Die oprotten graftak is in mijn familie echt zo populair. Hoorde mijn moeder (73) het zelfs laatst gebruiken ![]()
Disclaimer: wel als grapje, niet echt tegen een oude persoon. (Behalve bij mijn ouders maar die snappen het grapje.)
Ja en I love it ![]()
Het meest asociale wat ik bejaarden zie doen is dat ze te lang bij de kassa staan omdat ze lekker aan het beppen zijn met de kassamedewerker. Niet echt asociaal. Hoogstens irritant als jij in die rij bij de kassa staat
Haha nee is een echte zangeres, genaamd Tate McRae.
Maar ik vind die naam dus peak the Sims standaardnaam en geen echte mensennaam. En de andere voornamen waren de eerste resultaten bij een ‘names like Tate’ google. En de achternamen gewoon laten rijmen dus.
Wat ik persoonlijk heel vervelend vind. Is als ik een ouder persoon vriendelijk gedag zeg dat je dan een moker chaggerijnig gezicht terug krijgt. En verder niks geen hoi geen mompel geen glimlach.
Ik vind dat je respect moet hebben voor iedereen, ouder of jonger
Jaa ik voel me dan zo ongemakkelijk haha. Sta je daar van oh nou… dan niet i guess
Mijn opa is zo’n asociale bejaarde en ik schaam me daar erg voor
Gewoon pure aloe vera erop smeren. Niks aan de hand. Die dingen kan je zelfs nog van ekoplaza halen. Werkt bij mij echt geweldig, wel direct na het scheren ,deh, is alles nog open.
Ik had dit altijd dus daarom heb ik het nu gelaserd
Sinds ik een volle 70s driehoek laat staan bijna nooit jeuk meer ![]()
Ik blijf erbij, voor veel oudere mensen gaat de wereld gewoon echt te snel omdat ze cognitief veel inleveren. Je bent op een bepaalde leeftijd en je hoort er soort van niet meer bij, mensen nemen je minder serieus, heb je zorg nodig krijg je vaak te maken met vooroordelen, alsof je geen mens meer bent? Terwijl als je verder kijkt dan het " oudje " zie je gewoon een mens. Mensen hebben je al sneller afgeschreven want je bent oud en je beste tijd zit er op. Ik vind dat echt vrij heftig en zielig. Ik weet heus wel dat er ook mensen heel naar oud worden en verbitterd maar vaak zit er ook wel het een en ander achter.
Er zijn zoveel oudere mensen die eigenlijk intramuraal moeten wonen maar gewoon nog niet te slecht zijn of lichamelijk nog iets teveel kunnen terwijl ze al niet goed voor zichzelf kunnen zorgen er zijn zoveel schrijnende verhalen. Er zit vaak zoveel meer achter, oud worden is echt veel inleveren en elke dag weer een stukje levend rouw want je wereld om je heen valt weg en veel achteruitgang zowel cognitief als lichamelijk
Ik wil dit ook zo graag. Maar letterlijk alles heeft bij mij een volle bos zelfs mn teen. Maar mn schaamhaar is een beetje het hoofd van een kale man die wilt verbergen dat hij kaal is door het beetje haar dat hij heeft maar lang te laten groeien en dat dan wilderig over mn hoofd laat hangen. Sorry voor dit beeld maar ik moest deze teleurstelling even kwijt.
Hahaha dat spijt me voor je maar je hebt het wel mooi beeldend omschreven. Misschien rozemarijnolie???
Voor iedereen die nu al moe wordt van ouderen wil ik graag mijn spreekbeurt over vergrijzing geven om alles even in perspectief te plaatsen ![]()
– de grijze druk (inwoners in werkzame leeftijd vs ouderen) neemt toe: er zijn dus steeds minder werkenden om de groter wordende ouderenpopulatie te onderhouden.
– er is sprake van dubbele vergrijzing, ouderen worden ouder dus we hebben meer oudere ouderen.
– ouderen verhuizen naar gemeenten buiten de steden waardoor daar het percentage ouderen stijgt. Wardoor er daar minder kinderen worden geboren en de vergrijzing daar alleen maar toeneemt. Minder kinderen = uiteindelijk minder werkenden = juist waar de oudjes wonen, zijn er geen werkenden om ze te verzorgen.
Er is al een zorginfarct, maar dit wordt alleen maar erger, dermate dat straks 1/3e van de populatie in de zorg moet gaan werken en we dan alsnog waarschijnlijk slechte zorg leveren. En er in andere sectoren dan weer grote tekorten ontstaan.
De oudjes van nu mogen blij zijn dat er uberhaupt nog jongeren zijn die voor ze zouden kunnen opstaan in de bus: als wij oud zijn is de hele bus 80+. Dit is onze toekomst, ik vind dat we uit zelfmedelijden best eens boos mogen worden op een voordringende oudere
![]()
TLDR: Muse vat het mooi samen
we are fucking fucked ![]()
Ik ben laatst ZO ZO innerlijk boos gewordrn toen zon fuckkin kut bejaarde niet wilde wachten bij de scan kassa’s . Ja daar is het altijd druk met jonge mensen en wel genoeg scankassa’s. Ik stond voor in de rij dus de eerste van al die kassa’s zou dus voor mij zijn. Ze had me al gezien en liep gewoon door. Ja, er zijn veel ergere dingen in de wereld maar met de jongen naast mij bij de scankassa hadden we het er nog over. WAT EEN KUTWIJF. Daar zijn ook echt heeeeel zelden bejaarden, maar ik had haar het liefst verrot gescholden.
Bejaarden:
- Over het algemeen leuk
- Vreselijk
- Leuk!
- Geen mening
- Anders:
0 stemmers
Maar je meent dit echt? Je wil iemand verrot schelden omdat diegene voordringt? Erg heftige reactie wel
ik vind dit wel een soort van 2 discussies door elkaar heen eigenlijk. ja de maatschappij is kut voor ouderen maar nee je hoeft ook niet alles van mensen te pikken omdat ze oud zijn.
Misschien de volgende keer direct iets van zeggen want dan loopt de woede waarschijnlijk ook minder hoog op ![]()
Ik erger me ook altijd aan voordringers maar ik wijs ze meteen op de rij o.i.d.
Ik had gezegd van "ja ik neig toch meer naar geen eigen kinderen hebben, en mn vriend ook. En wel in een prive omgeving. Werd zo verrassend op gereageerd. Zoals in “waarom zouden jullie dat NIET willen?” Nou ik kan nu al 1000 redenen bedenken en een mens opvoeden maakt mij niet gelukkiger. Wat een gezeik. Ik las hier vaak over moeilijk zwanger worden en ik zei tegen mn psychiater, ik ga wel een draagmoeder worden, als ik geen kind op de wereld zetten omdat ik ondankbaar ben dat ik 2 keer op jonge leeftijd een abortus heb ondergaan. Je gaat jezelf echt een ziekelijk schuldgevoel aanpraten dat je je dd ergste moeder ter wereld bent. Heb daar wel goede hulp bij gelukklig.
Vind jij jezelf een goede moeder? Anoniem!!!
- Ja
- Nee
- Ik twijfel vaak
- Nvt
0 stemmers