Stel je persoonlijke vraag #49

Nee maar ik herken het wel want ik ben ook links. Alsof het iets bijzonders is inderdaad? :joy:

7 likes

chatgpt says:

De reden waarom de letter ‘a’ zoals we die meestal op schermen en in gedrukte teksten zien, er anders uitziet dan de handgeschreven ‘a’, heeft te maken met de geschiedenis van typografie. De ‘a’ die we gewoonlijk op schermen zien, wordt de “double-storey” ‘a’ genoemd. Deze vorm komt oorspronkelijk uit de Romeinse kalligrafie en werd populair in vroege drukletters vanwege zijn esthetiek en leesbaarheid in kleine lettergroottes.

De handgeschreven ‘a’, vaak de “single-storey” ‘a’ genoemd, lijkt meer op een ovaal met een staartje eraan. Deze vorm is eenvoudiger te schrijven met de hand, wat vooral handig is voor snelle of cursieve schrijfstijlen. Het verschil in deze twee vormen van ‘a’ heeft zich in de loop der tijd ontwikkeld, waarbij drukkers en ontwerpers de double-storey ‘a’ verkozen voor drukwerk vanwege de duidelijkheid en stijl, terwijl de single-storey ‘a’ bleef bestaan in handgeschreven tekst.

3 likes

Bij mij word het alleen opgemerkt door andere linkshandigen. Het voelt dan net alsof ze een nieuw soortgenoot in mij hebben gevonden

2 likes

Ik heb iets raars met getallen onthouden, kleine reeksen vergeet ik gewoon niet echt meer. Ben heel slecht in rekenen en alle vormen van wiskunde dus ik heb er niks aan, maar vraag me van 3 H&M leveringen terug m’n budbeelockercode en ik weet hem nog.

3 likes

Ik heb één vriendin geloof ik die links is, en elke keer opnieuw vergeet ik dat en dan zie ik haar heel soms iets schrijven en dan denk ik huhhhhhhhhh ben jij links?!

Maar bij andere mensen valt het me niet eens op.

3 likes

Ja soms bij mensen die ik ken. Dan roep ik altijd heel enthousiast ohh jij bent ook links!!
Maar heel soms heb je nog wel eens mensen in een winkel of horeca die met de hand een bonnetje ofzo schrijven en dan zeg ik nooit wat

6 likes

Ik deed een jaar high school in Amerika en daar verveelde ike me zo dat ik mezelf die a heb aangeleerd. Vond ik cool. Maar de flow is minder goed dan die andere a dus het is niet heel praktisch.

Ben ook cijfers net wat anders gaan schrijven :joy:

3 likes

Voel jij jezelf slonzig als je de hele dag in je pyjama/chillkleding loopt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja maar op dat moment interesseert het me niks. Als ik de deur uitga zie ik er gewoon verzorgd uit.

5 likes

Heb je weleens een cervicaal/baarmoedermond orgasme gehad?

• Ja
  • Nee
  • Wat?
  • Geen idee

0 stemmers

Ik hoor er nooit mensen over en dat vind ik best raar/zonde tbh! Misschien te wijten aan de eeuwig onderbelichte vrouwelijke seksualiteit?

5 likes

Ik heb echt geen idee wat dit is :grimacing:

1 like

Orgasme door stimulatie van je baarmoedermond. Is een heel ander orgasme dan clitoraal of gspot waar iedereen het altijd over heeft. Ik zou zeggen google eens cervical orgasm

Hoe schrijf je de a dan?

α

7 likes

Ja ik ga mezelf ff een veer in m’n reet steken maar ze zeiden altijd dat ik een perfecte pengreep had, en dan “al helemaal voor een linkshandige”. Man man hou toch je bek, zo denigrerend ook. Dat ik me dat nu nog herinner.

Wat vind jij persoonlijk mooier? Aan elkaar geschreven handschrift, of los geschreven?

• Aan elkaar
  • Los

0 stemmers

1 like
Ken (ben) jij iemand die een haartransplantatie heeft gehad?
  • Ja ken ik
  • Ja ben ik
  • Nee (niet dat ik weet althans)

0 stemmers

Heb jij een (sterke) mening over haartransplantie?
  • Ja een negatieve
  • Ja een positieve
  • Nah, wisselt per geval
  • Nee, don’t care

0 stemmers

1 like

Is het hypocriet als een man een haartransplantatie heeft of overweegt maar het wel stom vindt als zijn partner botox heeft laten doen?

• Ja is hypocriet
  • Nee maar is wel stom
  • Nee is begrijpelijk

0 stemmers

4 likes

Als ik een kalende man was zou ik het sterk overwegen om te laten doen denk ik. Helemaal top toch dat het kan.

12 likes

Waarom zou iemand over zoiets nou een sterke mening hebben?

5 likes

Ik ben nog steeds verbaasd over dat zoveel mensen hier laatst vonden dat met nat haar de deur uit gaan onverzorgd is?? Je kunt letterlijk zien dat iemand net zich heeft gewassen. Verzorgder kan toch haast niet?

Als je gewoon schoon bent snap ik ook niet waarom chillkleding of pyjama slonzig zou zijn.

10 likes