Stel je persoonlijke vraag #49

Weet niet of je dit meent, maar het comfortabele valt vies tegen. Mijn nagelriem van mijn ringvinger is meer een soort eelt geworden en doet soms echt pijn als ik lang moet schrijven.

Maar net als @grace heeft zelfs de Lamy mij niet kunnen redden, dus heb de hoop opgegeven dat het ooit beter wordt.

1 like

Nee, dat was sarcastisch. In de hoop dat niet iedereen zijn kromme klauwtjes zou posten.

17 likes

Voor mijn studie moest ik een paar jaar geleden een hele stomme opdracht uitvoeren, namelijk voor iedereen een anoniem complimentje op papier schrijven. Toen kwam het hebben van verschillende handschriften goed van pas, want zo wist niemand wat door mij was geschreven.
Als je iemand gewoon kut vindt en die persoon altijd te laat komt, wat moet je dan opschrijven. “Fijn dat je vandaag op tijd was!” :wink:

3 likes

Taylor doet het zo

IMG_9950

11 likes

Ik ben 41 en dat doe ik ook :sweat_smile: Bijvoorbeeld mijn a (rond of zoals hier op het forum), en de g, j en l (met of zonder lus). Maar schrijf ook nog zelden met de hand, dus heb ook niet meer echt een vast handschrift

2 likes

Krijg je veel minder handkrampen van schijnbaar

2 likes

Ik kan zelfs makkelijk binnen één woord twee verschillende versies van de R schrijven haha.

Hoe komt het trouwens dat alle letters op het scherm overeenkomen met handgeschreven letters behalve de a? Die wordt nooit zo geschreven.

5 likes

Ja sorry, ik bedoel waarom ze die op school in principe niet zo geleerd krijgen bij de blokletters

4 likes

Ik schreef altijd met lusletters maar toen als tiener besloot ik dat ik met blokletters wou schrijven omdat ik het kinderachtig vond. En toen heb ik mezelf een raar soort vercrackt blokletter handschrift aangeleerd dat helemaal niet klopt en nu schrijf ik dus nog lelijker dan eerst haha

2 likes

Haha ik houd mijn pen ook zo vast en heb altijd een enorme rode deuk in mijn middelvinger als ik flink wat heb moeten schrijven. En schrijf ook met links, maar wel heeeeuuuulll slordig (soms zelfs onleesbaar voor anderen). Zorgt er wel voor dat ik de helse handschriften vaak ook wel kan ontcijferen :joy: Ben zelf docent op een middelbare school en het valt me op dat jongens vaak nog aan elkaar schrijven, meiden niet.

Schrijf jij met links of rechts?

• Links
  • Recht
  • Allebei

0 stemmers

3 likes

Zeg jij er, als je zelf niet met links schrijft, er wat van als het je opvalt dat een ander wel met links schrijft? Ik hoor zo vaak “O, jij bent links.” als ik schrijf haha, alsof mensen dat nog even extra willen benadrukken. Zo bijzonder is het niet.

• Ja
  • Nee
  • Doen mensen dat???

0 stemmers

Nee maar ik herken het wel want ik ben ook links. Alsof het iets bijzonders is inderdaad? :joy:

7 likes

chatgpt says:

De reden waarom de letter ‘a’ zoals we die meestal op schermen en in gedrukte teksten zien, er anders uitziet dan de handgeschreven ‘a’, heeft te maken met de geschiedenis van typografie. De ‘a’ die we gewoonlijk op schermen zien, wordt de “double-storey” ‘a’ genoemd. Deze vorm komt oorspronkelijk uit de Romeinse kalligrafie en werd populair in vroege drukletters vanwege zijn esthetiek en leesbaarheid in kleine lettergroottes.

De handgeschreven ‘a’, vaak de “single-storey” ‘a’ genoemd, lijkt meer op een ovaal met een staartje eraan. Deze vorm is eenvoudiger te schrijven met de hand, wat vooral handig is voor snelle of cursieve schrijfstijlen. Het verschil in deze twee vormen van ‘a’ heeft zich in de loop der tijd ontwikkeld, waarbij drukkers en ontwerpers de double-storey ‘a’ verkozen voor drukwerk vanwege de duidelijkheid en stijl, terwijl de single-storey ‘a’ bleef bestaan in handgeschreven tekst.

3 likes

Bij mij word het alleen opgemerkt door andere linkshandigen. Het voelt dan net alsof ze een nieuw soortgenoot in mij hebben gevonden

2 likes

Ik heb iets raars met getallen onthouden, kleine reeksen vergeet ik gewoon niet echt meer. Ben heel slecht in rekenen en alle vormen van wiskunde dus ik heb er niks aan, maar vraag me van 3 H&M leveringen terug m’n budbeelockercode en ik weet hem nog.

3 likes

Ik heb één vriendin geloof ik die links is, en elke keer opnieuw vergeet ik dat en dan zie ik haar heel soms iets schrijven en dan denk ik huhhhhhhhhh ben jij links?!

Maar bij andere mensen valt het me niet eens op.

3 likes

Ja soms bij mensen die ik ken. Dan roep ik altijd heel enthousiast ohh jij bent ook links!!
Maar heel soms heb je nog wel eens mensen in een winkel of horeca die met de hand een bonnetje ofzo schrijven en dan zeg ik nooit wat

6 likes

Ik deed een jaar high school in Amerika en daar verveelde ike me zo dat ik mezelf die a heb aangeleerd. Vond ik cool. Maar de flow is minder goed dan die andere a dus het is niet heel praktisch.

Ben ook cijfers net wat anders gaan schrijven :joy:

3 likes

Voel jij jezelf slonzig als je de hele dag in je pyjama/chillkleding loopt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja maar op dat moment interesseert het me niks. Als ik de deur uitga zie ik er gewoon verzorgd uit.

5 likes