Stel je persoonlijke vraag #49

Met je hand eten voelt zo vies :sob: je hele hand wordt vies, het komt onder je nagels en ik wil na elke hap ‘m afvegen. Het allerergste vind ik curry met rijst mengen. Ik ben duidelijk ongetraind maar de curry die dan langs je pols je mouw in loopt :sob:

4 likes

Absoluut! Echt een uitkomst, en dan het liefst gewoon op de achtergrond een serie die ik al tig keer heb gezien of een podcast die ik leuk vind. Zodat ik niet per se heel geconcentreerd m’n aandacht erbij hoef te houden. Muziek leidt mij juist weer af. Want dat wil ik dan weer intens luisteren met koptelefoon op.

Kijk je uit naar de zomer?

• Welke zomer?!
  • Jazeker want ik heb een hele mooie vakantie geboekt
  • Nee
  • Een beetje
  • Gewoon ja!

0 stemmers

3 likes

Dan haat je waarschijnlijk St. Louis in de vs. Daar snijden ze bagels in plakjes. Beetje zoals een voorgesneden stokbrood :skull: ook heel raar omdat er dus zo’n gat in zit, krijg je nogal een bijzonder resultaat.

Heb jij in Nederland, even ervan uitgaand dat je gewoon een heel of half brood koopt. Dat liever voorsneden of ongesneden?

• Voorgesneden
  • Ongesneden

0 stemmers

2 likes

Je moet dan ook op een bepaalde manier eten met je vingers. Bij ons eet je met drie vingers: duim, wijs- en middenvinger. Ik heb geen saus die overal drupt. Ik moet wel direct na eten de handen en onder de nagels wassen.

10 likes

In de supermarkt snijd ik het zelf in de machine en bij de bakker vraag ik een gesneden.

2 likes

eet je dan ook alleen maar met je rechterhand? want ik weet dat dat in veel afrikaanse culturen zo is, maar dat maakt het wel lastiger als je het niet geweld bent haha

Ja maar ik ben ook rechtshandig, zou niet weten hoe ik moet eten met links. En ik ken ook geen linkshandige mensen die met hun handen eten.

1 like

Dubai dat onder water staat

• :cry:
  • :rofl:
  • :slightly_smiling_face:

0 stemmers

2 likes

Nee precies, als je het gewend bent kan je het wel goed en netjes natuurlijk!

Ik vraag me altijd af of dat niet eng is om zelf te doen, vooral ook met kleine kinderen in de supermarkt

1 like

nou ik zou liever allebei m’n handen gebruiken omdat ik het dus niet gewend ben, denk ik? ik zit altijd maar te kloten met 1 hand haha. mijn vriend is linkshandig en heeft west-afrikaanse roots, en hij vindt het ook niet heel chill om met rechts te eten (hij eet niet heel veel gerechten uit de landen waar zijn vader vandaan komt).

gelijk zin in injera nu want dat is wat ik het vaakst met m’n handen eet

3 likes

Bij de nieuwe machines is er een plastieken plaat voor de messen. Dus je legt je brood erin en je zakje klaar, drukt op de knop, brood komt er gesneden uit en pas als het volledig klaar is dan gaat die plastieken plaat open om je brood te nemen.
Bij de machines zonder die plaat is het ook gewoon kwestie van wachten tot het klaar is en die messen terugtrekken. Mijn zus is 11 en snijdt ook zelf het brood met die machine, ik heb het haar geleerd en ze doet het zonder toezicht nu. Ik heb ook nooit kinderen zien rondhangen bij de machine of ermee zien spelen.

2 likes

Als ik met gezelschap ben (Indo’s) waar ik met m’n handen kan eten zou dat ook met rechts ‘moeten’, maar daar ben ik echt te linkshandig voor dus ik eet gewoon met links. Is niet iedereen het altijd mee eens. :woman_shrugging:t4:

2 likes

Wow, ik heb even ‘St. Louis bagel’ gegoogled, en inderdaad, wat een misdaad :pleading_face:

11 likes

Haha ja zo krijg je het idd en dan moet je het erin dippen. In principe is het qua smaak hetzelfde, maar heel onhandig. Waarom? Vooral ook als je het onderweg wil eten.

2 likes

en pizza snijden ze daar ook al zo raar, in vierkantjes

Ja de smaak is natuurlijk hetzelfde, maar het gevoel is anders :joy: op een bagel wil ik smeren!

Hoe heb je je stokbrood het liefst?

0 stemmers

1 like

Gescheurd brood smaakt lekkerder op een of andere manier

12 likes

Ik heb hier echt heel lang over nagedacht en ik ook niet maar tegelijkertijd ook in een grote groep mensen nooit iemand linkshandig met zijn handen zien eten. En ik weet ook 100% zeker mocht ik linkshandig zijn geweest dat ik van mijn moeder echt niet linkshandig had mogen eten. Iets aannemen met mijn linkerhand omdat ik in mijn rechterhand al iets vast had was namelijk al iets waarvan ze zei dat het echt heel onbeleefd was. Kan mij voorstellen dat dat met eten als nog onbeleefder wordt gezien.

3 likes

Dit lijkt me serieus lekkerder, je hebt dan een betere topping vs bagel verhouding :sweat_smile:

5 likes