Stel je persoonlijke vraag #49

Wel iets vaker nog dan 5 ook, haha. Denk dat ik makkelijk tienduizenden luiers verschoond heb, maar ik heb dan ook op de babygroep van een kinderdagverblijf gewerkt, haha.

9 likes

Ik ben bij mijn vorige baan een aantal keer fysiek aangevallen. Bij mijn huidige werk zijn er regelmatig massale vechtpartijen en ook hier ben ik al eens flink toegetakeld.

Ondanks dat voel ik me niet altijd onveilig maar alleen als er een dreigende sfeer hangt. Maar ik ben wel altijd op m’n hoede voor agressie.

1 like

Ik had op m’n 17e een oppasgezin met 4 kinderen. Luiers genoeg omgedaan haha.

1 like

Same haha mijn vriend bakt braaf brood als het bijna op is en heb dus al maanden geen supermarkt brood meer gekocht

Als je dat als partner erg zou vinden dan lijkt het me dat de relatie ook totaal niet goed zit. Kan geen reden bedenken waarom iemand dat erg vindt.

2 likes

Ja want als m’n partner zonder mij naar een festival gaat ben ik jaloers dat ik niet daar ook ben :joy:

Verder krijgt z’n AirTag een elektrische schok als ie te dicht bij vreemde vrouwen komt dus ben niet zo bang voor vreemdgaan

14 likes

Maar een AirTag kan hij nog weghalen. Kun je je vriend niet beter chippen?

3 likes

Gevaarlijke mensen :v:t2:
Ik heb mijn postuur mee waardoor ik nog nooit zelf schade heb opgelopen maar ik houd er wel rekening mee dat het gaat gebeuren.

5 likes

Werk met criminelen met ernstige psychiatrische aandoeningen :smiling_face_with_three_hearts: mezelf net nog uit een gesprek moeten verwijderen omdat iemand dreigend werd

5 likes

Ja ik heb het geprobeerd maar de huisarts vond dat “niet ethisch” en ik mag nu niet meer bij de dierenarts komen.

7 likes

Grotendeels denk ik met gevaarlijke mensen. Ik in ieder geval wel. Uitzendkracht in de (forensische) psychiatrie en werk momenteel veel in de tbs. Ik voel me niet heel vaak écht onveilig maar ben me er wel altijd bewust van dat er iets kan gebeuren die werkdag. Vooral als er weer een incident in de media (of in de kliniek) is geweest net zoals die vrouw die een paar dagen geleden is overleden na een steekincident. Vreselijk. Maar juist in de tbs (ook al zitten daar mensen die de meest vreselijke dingen hebben gedaan) voel ik me vaak veiliger dan in bijvoorbeeld een situatie waarin ik als ambulant behandelaar thuis kwam bij ernstig ontregelde mensen. Misschien deels schijnveiligheid, maar het idee dat er veel maatregelen getroffen kunnen worden in forensische klinieken om de veiligheid te waarborgen geeft me wel een veiliger gevoel dan een kliniek waar je niks anders kunt doen dan de politie bellen in gevaarlijke situaties.

Zijn er hier mensen die met gevaarlijke stoffen werken?

• Ja ik
  • Not me

0 stemmers

5 likes

Nee, want… ik vind het gewoon normaal dat je lekker dingen gaat doen met vrienden. Of dat nou stappen of festival is of een knikkerwedstrijd.

Ik zou het echt heel raar vinden als ik niet wil dat mijn partner iets leuks gaat doen met zijn vrienden. Ik vertrouw hem en vind het leuk dat hij dingen gaat doen die hij leuk vindt. Maar misschien heb ik makkelijk praten omdat ik degene ben die altijd gaat stappen en naar festivals :tipping_hand_woman:

2 likes

Ik voel me niet vaak onveilig, maar werk wel op een plek waar iets zou kunnen gebeuren (we ontvangen wel eens intimiderende telefoontjes/berichten en is ook wel eens concrete dreiging geweest).
Maar van de week kwam ik erachter dat een collega dus zomaar iemand had binnen gelaten die geen afspraak had en die we niet kenden (terwijl dat niet mag, juist omdat het niet ondenkbaar is dat er iemand op de stoep staat met kwaad in de zin) en daar ben ik wel van geschrokken. Er was gelukkig uiteindelijk niets aan de hand en die persoon is weer weggegaan, maar ik vind dat heel dom en onveilig, en er werd ook maar een beetje schouderophalend op gereageerd door de rest.

6 likes

Een beetje een laat antwoord maar nee, m’n theorie klopte niet. Het is juist het tegenovergestelde.

2 likes

Ik werk nu maar heel weinig met gevaarlijke stoffen maar heb het wel gedaan (en de enige momenten dat ik me wel eens onveilig gevoeld heb op werk waren als ik of een collega iets doms deden met de gevaarlijke stoffen haha maar er is nooit serieus gevaar geweest geloof ik)

Omdat ik gespamd word door de staatloterij reclames

Heb jij een Koningsdaglot gekocht?:

• Ja, kom maar met dat geld
  • Nee, ga ik nog doen
  • Nee, ik koop alleen een lot met oud en nieuw
  • Nee, want het is zonde van ‘t geld

0 stemmers

2 likes

Had nog tegoed in mijn wallet van oud en nieuw. Anders had ik hem niet gehaald

2 likes

Ik heb er eentje gekregen

2 likes
  • Snap niet waarom hij zich zo druk maakt.
  • Prachtkerel. Monarchie is pure onzin
  • Ik heb nog een andere mening

0 stemmers

Zou jij een lintje weigeren?:

• Ja, want ik ben tegen de monarchie
  • Ja, want ik vind de lintjesregen sowieso onzin
  • Nee, lang leve de monarchie
  • Nee, want ik vind het toch een eer

0 stemmers

1 like

Ik vind het wel echt belachelijk dat het na overlijden weer teruggestuurd moet worden óf moet worden afgekocht. Komen ze ook voor m’n avondvierdaagse lintjes nog? :frowning:

15 likes