Het is ook omdat het mij meerdere keren op jonge leeftijd JA TIJDENS ANTICONCEPTIE, is overkomen, ik was echt nog niks . Later las ik hier over hoe moeilijk het was voor sommige stellen met een kinderwens. En ik dacht, nouja, blijkbaar behn ik hiervoor op de wereld gezet aangezien ik 2 keer met een hele sterke hormonale ac. Weer zwanger werd. Toen direct over gegaan op niet hormonaal. Dat werkt wel. Maar het is een soort heel raar soort van . Dat ik dat moet doen, en ik zou het miss wel willen doen voor mensen die dicht bij mij staan met een kinderwens.
Heb jij ook een delier of wat is er aan de hand deze avond
Nee hoor. Maar ik heb wel soms het schuldgevoel dat ik mijn* abortussen moet recht trekken.
Ik las dealer
Had ook gekund
Wel qua ouderenzorg (ik ken teveel schrijnende en onmenswaardige verhalen) en hoe er soms tegen ouderen wordt aangekeken (als een last bijvoorbeeld).
Maar als een oudere gewoon een kutkarakter heeft dan staat de oudere niet automatisch op een voetstuk of houd ik rekening met leeftijd. Allerlei disclaimers als dementie en nha daargelaten. Dan geef ik iemand wel mijn mening en spreek ik iemand aan.
Racisme of bijvoorbeeld seksisme vind ik soms een heel erg lastige. Ik zeg er altijd iets van, maar vraag me wel af wat het nut is om een hele discussie met een 80 jarige aan te gaan. Dat ligt echt aan mijn relatie met de persoon.
Forum feminarum over 50 jaar, iedereen delirant en aan de Haldol
Ik zie bejaarden niet als een aparte groep zoals ik kinderen wel zie. Het zijn mensen en allemaal verschillende individuen. Ik denk dat mensen dat nog weleens vergeten en bejaarden allemaal dezelfde karaktereigenschappen toekennen ofzo.
Terwijl je gewoon leuke en minder leuke ouderen hebt net zoals andere mensen.
Whaha moest er ook echt om lachen.
Maarja nu iets veel belangrijkers,
heb jij snijplanken van hout?
- Ja
- Nee van een ander materiaal
- N.v.t.
0 stemmers
Heb je de hele sad girl autumn overgeslagen
Ja ik hou niet van verdrietige muziek, geef mij maar uptempo.
Ja dan snap ik wel dat je nog nooit van boygenius gehoord hebt en dan zou ik je ook niet aanraden om het op te zetten hahahaha
Maar wie ben jij om te bepalen dat het leven dan niet waardig is? Dat diegene niet nog fijne jaren heeft gehad door middel van een stoma. Ik vind het ergens wel gek, we zijn jong en kunnen makkelijk denken ja het leven houdt op maar als je zelf nog wel een wil hebt om te leven en daadwerkelijk zo oud bent denk je er misschien heel anders over. Ik vind hem ook discutabel maar het is niet zo zwart wit als: ja als die oudjes nou gewoon het eind van het leven accepteren blijft er meer geld over voor de zorg.
Oh nee natuurlijk mogen ze dood.
Maar niet als in quick fix voor het probleem van te veel ouderen t.o.v. niet ouderen om voor ze te zorgen
Goede pijnbestrijding bestaat bijna niet, ook sterke pijnbestrijding hebben zo zware nadelen. Als je met pijn moet leven en je minimale voordelen hebt van pijnmedicatie voelt een operatie misschien wel als weer perspectief.
Hoe je het eerst bracht zonder context was alsof je maar vond dat een stoma zonde was als je zelf daarna een paar jaar later overlijdt. Ik denk (gelukkig maar) dat veel jonge gezonde mensen weinig voorstelling kunnen maken van een leven met achteruitgang en lichamelijke beperkingen. Heb de palliatieve zorg gedaan als stage en daar onzettend mooie gesprekken gehad met mensen die in hun eindfase van het leven zaten. Ook in hun eindfase veel twijfel gezien want ja de dood is nou eenmaal onomkeerbaar en voor veel mensen echt iets heel angstigs
jongens jullie eten te weinig injera. ga naar je dichtstbijzijnde oost-afrikaanse restaurant en probeer het!!!
Ik wou dat ik vaker injera kon eten, maar nu ik niet meer in Amsterdam woon is het niet zo toegankelijk meer
Haha er zijn ook genoeg mensen die het zelf thuis maken he. Maarja dat is volgens mij nog best wel een gedoe en ook qua soort pannen etc. Ik ken alleen qua restaurants addis ababa op de overtoom in amsterdam. Zovaak geweest, heerlijk! Weet alleen niet of dit dan te vergelijken is met een ander restsurant of iemand die het thuis maakt.
Nouja, dat is eigenlijk altijd plantain, maar waarschijnlijk weet je dit al? Love jollof maar die combinatie wat altijd wordt gegeven niet zo.
How @Vuile_bitch dus.
Een oppas past op je (hypothetische) kind(eren). Hoe denk jij over op afstand meekijken via de babyfoon die aanstaat?
- Dit is oké/ik doe dit zelf
- Ik vind dit niet oké
- Ik vind dit alleen oké als het van tevoren besproken is met de oppas
- Iets anders
0 stemmers
Elise Boers vertelt hierover in podcast met Vita.
Nou inderdaad beetje vertrouwen in elkaar, je hebt toch eerst fatsoenlijk kennis gemaakt en dergelijke. Bovendien als je de hele tijd er bovenop wilt zitten blijf dan thuis bij je kind.