die nooit het ouderlijk huis zal verlaten. Want ach ‘we hebben geen last van hem’.

2 likes