Stel je persoonlijke vraag #49

Wist geeneens dat je ze terug moest sturen na overlijden. Stelletje gierigaards

Het kost echt superveel tijd en moeite zo’n lintje voor iemand aan te vragen en de kans dat de aanvraag wordt afgewezen is groot. Dus stel ik zou er een krijgen zou ik me te bezwaard voelen naar degenen die de moeite voor me hebben gedaan om hem te weigeren denk ik :sweat_smile:

4 likes

Haha nja het is wel veranderd inmiddels, je moet eerst een soort eerste voorstel doen en daarna allerlei papierwerk invullen en vooral heel veel aanbevelingsbrieven ed verzamelen om aan te tonen dat diegenen echt heeeeeeel speciaal is. Er wordt er nu aangevraagd voor iemand die ik ken, ben benieuwd of t gaat lukken. Maar goed om te weten dat je niet de marechaussee achter je aankrijgt als je het lintje niet inlevert :sweat_smile:

2 likes

@Broodrooster @Chuckie wat voor stoffen moet ik aan denken?

Oh respect, ik zou echt nooit met verwarde mensen durven werken. Vind dat net pitbulls, zo onvoorspelbaar en eng.

6 likes

Oh ik heb die van mn dode opa al jaren en niemand die er ooit om heeft gevraagd.

Ik las vandaag dat je een borgsom van €250 kan betalen (de ontvanger zelf als ie nog leeft of de familie daarna) en dan mag de familie het lintje in bewaring houden na het overlijden. Geen idee of dat een beetje een lekker verdienmodel is want best leuk zo’n lintje maar geen haar op mn hoofd die daar ook maar een cent voor zou betalen.

2 likes

Ik snap het ergens wel maar vind het zo kut om te lezen zoiets (zowel over verwarde mensen als pitbulls :smiling_face_with_tear:)

7 likes

Want je bent een pitbull?

4 likes

Beide :sweat_smile:

1 like

:peach::netherlands:Ik ga vandaag sowieso

• Een tompouce eten
  • Kleedjesmarkt bezoeken
  • Spullen verkopen
  • Naar een festival
  • Oud hollandse spelletjes spelen
  • Drugs gebruiken
  • Op zoek naar kinderactiviteiten
  • Met vrienden afspreken
  • Met familie afspreken
  • Alcohol drinken
  • Helemaal niets doen

0 stemmers

Volgens mij is het bij de politiek nog steeds zo dat je na zoveel jaar automatisch een lintje krijgt. Kan inmiddels veranderd zijn. En opzich valt het aanvragen wel mee. Als de persoon bijvoorbeeld 15:jaar lang minstens 8 uut per week vrijwilligerswerk heeft gedaan heb je maar 1 brief nodig. Het is meer werk als de criteria wat ‘vaag’ zijn en je vanuit de gemeente provincie/kapitel/ministerie moet overtuigen. Of als mensen niet eerlijk zijn in hun aanvraag en je toch vanuit de gemeente alles moet doorsturen. (En die persoon dan toch het lintje krijgt!) Heb aantal jaar die aanvragen allemaal behandeld.

3 likes

Ik ook, ik hoor wel eens verhalen van een vriendin die ook veel agressie meemaakt op haar werk. Ze is vaste begeleidster en juist zij krijgt doordat ze ergens " veilig " is voor haar bewoners extra agressie. Heeft regelmatig blauwe plekken en bijtwonden.

2 likes

Ehh haha nee?

2 likes

Normaal zou ik zeggen weinig kans, maar eigenlijk is het er gewoon geen want al zou ik er ooit voor in aanmerking komen hoef ik dat ding niet.

2 likes

Kan echt van alles zijn. Radioactieve stoffen bijvoorbeeld, chloroform, sterke zuren/basen, of andere giftige en corrosieve stoffen. Kom deze twee symbolen wel bijna dagelijks tegen

Summary

image
image

Meestal gebruik je wel hele kleine hoeveelheden waardoor zelfs als je een ongeluk er mee hebt het gevaar beperkt is hoor.

2 likes

kennen jullie ook iemand die een klas heeft overgeslagen en dat 30% van hun persoonlijkheid maakt?

• ja ik ken zulke mensen helaas
  • ja ik ben zelf zo’n naarling
  • nee ik ken wel mensen die een klas hebben overgeslagen maar die zijn normaal
  • nee ik ken niemand die een klas heeft overgeslagen

0 stemmers

het is minimaal 20 jaar geleden get over it omg

3 likes

Ik heb een klas overgeslagen maar heb ook een extra jaar moeten kleuteren :joy:

2 likes

haha ik ken echt iets van 3 mensen waarvan een klas overslaan echt een identiteitskenmerk is maar blijkbaar heb ik gewoon pech

1 like

Tompouce al op bij het ontbijt

10 likes