Stel je persoonlijke vraag #48

Eens met @PiuPiu @Calypso, ik heb van dichtbij gezien hoe iemand dit gedrag vertoonde en ik schrok er oprecht van. Als je gaat bespioneren via een camera dan moet je geen oppas nemen en maar bij een security bedrijf gaan werken. Kan je de hele dag beelden bekijken.

4 likes

Het enige waar ik me iets bij kan voorstellen is als je de babyfoon aan hebt staan in de babykamer als je kindje iets heeft ofz, maar niet perse camera oid

2 likes

Als je vroeger plakjes kaas uit het vuistje at, ging je die dan ook altijd in kleine stukjes scheuren en ze dan stapelen alsof het kleine sneetjes brood waren?

• Ja
  • Nou, nee
  • Ik at nooit kaas

0 stemmers

4 likes

Hahaha ik interpreteerde je vraag in eerste instantie als dat de oppas meekijkt naar de babyfoon met camera in de babykamer en ik dacht ja dat moet je wel ff bespreken wat handig is want je kind hoeft ook niet de hele tijd in de gaten gehouden te worden, die verdient ook privacy.

Maar de oppas in de gaten houden met een camera… dat zou ik zelfs niet doen en ik ben echt een helicopter moeder. Als je dat niet trekt moet je niet iemand laten oppassen.

4 likes

Heb jij wel eens azijn door stamppot gedaan?

• Ja
  • Nee
  • Wat

0 stemmers

Mijn vriend zegt ineens dat dit lekker is, heb er echt nog nooit van gehoord

3 likes

Door stamppot boerenkool! Lekker

12 likes

Wel altijd augurken of gele uien erbij wat hetzelfde effect van zuur geeft denk ik

1 like

Ja vrijwel standaard bij boerenkool! En heb ook een lekker recept voor andijviestamppot met azijn erdoor, lauwwarm recept is dat.

1 like

Oh ik interpreteerde het als: de baby ligt in bed en ik kijk vanaf afstand of de baby lekker slaapt. Niet dat ik een uur mee ga zitten kijken hoe de oppas mijn kind naar bed doet. En dan nog vind ik dat alleen oké als de oppas weet dat ik dat kan doen.

Maar gewoon je oppas in de gaten houden is echt niet oké.

11 likes

De manier waarop je schrijft over andermans leven en keuzes heeft echt iets heel onsmakelijks. Ook het erover willen hebben zonder daadwerkelijke kennis van zaken maar wel het een ‘interessant’ gespreksonderwerp vinden, denk even na.

Er is veel winst te behalen in keuzes bij mensen zelf laten over wat ze nog wel en niet willen qua behandelingen en ze goed te informeren, om zo te voorkomen dat ze behandelingen ondergaan waar ze zelf weinig winst uit halen. Ik zie niet in waarom het zonde zou zijn om darmkanker te behandelen op je 80e als dat betekent dat je daarna nog een paar jaar met goede kwaliteit van leven, leeft. Diegene kan enorm genieten van die paar jaar die hij/zij daar bij krijgt.

21 likes

Ik doe altijd een beetje azijn door de andijviestamppot! Deed m’n moeder ook altijd en ik mis het echt als het er niet door zit. Boerenkool niet maar daar eet ik augurk en zilveruitjes bij zoals @PiuPiu zegt

2 likes

Ja euh even praktisch, zo’n stoma, daar is dus een noodzaak voor, hoe wou je dat anders oplossen voor die paar jaar? Oh ja, niet. Beter het dossier van die persoon sluiten.
Die verbazing over behandelingen voor oudere mensen altijd, aiii het gaat zo’n nare kant op dan.

5 likes

ik heb niks gezegd over plantain haha? ik denk dat je weer de verkeerde hebt

Ik snap dit niet. Je kunt toch gewoon nadenken over maatschappelijke kwesties ook als je er geen opleiding in hebt gedaan? Ik vind het heerlijk om er een beetje op los te fantaseren en te filosoferen. En dan kom ik er al heel snel achter dat dit een groot grijs gebied is en als je na gaat denken over wat kosteneffectief is, wat kwaliteit van leven etc is dan vind ik het ook snel eng worden. Waar leg je de grens? Waarom heb je het recht om dat voor iemand te bepalen? Hoe zou ik het vinden als ik een behandeling wil maar niet mag ‘omdat het niet genoeg oplevert’. Gaan we meer geld investeren in werkende mensen dan in werkloze mensen omdat zij nog iets terug kunnen doen? Bizarre vragen en ik kom er dan automatisch op uit dat we ons hier beter niet mee kunnen bemoeien :sweat_smile:

7 likes

Balsamico azijn vind ik echt chefs kiss

1 like

Ja maar om ongehinderd door enige kennis van zaken op een forum te spuien over dat het zonde is om mensen boven de 80 nog te behandelen voor kanker, dat riekt. Gedachtenexperimenten (inside thoughts) mag je natuurlijk hebben en ik ben blij om te horen dat je dan tot de conclusie komt dat je je er beter niet mee kunt bemoeien.

11 likes

Ja eens, ik heb niet het idee dat hier een onderwerp toegeëigend wordt, maar vooral dat degene er over aan het filosoferen is. Dat ze daarbij commentaar krijgt over hoe haar woorden overkomen, en dat ze impliciet zegt dat jongere levens meer waard zijn dan oudere, vind ik terecht. Maar in een goede discussie kun je dat ook inzien en leren van andere perspectieven. Het lijkt me in alle gevallen goed voor mensen om na te denken over de dood en wat kwaliteit van leven voor HEN is (zonder daarbij in te vullen hoe het voor een ander is)

5 likes

ja true maar als ik iets nog nooit eerder geprobeerd is vind ik het fijner om het eerst ergens anders te proeven, dan weet ik naar welke smaak ik op zoek ben als ik het daarna zelf maak

1 like

Ik vind dit echt veel te extreem. Zou me een crimineel voelen als ik misschien teveel heb gegeten uit hun favoriete chipszak oid. Kan echtniet. Volgens mij heeft het halve forum al een kind gebaard, heb jij een vaste oppas?

• Nee
  • Ja voor meerdere dagen in de week
  • Ja voor 1 dag in de week
  • N.v.t.

0 stemmers

De kat van ome Willem is op reis geweest

• Waar ging die dan naartoe? Hee!
  • Waar gaat dit over

0 stemmers

Hij is voor 7 maanden naar Parijs geweest, bonjour en voulez-vous

12 likes