ik houd sowieso niet van een hele dikke laag beleg inderdaad, ik vind een dun laagje lekkerder.
Wat is daar onbeleefd aan dan? Hoe kan een hand (of een kant) onbeleefd zijn?
Ik ben linkshandig maar heb hier nog nooit van gehoord (gelukkigā¦)
Kunnen we pls stoppen met topping, getopt of de allerergste afgetopt
- Ja dit woord moet gebanned worden
- Nee ik zeg topping en afgetopt
0 stemmers
Smeersel dan
Wat is een ander woord voor topping?
Beleg?
Nee, dat dekt de lading niet bij bijvoorbeeld nachoās.
50 zweepslagen snel
Met je linkerhand veeg je je kont af toch. Volgens mij is dat vaak de reden dat het āniet netjesā is.
Oh ja ik zat nog in de broodsferen
Dat doe ik met rechts
Vind t gewoon leuk āgetopt met nootjesā en āop een bedje van slaā voelt alsof ik mijn eigen persoonlijke restaurant uit eten ben dan
Bestel je in een restaurant weleens een gerecht dat niet op de kaart staat? Dus niet dat je een ingrediƫnt weglaat maar echt iets compleet anders
- Ja weleens gedaan
- Nee nog nooit in me op gekomen om dat te doen
- Gewoon nee
0 stemmers
@Blablabla het is een cultureel ding nu vooral (niet in Nederland). Het is echt niet zo dat linkshandigen mensen gek worden aangekeken als ze aan het schrijven zijn, maar het is echt niet de bedoeling dat je dingen geeft of aanneemt met je linkerhand. Beetje zoals dat je hier ook handen schudt met je rechterhand en niet met je linkerhand. Waar die regel precies vandaan zou komen weet ik niet precies, maar die regel wordt echt nog wel nageleefd. Maar het is volgens mij inderdaad dus vanuit vroeger nog vanwege dat wat @Spaarlamp zei. Die hand was standaard onrein.
Zo zijn er overal wel nog kleine culturele verschillen. Ander voorbeeld is dat als iemand hier om cola vraagt je dat in principe standaard al ingeschonken geeft. Als ik dat daar doe word ik gek aangekeken want je opent de fles voor de neus van diegene en schenkt hem daarna pas in. Soort extra controle dat je die persoon niet probeert te vergiftigen en niet dat dat daar op dagelijkse basis gebeurd maar die regel is er wel nog steeds.
Gegarneerd met nootjes is toch veel mooier
Gaat met meit
Maar alleen bij plekken waarvan ik weet dat ze standaard naast de kaart bepaalde dingen maken. Ik ga niet naar een hamburgerrestaurant en dan vragen of ze ook een risotto voor me kunnen maken.
Vooral voor mijn kind, bijvoorbeeld als ze een uitsmijter hadden maar niks voor kinderen, vragen of ik een boterham met kaas kon kopen zodat het ook iets had te eten.
Bij een Grieks restaurant een keer gevraagd of ze iets veganistisch voor me konden maken. Ja hoor, geen enkel probleem volgens de ober.
Ik kreeg een bord met gestoomde wortel en broccoli . Maar goed, eigen schuld I guess.
en ābedjeā
op een bedje van