Ja, ik probeer het zo veel mogelijk goed te doen maar weet dat 100% me waarschijnlijk niet gaat lukken en vind dan 80% âgoed doenâ ook al voldoende. Ik heb meerdere vrienden in het buitenland, en met de boot naar Ierland of trein naar Schotland gaat op zich nog wel maar met de boot naar IJsland (als je geen auto hebt/rijdt) is wel echt even een stuk complexer (toevallig wonen 2 goeie vrienden daar).
Was zelf 6 weken Thailand dit jaar en dat was echt wel een wake up call voor me: wat ben ik nou eigenlijk aan het doen en past dit binnen mijn waarden? Het was prachtig en heerlijk maar ik kan zo ver vliegen niet meer voor mezelf verantwoorden. Dus heb dat gezien als mijn laatste verre vliegreis en wil nu binnen Europa blijven en dan de trein nemen. Ga in september naar Nice met vrienden en zij gaan allemaal vliegen en ik ga de trein pakken, ben benieuwd hoe dat gaat.
Wat ik een mooi idee zou vinden is dat je extra vakantie dagen krijgt als je duurzaam reist, das een idee waar mijn werkgever mee speelde (dus kun je aantonen dat je met de trein gaat dan krijg je 2 extra vakantiedagen). Vind dat wel aantrekkelijk.